Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاشوری گفت: دوازدهم فروردین روز آغاز دموکراسی و یک نقطه روشن در کارنامه نظام ماست، چرا که معمولا حکومت ها بعد از پیروزی، بدون توجه به نظر مردم، ایده و آرمان کسانی که انقلاب کردند را پیاده سازی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرسینا عاشوری دبیر جمعیت فرهنگیان جوان درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز لبیک مردم ایران به ندای آزادی خواهی امام خمینی (ره)، 12 فروردین را روز آغاز همه پرسی و دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از سوی امام راحل (ره) مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اکثریت مردم حامی امام و مخالف نظام شاهنشاهی بودند اما امام (ره) هیچگاه مساله را به صورت دیکته و نگاه از بالا به پایین بیان نکردند بلکه ایشان در یک اقدام کاملا مردمی، با برگزاری همه پرسی تعیین نوع حکومت را به خود مردم واگذار کردند.

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان درگز گفت: رای مثبت بیش از 98 درصد مردم به حکومت جمهوری اسلامی ایران یک نقطه کاملا روشن در کارنامه نظام ماست، چرا که معمولا حکومت ها بعد از پیروزی رفراندوم برگزار نمی کنند بلکه بدون توجه به نظر مردم، ایده و آرمان های کسانی که انقلاب کردند را پیاده سازی می کنند.

عاشوری تبیین کرد: البته در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، نظر بیشتر مردم با نظر امام (ره) هماهنگ بود اما باز هم برای اینکه تمام مردم بتوانند نظر خود را به صورت کاملا آزادانه اعمال کنند همه پرسی برگزار شد و جمهوری اسلامی به تایید رسید.

وی ابراز کرد: این پایان ماجرا نبود و از آن روز به بعد در سایر ابعاد و ارکان حکومت هم ملاحظه می کنیم که رای مردم تاثیرگذار و سرنوشت ساز است. از آن جمله می توان به انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد که مردم می توانند نظر خود را برای انتخاب فرد مورد نظر برای تصدی هر یک از این مسئولیت ها اعمال کنند.

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان درگز تاکید کرد: اصلا همین قانون اساسی هم با رای و نظر مردم تعیین شده. همه اینها نشان دهنده مردمی بودم نظام و مشارکت آنها در سرنوشت خودشان است که در کمتر کشوری این سطح از دموکراسی وجود دارد.

عاشوری خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برخلاف بسیاری از نظامهایی که در ظاهر شعار دموکراسی داده و در عمل هیچ توجهی به رای مردم ندارند، کاملا منطبق بر مشارکت و رای مردم بوده و انتخابات را به عنوان یکی از بسترهای اساسی مشارکت مردمی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است