Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، واحد بزرگ پیش فرآوری و خردایش شماره ۲ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان به ظرفیت ۴ هزار و ۲۰۰ تن در ساعت و معادل ۱۵میلیون تن در سال، امروز پنجشنبه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در آیین افتتاح این پروژه گفت: مجموعه معدنی و صنعتی گل‌گهر این افتخار را دارد که در آغازین روز‌های سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است، یکی از پروژه‌های بزرگ منطقه که نقش بسزایی در افزایش تولید محصولات این منطقه دارد را افتتاح و به بهره‌برداری برساند.

او افزود: وا حد خردایش شماره ۲ گل گهر به‌عنوان بزرگ ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه با هدف تامین خوراک خطوط فرآوری تعریف شده که شامل خردایش سنگ‌آهن معدن شماره سه و انتقال محصول بیان شده به کارخانه‌های کنسانتره گل‌گهر است، امروز به بهره برداری رسید. 

عتیقی بیان کرد: ظرفیت این پروژه ۴ هزار و ۲۰۰ تن در ساعت، معادل ۱۵ میلیون تن در سال است، البته انتظار می‌رود تولید سنگ خرد شده به وسیله این سنگ‌شکن به مراتب بیشتر از ۱۵ میلیون تن در سال باشد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهربیان کرد: طبق قرارداد سرمایه اجرای این پروژه در بخش ریالی معادل ۸۹۰ میلیارد ریال و در بخش ارزی شامل ۳۵ میلیون یورو است که با به روزترین تکنولوژی موجود طراحی و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: 

افتتاح پروژه بزرگ خردایش شماره ۲ گل‌گهر

او تاکید کرد: اجرای این پروژه تاثیر بسزایی  برای افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده محصول تولیدی در پی دارد که برای ۴۰۰ نفر در زمان احداث، اشتغال را در پی داشت و امروز نیز با افتتاح این طرح بزرگ صنعتی ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفرغیر مستقیم مشغول به کار شدند.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان یکی از مطرح‌ترین قطب‌های فعال معدنی و صنعتی در خاورمیانه است که در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرستان سیرجان قرار دارد.

سیرجان در ۱۷۵کیلومتری جنوب غربی کرمان واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور افتتاح و بهره برداری معدنی و صنعتی گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود ۷۰ درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و ... مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است، اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم، اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی