Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:25:08 GMT

شبکه آبرسانی به ۲۸ روستای اهر پایدار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۹۰۵۴

شبکه آبرسانی به ۲۸ روستای اهر پایدار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محرم‌زاده عصر پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای کرداحمد علیا و سُفلی و برمیس از توابع بخش مرکزی شهرستان اهر با تأکید بر تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز در روستاها افزود: متأسفانه اضافه برداشت‌ها از منابع آب چاه‌های غیرمجاز باعث می‌شود تا آب چاه‌های مجاز با مشکل مواجه شوند و در گذشته که امور آب رسیدگی به چاه‌های غیرمجاز را رها کرده بود، اکنون روستاییان کشاورز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان اهر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار نگرفته که در صدور مجوز چاه‌های آب؛ سختگیری می‌کنند و در کنار آن ادارات ذی‌ربط اجازه دهند تا روستاییان به حق و حقوق قانونی خود برسند، لذا انتظار داریم تا با چاه‌های غیرمجاز نیز برخورد شود. وی تصریح کرد: عدم توجه به مشکلات روستاییان و ضعف در خدمات‌رسانی به روستاها؛ بیشتر زمینه مهاجرت جوانان روستایی به شهرها و کلانشهرها را فراهم می‌کند این در حالیست که شغل روستاییان کشاورزی و دامپروری است اگر نتوانیم مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری را حل کنیم سکونت و ماندگاری اهالی در روستاها بعید به نظر می‌رسد. محرم‌زاده از حل مشکل آب شرب ۲۸ روستای محدوده مجتمع آبرسانی چولقشلاقی خبر داد، گفت: آب و فاضلاب شهرستان اهر با لوله‌کشی ۵ کیلومتری از مسیر نقاره‌کوب به مجتمع آبرسانی چولقشلاقی؛ مشکل آب ۲۸ روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ‌بر ۶۰۰۰ نفر حل می‌شود و تا برطرف شدن کامل مشکل آب شرب این روستاها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که معضل حاشیه‌نشینی در شهرها و کلانشهرها از بی‌توجهی به روستاها ناشی می‌شود، گفت: وقتی روستاییان از خدمات دولتی و زیرساخت‌های لازم بهره‌مند نباشند، طبیعتاً برای امرار معاش به شهرها مهاجرت می‌کنند و این مهم باعث تشدید وضعیت حاشیه‌نشینی در کلانشهرها می‌شود. وی از افزایش سهمیه واگذاری تراکتور به کشاورزان شهرستان‌های اهر و هریس در سال ۱۴۰۰ خبر داد، گفت: با پیگیری‌های انجام یافته؛ امسال سهمیه واگذاری تراکتور به کشاورزان منطقه افزایش خواهد یافت و از این‌رو به جهت رعایت عدالت در توزیع تراکتور؛ تمامی ضوابط و چهارچوب قانون رعایت می‌شود و از طرفی ۷۵۰ نفر در شهرستان اهر متقاضی خرید تراکتور هستند. محرم‌زاده با تأکید بر این‌که عرضه و تقاضا در توزیع نهاده‌های دامی در شهرستان‌های اهر و هریس با همدیگر هم‌خوانی ندارد، یادآور شد: خوشبختانه از توزیع نهاده‌های دامی در شهرستان‌های اهر و هریس؛ کشاورزان و دامداران رضایت نسبی دارند، اما تقاضای بالا و کمبود در عرضه نهاده‌های دامی هنوز پابرجاست. نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ابراز داشت: روستاها کانون تولید کشور هستند و برای گره‌گشایی از مشکلات حوزه تولید؛ بایستی موانع را از پیش‌روی روستاییان برداشته و پشتیبانی کنیم. وی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: بیش از یک‌سالی است که کادر درمان با ویروس کرونا در حال مقابله هستند، از این‌رو با حذف تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ از کادر درمان تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا حمایت کنیم. محرم‌زاده بر لزوم گسترش خدمات درمانی و آموزشی در روستاهای محروم از خدمات دولتی در شهرستان اهر تأکید کرد و افزود: ارائه خدمات درمانی و آموزشی در روستاها؛ کمترین انتظاری است که روستاییان از مسئولان دارند. کد خبر 5179100

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آبرسانی شهرستان اهر ویروس کرونا شیوع کرونا نیمه شعبان آمار کرونا کرمانشاه روز طبیعت بوشهر 12 فروردین گرگان تردد وسایل نقلیه سانحه تصادف امام زمان حضرت مهدی عج خرم آباد اراک چاه های غیرمجاز اهر و هریس شهرستان اهر محرم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود