Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صارم رضایی روز پنجشنبه درباره عملیات امدادی نجات این کوهنوردان اظهار داشت: پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان EOC در صبح چهارشنبه یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد اهل استان همدان در قلّه کول جنو اشترانکوه بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا به حالت آماده‌باش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پس از مکان‌یابی و شناسایی محل حادثه و ارتباط تلفنی با کوهنوردان گرفتار شده جهت تسریع در عملیات جستجو، یک دستگاه بالگرد از مرکز استان به شهرستان ازنا اعزام شد.

رضایی ادامه داد: به همین منظور تیم‌های امداد کوهستان جمعیت هلال‌احمر با بالگرد به قله کول جنو اشترانکوه ازنا حرکت کردند که متاسفانه شرایط جوی و باد شدید اجازه فرود بالگرد در ارتفاع را نداد و تیم امداد و نجات کوهستان در پایین‌ دست قله نزدیک پناهگاه کامران سلیمانی مجبور به فرود شدند و ادامه عملیات جستجو و نجات به‌ صورت زمینی صورت گرفت.

 وی بیان کرد: با وجود شرایط جوی بد منطقه، باد شدید و در برخی مواقع کولاک که باعث کندی عملیات می‌شد اما تیم پیشرو امداد کوهستان با تلاش و زحمت فراوان از مسیر بسیار فنی و خطرناکی خود را به کوهنوردان گرفتار شده رساندند و پس از انجام اقدامات اولیه، ریکاوری یکی از کوهنوردان که دچار سرمازدگی شده بود با ایجاد چندین کارگاه فنی اقدام به انتقال مصدوم به محل استقرار تیم دوم امداد و نجات کوهستان کردند.

رضایی اضافه کرد: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا پس از رسیدن به پناهگاه و استراحت چند دقیقه‌ای به سمت روستای کمندان حرکت کردند و سرانجام این عملیات هوایی و زمینی پس از ۱۶ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

برچسب‌ها کوهنوردی لرستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهنوردی لرستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کوهنوردی لرستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان

فرماندار ازنا(استان لرستان) گفت: ورود به محدوده تونل برفی اشترانکوه با توجه به محتمل بودن ریزش آن تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فاتحی در رابطه با گزارشاتی پیرامون ریزش تونل برفی اشترانکوه اظهار کرد: با توجه تغییرات اقلیمی و کاهش بارش‌ها  بخصوص از نوع برف طی چند سال گذشته و تداوم آن و با عنایت به گزارشات و بررسی های کارشناسی احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه دور از انتظار نیست.

فرماندار ازنا در ادامه از عموم شهروندان، هم استانی‌ها، کوهنوردان، گردشگران، طبیعت گردان و دوست داران طبیعت که قصد بازدید از این منطقه را دارند خواست با احتیاط و رعایت نکات ایمنی از این منطقه گردشگری بازدید کنند و از ورود به محدوده تونل برفی جداً خودداری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد