Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@14:16:54 GMT

آتش‌سوزی در محل دپوی ظروف پلاستیکی + فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۸۷۲۹

آتش‌سوزی در محل دپوی ظروف پلاستیکی + فیلم و عکس

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی گسترده در یک منزل قدیمی خبر داد که به محلی برای نگهداری مواد و ظروف پلاستیکی تبدیل شده بود.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی گسترده در یک منزل قدیمی در خیابان 20 متری منصور، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: ساعت 21:51 شب گذشته (11 فروردین) یک مورد آتش‌سوزی در یک منزل قدیمی در خیابان 20 متری منصور، کوچه اسدی به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات پشتیبانی شامل خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی آتش‌نشانی و سازمان خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور چهار دقیقه‌ای نخستین گروه از آتش‌نشانان در محل حادثه افزود: محل حادثه یک منزل قدیمی بود که در انتهای یک معبر باریک و کوچک قرار گرفته و حتی تردد موتورسیکلت نیز در آن به سختی صورت می‌گرفت.

وی تصریح کرد: محل حادثه جزو مناطق قدیمی تهران به حساب می‌آید و اکثر املاک و منازل حدود 40 تا 50 متر وسعت دارند، در محل مذکور منزلی دو طبقه و قدیمی وجود داشت که یک طبقه با ورقهای شیروانی و نامقاوم در برابر آتش به آن اضافه و تقریباً به یک فضای سه طبقه تبدیل شده بود.

ملکی ادامه داد: منزل مذکور به انباری برای نگهداری مواد و ظروف پلاستیکی بسیار قابل اشتعال تبدیل شده و پر از این اجناس بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران بیان کرد: در زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، این منزل قدیمی کاملاً شعله‌ور شده و به گفته همسایه‌ها، آتش در لحظات اولیه از در و پنجره‌ها به بیرون متصاعد می‌شد.

به گفته وی، با توجه به کوچکی املاک و قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر، نگرانی سرایت آتش به سایر منازل وجود داشت و ساکنان دیگر منازل نیز از خانه‌های خود خارج شده بودند.

ملکی متذکر شد: آتش‌نشانان علیرغم سختی‌های موجود، از سه طرف (دو ملک مجاور و نفوذ به داخل منزل قدیمی) عملیات خاموش کردن آتش را آغاز کردند همچنین طبقه سوم که با ورقهای شیروانی پوشیده شده بود، تخریب شده و بر روی بخشهای شعله‌ور در طبقات پایینی ریخته بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: آتش‌نشانان با آغاز عملیات خود، موفق شدند از سرایت آتش به سایر بخشها و منازل اطراف جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت، گفت: این حادثه خسارات مالی زیادی برجای گذاشت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا حوادث آتش نشانی تهران اخبار حوادث آتش سوزی اخبار داغ سخنگوی آتش نشانی یک منزل قدیمی آتش نشانان محل حادثه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ مهدی نقدی امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش سوزی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، ضمن قدردانی از استاندار و مدیران کل استان جهت حضور در صحنه حادثه در همان ساعات اولیه، اظهار کرد: آتش سوزی ۴۸ ساعت گذشته بسیار متفاوت بود و شدت زیادی داشت؛ تا جایی که نزدیک شدن به صحنه و اطفای حریق غیر ممکن بود.

بیشتر بخوانید؛ آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی روستای امامزاده ابراهیم در دست اقدام است و به محوطه حرم رسیده، ادامه داد: مردم از کپسول گاز استفاده می کنند که در حادثه آتش سوزی با خطرات ناشی از انفجار مواجه بودیم و کار را برای مردم و آتش نشانان و امدادگران سخت می کرد.

نقدی با بیان اینکه آتش نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و رشت و فومن برای کمک آمدند، گفت: سازه ها چوبی بود و سرعت آتش را افزایش دادند، البته یک دیوار به طرف حرم امامزاده و یک ساختمان بتنی از گسترش آتش تا رسیدن آتش‌نشانان جلوگیری کرد، اگر آنها نبودند، بازار کامل می‌سوخت.

وی با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان شفت درباره عدم الزام احداث سازه‌های چوبی، تاکید کرد: چون این روستا به شهرک چوبی معروف است، فقط نمای ساختمان‌ها می‌تواند طرح چوب باشد.

فرماندار شفت با قدردانی از جمعیت هلال احمر برای اسکان خانوارهای خسارت‌دیده، بیان کرد: اداره‌های آب و برق و بنیاد مسکن و صمت پای کارند. اکنون نیازمند برقراری روشنایی معابر و آواربرداری و کمک‌های بلاعوض هستیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229351 برچسب‌ها آتش سوزی

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان
  • جزئیاتی از آتش‌سوزی ویرانگر در امامزاده ابراهیم
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در گرگان
  • جزئیات آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت
  • جزئیاتی از پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد