Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@19:01:45 GMT

رویترز: افزایش تولید ایران تولید اوپک را بالا برد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۸۲۰۳

رویترز: افزایش تولید ایران تولید اوپک را بالا برد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اویل پرایس، رویترز مدعی شد که افزایش شدید تولید نفت خام ایران در ماه مارس باعث بالا رفتن تولید کل اوپک شده است.

داده‌های رویترز نشان می‌دهد افزایش تولید از سوی ایران که از توافق کاهش تولید مستثنی شده بود، به قدری بوده است که تلاش‌های این گروه برای کاهش تولید و تقویت قیمت‌های نفت را به مخاطره انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های رویترز که به واسطه تحقیقات از منابع اوپک، شرکت‌های نفتی و داده‌های ردیابی نفت‌کش‌ها به دست آمده نشان می‌دهد کل تولید نفت خام اوپک در ماه مارس ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲۵.۰۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

در این ماه بیشترین افزایش تولید از سوی ایران بوده است که تولید روزانه خود را ۲۱۰ هزار بشکه بالا برده و به ۲.۳ میلیون بشکه رسانده است. این افزایش تولید باعث شده است که کاهش تولید اوپک خنثی شود. افزایش تولید ایران نشان‌دهنده تنها افزایش تولید بزرگ در بین اعضای اوپک است.

دومین افزایش تولید اوپک در این ماه از سوی عراق صورت گرفت که تولید روزانه خود را ۴۰ هزار بشکه افزایش داد.

این در حالی است که در ماه گذشته تولید روزانه اوپک ۶۵۰ هزار بشکه افت کرده و به ۲۴.۸۵ میلیون بشکه رسیده بود.

کد خبر 5179035

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک نفت خام صنعت نفت ایران مرکز مدیریت راه های کشور قیمت مرغ قیمت دلار بانک مرکزی سند همکاری ایران و چین نرخ ارز قیمت طلا وزارت راه و شهرسازی بورس وزارت صنعت معدن و تجارت جاده چالوس شاخص کل بورس قیمت نفت شاخص بورس افزایش تولید هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفتش را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش یافته و به ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.

اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.

تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.

کد خبر 6094031 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد