Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@16:06:57 GMT

نزدیک به پنج میلیون مسافر نوروزی به گیلان آمدند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۹۱۹۳

آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا آذرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش اداره‌کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه‌ زمانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا۱۲ فروردین‌ماه ۹۲۳ هزار و ۱۱۰ وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی وارد استان شدند و در همین بازه‌ زمانی ۸۳۷ هزار و۳۳۹ دستگاه خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد : میزان اقامت مسافران در استان (اسکان در مراکز اقامتی ثابت) ۲۷۸هزار و ۴۳۴ نفر شب بوده است.
آذرپور بیان کرد: همچنین ۸۱۲هزار و ۹۵۴ نفر از موزه ها، بناهای تاریخی، مراکز تفریحی، سرگرمی و جاذبه های گردشگری بازدید کردند.
وی افزود: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان نیز ۲۴۳ نفر گزارش شده است.
وی ، درصد اشغال تخت های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل را در این مدت ۵۰.۸۸ درصد عنوان کرد.

استان گیلان با بهره مندی از طبیعت زیبای دریای نیلگون خزر، سواحل ماسه ای، جنگلهای هیرکانی، تالاب ها و مناطق دیدنی بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۱۲۶ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گیلان مسافر نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند

جواد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، از افزایش درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی سرو طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته مجموع ورود و خروج مسافر از پایانه مرزی سرو به ۷۳۶ هزار و ۱۲۰ مسافر رسید که عمده دلیل افزایش تردد مسافر نسبت به سال گذشته خود را می‌توان افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پایانه مرزی سرو دانست.

وی با اشاره به تفکیک مسافران ایرانی و خارجی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۰۱ هزار و ۳۳۳ مسافر ایرانی و ۳۳۸ هزار و ۸۱۷ مسافر خارجی در طول یکسال گذشته از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند.

حیدری اظهار کرد: همچنین در این مدت, ۱۳۸۱ دستگاه ناوگان مسافربری از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند که شامل ۶۸۶ دستگاه اتوبوس ورودی و ۶۹۵ دستگاه اتوبوس خروجی بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6097068

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند