Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقص ناوگان حمل و نقل عمومی، موضوع تازه ای در حوزه شهرستان فاروج نیست و پررنگ بودن حضور پلاک شخصی ها، روند نظارتی را کاهش داده و حالا باز هم یکبار دیگر آنان اقدام به افزایش خودسرانه نرخ کرایه ها کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج؛ بسیاری از محورهای روستایی شهرستان فاروج فاقد ناوگان عمومی حمل و نقل عمومی است و این امر مسیر جولان پلاک شخصی ها را که اهرم نظارتی بر آن ها هم نیست، بیشتر کرده و امسال هم خودسرانه  اقدام به افزایش نرخ کرایه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

یکی از اهالی روستای مایوان گفت: تغییر سال، ارتباط مستقیمی با تغییر نرخ کرایه ها قبل از تصویب دولت دارد.

 

 

"علی مهریزی" افزود: اهالی، یک صبح بیدار شدند و دیدند کرایه ها از پنجاه هزار ریال به 70 هزار ریال برای مسافت 15 کیلومتری مایوان به فاروج تغییر یافته است.

 

 

وی با اشاره به اینکه رانندگان از محدودیت های مردم سوء استفاده می کنند، افزود: در پاسخ به چرایی این افزایش نرخ، می گویند: نمی خواهید سوار نشوید!

 

 

مهریزی گفت: در نبود پلاک عمومی، این میان روستاییانی که خودروی شخصی ندارند باید چکار کنند؟

 

 

یکی از اهالی روستای سه گنبد هم گفت: برای اهالی سوال است که طبق کدام تعرفه، رانندگان خط سیاهدشت، سه گنبد و خیرآباد و.. اقدام به گران کردن کرایه کرده اند!؟

 

 

"مریم نگاری" افزود: از رانندگان می پرسیم چرا  کرایه را بالا بردید؟! می گویند شهرداری نامه داده است و این در حالیست که تعین نرخ کرایه روستایی برعهده شهرداری نیست!

 

 

عضو شورای روستای فرهادان هم گفت: همه ساله با تحویل سال، صاحبان وسیله نقلیه خطی در روستاها بدون مجوز قانونی و خودسرانه شروع به بالابردن نرخ کرایه می کنند  و امسال هم شاهد آن بوده ایم.

 

 

"حسن اکبری" افزود: در سال های گذشته  کرایه روستاها از سوی فرمانداری و بخشداری  به دهیاری ها و شوراها اعلام و نرخ کرایه های برون شهری و رفت و آمد به  روستاهای توابع شهرستان، نرخ کرایه ای حمل و نقل بار هر روستا با نشست و مشورت متولیان امر، تعیین و به تمام روستاها ابلاغ می شد.

 

 

وی گفت: با این روند دیگر مدعی خارج از گود هم نداشتیم اما این روزها شاهدیم که سودجویان متخلف بدون هیچ مصوبه قانونی، اقدام به افزایش خودسرانه کرایه ها کرده اند.

 

 

یکی از اهالی روستای باش محله هم با انتقاد از افزایش نرخ کرایه ها گفت: اغلب اهالی این روستا دامدار و کشاورز هستند طبیعتا برای تامین مایحتاج روزمره زندگی، انجام کارهای اداری و یا برای علاج بیماری به شهر فاروج یا شهرهای همجوار آمد و شد دارند بنابراین برای یک روستایی با اندک درآمد ماهانه و تعدد دفعات تردد در شهر، واقعا پرداخت این میزان وجه بابت کرایه ممکن نیست.

 

 

"عرفان رضوانی" افزود: با توجه به بعد مسافت روستاهای دهستان سنگر، نبود ناوگان عمومی، اهالی به حد کافی برای تردد با مشکل مواجه هستند واین شکل اقدامات خودسرانه کار را سخت تر می کند.

 

 

نرخ جدیدی برای کرایه خودروها ابلاغ نشده است

معاون فرماندار فاروج گفت: تاکنون نرخ جدیدی برای کرایه محورهای روستایی اعلام نشده و باید طبق تعرفه سال قبل عمل شود.

 

 

"رضا قاسم زاده" افزود: به استثنای سال گذشته که دو بار افزایش نرخ کرایه ها را با توجه به شرایط ناشی از کرونا و افزایش قیمت کالاها اتفاق افتاد، هرساله یکبار نرخ تعیین و مصوب و اطلاع رسانی می شود.

 

 

وی گفت: فقط اتوبوس ها در ابتدای سال افزایش نرخ کرایه داشتند اما سایر ناوگان باید طبق تعرفه قبل خدمات رسانی کنند.

 

 

هنوز مصوبه جدیدی برای افزایش نرخ اعلام نشده است

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج  هم گفت:  هنوز مصوبه جدیدی برای افزایش نرخ در ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام نشده است.

 

 

"جواد جعفری" افزود: ناوگان عمومی حمل و نقل شهرستان 15 دستگاه مینی بوس، 5 دستگاه اتوبوس به انضمام دو دستگاه سواری است که البته این دو دستگاه سواری نیمه فعال است.

 

 

وی گفت: اگر مردم در خصوص افزایش نرخ کرایه  در ناوگان حمل و نقل عمومی که کار نظارتش بر عهده راهداری است، تخلفی مشاهده کردند، گزارش کنند تا با آنان برخورد شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر جابه جایی مسافر در محورهای روستایی با مسافر برهای شخصی انجام می شود و مردم از مینی بوس ها یا اتوبوس ها استقبال نمی کنند، افزود: اهرم نظارتی بر مسافربرهای شخصی با توجه به ساماندهی نشدن آنان در ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم.

 

 

جعفری گفت: ناوگان موجود هم تمام محورها را با توجه به پراکندگی روستاها، پوشش نمی دهند.

 

 

وی با اشاره به عدم استقبال مردم از تسهیلات برای پیوستن به ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: توجیه اقتصادی نداشتن یکی از دلایل اهالی برای استفاده نکردن از این تسهیلات است.

 

 

 

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسافر بر ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان فاروج روستاها ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش نرخ کرایه محورهای روستایی نرخ کرایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب

ایسنا/زنجان مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر گفت: هرگونه افزایش کرایه تاکسی در ابهر تا تعیین تکلیف نرخ مصوب ممنوع است.

حسین کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی توسط برخی رانندگان ابهری، عنوان کرد: تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب کرایه تاکسی در ابهر هرگونه افزایش خودسرانه ممنوع است.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها به فرمانداری اعلام شده است، ادامه داد: در صورت تصویب این نرخ‌ها توسط فرمانداری طی هفته آینده رسما ابلاغ خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر با توضیح اینکه از شهروندان درخواست داریم در صورت دریافت کرایه اضافه مراتب را به سازمان تاکسی‌رانی ابهر گزارش کرده تا برخورد قانونی صورت گیرد، تاکید کرد: تا تعیین تکلیف نرخ مصوب هرگونه افزایش کرایه ممنوع بوده و سازمان حمل و نقل مکلف است تا ضمن نظارت، با متخلفان برخورد قانونی انجام دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد