Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  غلامرضا الهیاری رییس اداره آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: تعاونی‌های منابع طبیعی نقش ویژه‌ای در جلب مشارکت عمومی و توان بخش خصوصی دارند و می‌توانند در پیشبرد اهداف حوزه تولید، حفظ عرصه‌های طبیعی و بهره برداری اصولی و درست از آن‌ها سهیم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او خاطرنشان کرد: غیر از پایداری اراضی طبیعی، تعاونی‌ها قابلیت بالایی در تولید اشتغالزا دارند و وابستگی کم آن‌ها به اعتبارات دولتی از مزایای آنهاست.

الهیاری ادامه داد: در عرصه آموزش و فرهنگ‌سازی، کمک به تشکیل سازمان‌های مردم نهاد از دیگر ضروریاتی است که باید به آن توجه شود تا با مشارکت عمومی، زمینه بهره برداری بهینه و حفظ اراضی طبیعی و محیط زیست فراهم شود.

رییس اداره آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اضافه کرد: جلب مشارکت ساکنان مناطق طبیعی مانند جنگل‌نشینان با اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی میسر خواهد شد و این موضوع جزو برنامه‌های امسال ماست.

الهیاری تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ معتمد مناطق مختلف استان در دوره‌های آموزشی منابع طبیعی و عرصه‌ها شرکت کردند و در قالب آن زمینه آموزش افراد جوامع محلی مهیا خواهد شد.

رییس اداره آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان فعالیت حدود ۴۰ تعاونی منابع طبیعی در استان اظهار کرد: سعی شده که در هر ۲۴ شهرستان استان، دست‌کم یک تعاونی وجود داشته باشد تا در کنار اشتغالزایی به افزایش شمار این مجموعه‌ها هم کمک شود.

رهبر انقلاب اسلامی، سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

استان اصفهان از حیث عرصه‌های طبیعی با ۲۴ شهرستان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن (معادل ۹.۸ میلیون هکتار) را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد.

از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان (۳۲ درصد) دربرگرفته است.

جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار پراکنده است.

سرانه جنگل در استان کمتر از ۰.۱ هکتار گزارش می‌شود، اما با وجود سطح به نسبت کم از تنوع گونه‌ای خوبی (۳۵ گونه درختی و درختچه ای) برخوردار است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری تعاونی های منابع طبیعی مشارکت عمومی منابع طبیعی استان اصفهان میلیون هکتار جلب مشارکت عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت‌های تعاونی روستایی بخش مرکزی به ریاست بخشدار مرکزی همدان و با حضور مدیر تعاون روستایی شهرستان، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، رئیس شورای اسلامی بخش و دهیاران روستاهای مرتبط برگزار شد.

بخشدار مرکزی همدان در این جلسه اظهار داشت: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه نمایند و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

محمدحسن دهبانی افزود: در سطح بخش مرکزی تعداد ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

وی یادآور شد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تل در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت بروزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

در این جلسه مدیران عامل شرکت‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ١۴٠٣ را ارائه دادند.

کد خبر 6089321

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس