Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: صنایع بزرگ در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و تحقق توسعه متوازن و گسترش صنایع و واحدها در استان کرمان پای کار بیایند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، علی زینی‌وند ظهر امروز در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه در استان کرمان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز 12 فروردین روز استقرار نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در ادامه افتتاحات رئیس جمهور در روزهای پنجشنبه امروز افتتاح واحد خردایش شماره 2 گل‌گهر سیرجان به‌ عنوان بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه در استان کرمان با حجم قابل قبول سرمایه گذاری و اشتغالزایی را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان سیرجان و مجموعه گل‌گهر امروز نقش مهم و موثری در حوزه اشتغال و توسعه صنایع زیردستی به عهده دارد گفت: مجموعه گل‌گهر پروژه‌های بسیار خوبی را در طرح‌های توسعه‌ای و چشم انداز آینده دارد.

استاندار کرمان توجه به حوزه محیط زیست و گسترش فضای سبز را اتفاق خوبی در مجموعه گل‌گهر دانست و افزود: با این حجم سرمایه‌گذاری و ظرفیت معدنی که در استان کرمان داریم با توجه به انتقال آب خلیج فارس نگرانی برای توسعه صنایع در استان نداریم.

نماینده مردم سیرجان در مجلس: قطعه سازی بومی گام بزرگی در راستای صنعتی شدن استان کرمان استبزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه در استان کرمان افتتاح شدتاکید رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان: حساب بانکی شرکت‌های بزرگ اقتصادی به استان برگردد

وی با بیان اینکه منطقه سیرجان و استان کرمان به عنوان یک استان صنعتی و در حوزه معادن و صنایع بالادستی و پایین دستی از افتخارات کشور است که به راه خوش ادامه می‌دهد گفت: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و گسترش صنایع و واحدها در حوزه اشتغالزایی و ایجاد توازن در مناطق دیگر استان پیشتاز بوده است.

زینی‌وند افزود: صنایع بزرگ دیگر نیز باید به کمک ما آمده تا بتوانیم هم در حوزه تنوع در صنعت و هم در حوزه توازن در مناطق مختلف استان اقدامات موثری را برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/511/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان استان کرمان گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رشد هشت درصدی توسعه متوازن رشته‌ای خبر داد.

ابوالقاسم اکبری، ۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شاخص توسعه متوازن رشته‌ای استان در سال تحصیلی گذشته ۳۶ درصد بود که به بیش از ۴۴ درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است.

وی افزود: این نشان می‌دهد که درحال حاضر بیش از ۴۴ درصد از دانش آموزان ما در رشته‌های هنرستان‌ها و کار و دانش تحصیل می‌کنند و تلاش می کنیم این عدد به ۵۰‌ درصد برسد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته به این موضوع اعتقاد دارند که باید در حوزه فنی و هنرستانی سرمایه‌گذاری کنند و به همین دلیل در موضوع اشتغال موفق هستند.

اکبری گفت: رشته های نظری، بیشتر ایجاد علم می‌کنند و شغل کمتری ایجاد می کنند به همین دلیل باید به سمت حضور دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتدار کردن آن‌ها حرکت کنیم.

وی در ادامه به کمبود فضای آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: برای جبران این کمبودها با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد، ۷۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ مدرسه دیگر نیز با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: امسال، ساخت ۱۳ مدرسه جدید در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان به تصویب رسیده و ۱۲۰ کلاس درس در آن‌ها ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: در آستانه برگزاری امتحانات نهایی هستیم و با توجه به اینکه میزان تاثیر آن‌ها در قبولی دانشگاه افزایش یافته، اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد، گفت: امسال در پایه دهم ۷۴۷۳ دانش آموز، یازدهم ۷۷۷۴ و پایه دوازدهم ۸۲۸۴ دانش آموز در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند نمرات آزمون‌های نهایی گذشته خود را ترمیم کنند نیز در این امتحانات نهایی شرکت می کنند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین به تعداد مدارس تک دانش آموز اشاره کرد و افزود: در استان ما ۱۸ مدرسه تک دانش آموزی با یک معلم وجود دارد و ۱۳۴ مدرسه نیز کمتر از پنج دانش آموز دارد و این نشان از توجه وزارت آموزش و پرورش و دولت به گسترش آموزش‌ها و عدالت تربیتی و آموزشی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است