Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که هرگونه نزاعی میان کشورهای عربی و اسلامی تأثیر منفی بر امت عربی و مسئله فلسطین می‌گذارد و فرصت خوبی برای رژیم صهیونیستی جهت اجرای پروژه‌ها و طرح‌های خود درباره شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و الحاق است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تأکید کرد: نزدیکی روابط ترکیه و مصر به نفع فلسطین است و تأثیر مثبتی برای ما و کشور‌های عربی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور‌های مهمی در منطقه هستند که از نظر تاریخی شناخته شده هستند کشور‌هایی مثل مصر، ترکیه، ایران و عربستان. تفاهم میان این کشور‌ها به نفع مردم منطقه و مسئله فلسطین است.

وی گفت: هرگونه نزاعی میان کشور‌های عربی و اسلامی تأثیر منفی بر امت عربی، آینده ملت‌ها و مسئله فلسطین دارد و فرصت طلایی برای رژیم صهیونیستی جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود درباره شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و الحاق است.

هنیه گفت: ما حتی اگر در انتخابات شورای قانونگذاری در ماه مه پیروز شویم به تشکیل دولت وحدت ملی پایبند هستیم. ما براساس اصل شراکت در انتخابات شرکت می‌کنیم و قصد سیطره بر نظام سیاسی فلسطین را نداریم. باید همگی در این مرحله که از خطرناک‌ترین مراحل نزاع با رژیم صهیونیستی است مسئولیت را بپذیریم.

هنیه گفت: انتخابات فلسطین مهم است و ورودی برای پایان دودستگی است که از ۱۵ سال پیش شاهد آن هستیم. لیست حماس در انتخابات شامل پیام‌ها و شخصیت‌های مهمی به ویزه درباره قدس، شهدا و اسرا است. در رأس لیستمان خلیل الحیه است.

وی درباره احتمال به تأخیر افتادن انتخابات به خاطر فشار‌های خارجی گفت: انتخابات براساس توافقی که حاصل شده است پیش خواهد رفت. با وجود فشار‌ها به ویژه از سوی دشمن صهیونیستی ما به انتخابات پایبند هستیم.

هنیه گفت: اسرائیل در حال حاضر به دلیل عدم توانایی احزاب برای تشکیل دولت و برگزاری چهار انتخابات طی دو سال و احتمال برگزاری دور پنجم انتخابات در بن بست قرار دارد. این یک بن بست واقعی است.

هنیه گفت: ما نگاه مثبتی به تحولات کنونی در منطقه به ویژه بعد از رفتن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا داریم. ما روی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی زیاد حساب باز نمی‌کنیم، اما توحش سیاسی که در سیاست ترامپ بود احتمالا در سیاست بایدن نباشد.

وی مجددا نسبت به خطر عادی‌سازی روابط میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: خطر عادی‌سازی بر هیچ کسی پوشیده نیست. این روند جزو معامله قرن است که شامل ایجاد ائتلاف‌های نظامی امنیتی میان اسرائیل و برخی کشور‌های منطقه است. تلاشی برای استفاده از سیاست عادی‌سازی جهت تسلیم شدن این کشور‌ها و فشار بر فلسطینی‌ها برای قبول راهکار‌هایی که در آن به حقوق ثابت فلسطینی‌ها توجه نشده، وجود دارد. ما با عادی‌سازی مخالفیم، اما نمی‌خواهیم نزاع فلسطینی اسرائیلی را به نزاع با این کشور‌ها تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسماعیل هنیه حماس فلسطین رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی عادی سازی هنیه گفت کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟