Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ستاد ملی کرونا در استان یزد حضور تمامی تفرج‌گاه‌ها و بوستان‌های استان را در روز طبیعت تعطیل اعلام کرده و از مردم خواسته که این روز را در خانه‌های خود بمانند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، ایام نوروز 1400 هم به پایان خود نزدیک شده و فردا 13 فروردین یا همان سیزده بدر است که به نام روز طبیعت نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق رسوم دیرین مردم ایران، این روز را همه به خارج از منازل و به دل طبیعت می‌رفتند و در کنار خانواده روز خود را به تفریح می‌گذراندند و اکثریت مردم نسبت به این موضوع حساسیت خاصی داشتند.

با این وجود و به دلیل شیوع کرونا، سال گذشته به صورت کامل نه تنها این روز بلکه تمام روزهای نوروز را مردم در خانه‌های خود ماندند و حتی به دید و بازدید هم دیگر نرفتند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حساسیت‌های گسترده مردم، روند شیوع کرونا حالت نزولی به خود گرفت.

امسال اما با وجودی که نسبت به سال گذشته میزان شیوع کرونا در کشور بسیار بالاتر است اما ستاد ملی کرونا سفرهای نوروزی را آزاد گذشت و محدودیت‌های اعمال شده را هم در کمترین حد ممکن قرار داد و حتی همین محدودیت‌های کم را هم بدون هیچ گونه نظارت و سختگیری اعمال کرده بودند.

عدم نظارت بر روند محدودیت‌های کرونایی و امکان انجام سفرهای نوروزی سبب شد تا بسیاری از مردم اقدام به مسافرت کنند و افرادی هم که به مسافرت نرفتند، دید و بازدیدهای خود را به صورت گسترده و بدون هیچ گونه رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام دادند.

زنگ خطر خیز چهارم کرونا در استان سمنان به صدا در آمدمحدودیت‌های کرونایی سطح نارنجی در کاشان امروز اجرایی می‌شودرژه خودروهای حمل متوفیان کرونایی در اهواز صحت ندارد

این روند سبب شد تا شیوع کرونا دوباره روند صعودی به خود بگیرد و نگرانی‌هایی که در جامعه وجود داشت به ویژه کادر درمان نسبت به این موضوع افزایش قابل توجهی پیدا کند.

نکته بسیار مهم و البته نگران کننده در ارتباط با این موضوع، تداوم روند نزولی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با وجود افزایش قابل توجه آمار مبتلایان به کرونا در کشور است.

استان یزد هم از این موضوع جدا نیست و آمار کرونای این استان هم روند رو به رشدی پیدا کرده به گونه‌ای که هر روز بر تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا و در بیمارستان بستری می‌شوند اضافه شده است.

قطعا در صورتی که مسئولان محدودیت‌های سخت‌تری برای این ایام در نظر می‌گرفتند نه تنها بسیاری از سفرها در کشور رخ نمی‌داد بلکه دید و بازدیدها هم به شکل کمتری برگزار می‌شد و حجم نگرانی‌ها بسیار پایین‌تر بود اما به نظر می‌رسد مسئولان ستاد ملی کرونا راحت‌ترین راه برای پشت سرگذاشتن ایام نوروز 1400 را انتخاب کردند.

با این وجود اما به دلیل افزایش آمار مبتلایان، ستاد کرونا در ارتباط با روز طبیعت محدودیت‌های گسترده‌ای اعمال کرده که حداقل این روز زمینه افزایش تصاعدی ابتلا به کرونا را فراهم نکند.

بر اساس این تصمیم ستاد کرونا، تمامی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و بوستانها برای این روز تعطیل هستند و مردم به هیچ عنوان امکان حضور در این مکان ها و استفاده از آنها را ندارند.

با وجودی که تصمیم اعمال محدودیت‌ها به عقیده بسیاری از افراد به ویژه کادر درمان و مسئولان علوم پزشکی بسیار دیر انجام شد اما اگر همین محدودیت برای روز طبیعت هم اعمال نمی‌شد، شاهد روزی آمار مبتلایان بسیار زیادی در کشور بودیم که می‌تواند منجر به فوت بسیاری از هموطنانمان شود.

انتهای پیام/781/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محدودیت ها شیوع کرونا روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه

به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان زرندیه میز خدمت برای ارایه خدمات به نمازگزاران و همه مراجعه کنندگان شهر‌های مامونیه، زاویه و پرندک دایر شد.

مهری فرماندار شهرستان زرندیه در این خصوص گفت: مسئولان باید خود را پاسخگو به مردم دانسته و بدانند این امر در دستور کار دولت قرار دارد.

به همین مناسبت و در شب شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور جمعی از تعزیه خوانان مطرح کشورمان مراسم تعزیه خوانی با استقبال چشمگیر مردم در امامزاده سیدمنصور(ع) برگزار شد.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۶۴ عنوان برنامه در هفته فرهنگی شهرستان زرندیه اجرا شد. تعزیه زرندیه در این میان عنوان شاخص‌ترین کار‌ فرهنگی را از آن خود کرده است و مسئولان شهر  باید بیش از پیش به رشد و توسعه این هنر کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • خانه تکانی اینتر در تابستان: 5 بازیکن می‌روند
  • فیلم/تظاهرات دانشجویان فرانسوی در حمایت از مردم غزه با وجود اعمال محدودیت پلیس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد