Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- یکی از رسوم ناپسند در مراسم عزا و عروسی در برخی مناطق خوزستان تیراندازی است که در اقدامی زیبا و فرهنگی عشایر شهرستان باوی، پویش کشت نخل به جای تیراندازی را شروع کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز؛ قومیت‌های مختلف و گوناگون با زبان‌ها لباس‌ها و خرده فرهنگ‌های رنگارنگ در خوزستان  از زیبایی‌های این استان پهناور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسم و رسوم مختلف و متفاوت مردم درین استان سبب شده تا مراسم‌های مهم و اصلی به شکل‌ها و رنگ ها و تنوع مختلفی برگزار شود هر چند موضوعاتی مانند مهمان‌نوازی محبت اهل بیت علیهم السلام و غیرت و مردانگی مردم در مقابل دشمنان چ پایه‌های ثابت فرهنگی این دیار است.

در میان تمام زیبایی‌های موضوع در این تنوع رنگارنگ آنچه همه اینها را زیبا می‌کند همدلی و اخیرت دور اندیشی و احترام به قوانین و هنجارهای کلی کشور است.

گاهی برخی عادات ناصحیح و نازیبا نیز در میان گروهی از اقوام و عشایر و شهرهای مختلف رسوخ می کند که باز افراد با فرهنگ و اندیشمند هر قوم به هر شهرستان بلافاصله برای راه حل آن تدابیر و ایده های جدیدی را می اندیشند.

یک بام و دو هوای دانشگاه علوم پزشکی اهواز/ کرونا در استان افزایشی است یا کاهشی؟آسمان اهواز در شب میلاد امام زمان (عج) نورباران شد + فیلممسیرهای تردد مردم در سطح شهر اهواز بازگشایی می‌شود

یکی از ناهنجاری های فرهنگی مقوله تیراندازی در رسومات است که باعث ایجاد مشکلات امنیتی و درگیری در بحبوهه مراسمهای عزا و عروسی می شود.

تیراندازی در مراسم‌های ویژه مراسم ختم و ازدواج همواره به عنوان یکی از معضلات در برخی مناطق خوزستان شناخته شده و متولیان و دغدغه مندان همیشه ذهن خود را درگیر حل این مشکل داده‌اند.

برخی خانواده‌های قوم عرب در خوزستان که از اقوام اصیل ریشه دار و همگی از محبان و شیعیان اهل بیت علیهم السلام هستندو اقدامی ابتکاری و جالب تلاش تازه‌ای را برای جایگزین کردن این رسم غلط و ناپسند و خطرآفرین با برخی اقدامات فرهنگی و زیبا که آنها نیز در فرهنگ همین مردم دارد ایجاد کرده اند.

این خانواده‌ها با راه اندازی کمپین کاشت نخل بجای تیراندازی یا به عربی «نخلة و لا طلقة» حرکت فرهنگی جالبی را آغاز کرده‌اند که در آن در مراسم ختم پس از درگذشت افراد خانواده‌ها به جای تیراندازی اقدام به کاشت درخت نخل در میان تمام اقوام خوزستانی جایگاه ویژه فرهنگی دارد می کنند.

در نخستین اقدام سادات شهرستان باوی خوزستان با اقدام به کاشت نخل به این فرهنگ ناپسند خاتمه دادند.

انتهای پیام/343/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: حضور کشور هند در نمایشگاه کتاب تهران منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود، این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748436

دیگر خبرها

  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است