Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:46:23 GMT

افزایش شدید بیماران سرپایی و بستری کرونایی در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۷۰۶۸

افزایش شدید بیماران سرپایی و بستری کرونایی در زنجان

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: اکنون شاهد افزایش شمار مبتلایان سرپایی کرونا و بستری برخی از این بیماران در مراکز درمانی استان هستیم که بسیار خطرناک است.

محمدرضا صائینی شامگاه دیروز (۱۱ فروردین‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از افرایش شدید آمار بیماران سرپایی کرونایی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: طی روز ۱۰ فروردین‌ماه موارد مثبت سرپایی استان به ۵۰۴ مورد رسیده بود، به این معنی که ۲۷۰۰ تست PCR در یک روز گرفته شده و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان (۲۰۰ هزار تومان برای هر تست PCR) هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تغییر رنگ کرونایی شهرهای زنجان و ابهر به نارنجی خبر داد و افزود: اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های طارم، ایجرود، سلطانیه، خرم‌دره و خدابنده زرد و ماه‌نشان آبی اعلام شده است. گفتنی است محدودیت‌های کرونایی اعم از محدودیت تردد و مشاغل ۳ و ۴ در شهرهای زنجان و ابهر اعمال خواهد شد.

این مسئول با اشاره به روند بستری بیماران کرونایی در استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه بیش از ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز در استان بستری می‌شوند که بسیار خطرناک است و اگر به همین طریق پیش‌ رویم شاهد پیک چهارم بیماری کرونا در استان زنجان خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان از افزایش شمار مصدومان تصادف نسبت به مدت مشابه پارسال در استان خبر داد و گفت: در یک روز حدود ۲۵۰ مصدوم حادثه ترافیکی به بیمارستان‌های استان منتقل شدند، به طوری که اکنون علاوه بر بار مراجعه بیماران کرونایی، مصدومان تصادفی نیز افزایش یافته و اگر به همین منوال پیش رویم ناچار به محدود کردن خدمات به سایر بیماران خواهیم شد.

صائینی با بیان اینکه اکنون بهترین کار همان پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا با مراقبت، بیماریابی و رهگیری است که حوزه سلامت نیازمند یاری است، خاطرنشان کرد: همه محدودیت‌های کرونایی برای مشاغل ۳ و ۴، همه فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی، تعطیل شدن نماز جمعه و برگزاری مراسم تجمعی اعم از آئینی و مذهبی و سایر محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی استان باید اعمال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران