Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، باگذشت زمان مناطق راهبردی بیشتری در اطراف شهر مأرب به کنترل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد، آنان با تسلط بر تپه‌ها و مناطق مهم بخش‌های شمالی و غربی در شهر مأرب، پیشروی خود را به سمت شهر تسریع کرده اند. درگیری در این مناطق بسیار گسترده است و ده‌ها نیروی وابسته به عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) از جمله سرهنگ صالح العباب، فرمانده عملیات ویژه کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیز راشد، کارشناس نظامی یمنی می‌گوید، بر اساس اطلاعاتی که از میادین نبرد به دست آمد کفه ترازو به سود ارتش و کمیته‌های مردمی سنگینی می‌کند، زیرا آن‌ها توانسته اند تغییر معادله در میدان را به دست بگیرند و با مهارت توام با جانفشانی، برتری نظامی خود را دیکته کنند.

ائتلاف سعودی با هدف مسدود کردن مسیر پیشروی نیرو‌های صنعا، حملات هوایی خود را افزایش داد، اما بر اساس یافته‌های میدانی این اقدام نتوانسته است مانع پیروزی‌های جدید ارتش و کمیته‌های مردمی شود، این نیرو‌ها توانستند در ادامه پیشروی هایشان، بلندی‌های مهمی را در مناطق نخلاء و ایدات الراء، همچنین مناطق دیگری را در منطقه دشوش، شمالی الوادی و نزدیک منطقه راهبردی جبل الاخشر به کنترل خود در آورند.

اکرم الحاج، تحلیلگر سیاسی یمنی دستاورد‌های نظامی را در تصمیم گیری‌های سیاسی موثر می‌داند و می‌گوید، به نظر من پیروزی‌های به دست آمده در مأرب می‌تواند در تلاش برای تحمیل واقعیت‌ها در مذاکرات آتی موثر باشد.

به گواه کارشناسان نظامی پیشروی اخیر نیرو‌های صنعا در نبرد مأرب، سبب فشار و محاصره بیشتر نیرو‌های ائتلاف سعودی در آخرین پایگاههایشان در مأرب خواهد شد، زیرا با تسلط نیرو‌های صنعا بر برخی بلندی‌های مشرف به شهر، منطقه استقرار نیرو‌های سعودی در تیررس آنان قرار گرفت.

دستاورد‌های نظامی در مأرب در شرایطی است که تلاش‌ها برای توقف درگیری‌ها در یمن افزایش یافت، اما صنعا معتقد است این تلاش‌ها با هدف متوقف ساختن پیشروی نیروهایشان به سمت مأرب است تا از این طریق بتوانند به برخی از مباحث اصلی مثل تحریم کشور و شرایط انسانی یمن بی توجهی کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات یمن عربستان سعودی جنگ یمن ارتش و کمیته های مردمی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: با وجود تحریم‌‎‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق، امیر سرتیپ علیرضا الهامی با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع)، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این منطقه پدافندی از آمادگی دفاعی و بخش‌های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزیابی قرار داد.

وی ضمن حضور در جمع فرماندهان این منطقه به پیشرفت‌های چشمگیر ارتش در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

امیر سرتیپ الهامی افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می برد، ارتشی منظم، منضبط، محکم و مجهز به تجهیزات نوین است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ارتش در همه حوادث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌ ها بوده است، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی پدافند هوایی نوک پیکان دشمن است، بیان کرد: نیروی پدافند با جانفشانی خود دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادا کرده است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امروز می‌توانیم در سایه وحدت، همدلی و در سایه ولی امر مسلمین با هوشیاری از مشکلات عبور کنیم، خاطرنشان کرد: ما سربازان ولایت هستیم و تا پای جان از این انقلاب و دستاور‌دهای آن به عنوان یک بازوی محکم در کنار سایر نیرو‌های مسلح دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • هدف استعمار فرانو تسلط بر مغز جوانان است
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان