Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پایان یافتن ۱۶ ساعت عملیات نفس گیر در قله کول جنو اشترانکوه ٢ کوهنورد همدانی از خطر مرگ نجات یافتند.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان  با اعلام این خبر گفت : طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر  استان EOC ساعت صبح چهارشنبه مورخ١۴٠٠/١/١١ مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد اهل استان همدان در قلّه کول جنو اشترانکوه بلافاصله تیم های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به حالت اماده باش در آمده و پس از مکان یابی  و شناسایی محل حادثه و ارتباط تلفنی با کوهنوردان گرفتار شده جهت تسریع در عملیات یک دستگاه  بالگرد از مرکز استان به شهرستان  ازنا اعزام شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود : تیم های امداد کوهستان جمعیت هلال احمر با بالگرد به  قلّه کول جنو اشترانکوه ازنا حرکت کردند که متاسفانه شرایط جوی و باد شدید اجازه فرود بالگرد  در ارتفاع را  نداد و تیم امداد و نجات کوهستان در پایین دست قلّه نزدیک پناهگاه کامران سلیمانی مجبور به فرود شدند و ادامه عملیات جستجو و نجات به صورت زمینی صورت گرفت .

 رضایی گفت: علیرغم شرایط جوی بد منطقه ، باد شدید و در برخی مواقع کولاک که باعث کندی عملیات می شد اما تیم پیشرو امداد کوهستان ( آقایان آرش خلیلی و علی جانبزرگی)  با تلاش و و زحمت فراوان از مسیر بسیار فنی و خطرناکی خود را به کوهنوردان گرفتار شده رساندند و پس از انجام اقدامات اولیه ، ریکاوری یکی از کوهنوردان که دچار سرمازدگی شده بود با ایجاد چندین کارگاه فنی اقدام به انتقال مصدوم به محل استقرار تیم دوم امداد و نجات کوهستان نمودند.

او بیان کرد :تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا پس از رسیدن به پناهگاه و استراحت چند دقیقه ای به سمت روستای کمندان حرکت کردند و سرانجام این عملیات هوایی و زمینی ساعت ۲۲ شب پس از ۱۶ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان کوهنورد اشترانکوه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد

مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات طرح  آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیّران جمعیت هلال احمر استان تهران آغاز شد.

کاووسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه  ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در این طرح اجرا می‌شود گفت: خیّرین موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

او افزود: روستا‌های تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستا‌های دارای تنش آبی هستند که در این طرح از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می‌شوند.  

کاووسی با بیان اینکه  با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از نعمت آب برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: برای تأمین اعتبار این طرح ۳۵ میلیارد ریال از سوی موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا سرمایه‌گذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر