Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه مردم مهم‌ترین پشتیبان نظام اسلامی هستند، گفت: جمهوری اسلامی یک نوآوری بزرگ در تاریخ بشریت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، ضمن گرامیداشت یوم‌الله 12 فروردین، اظهار داشت: مردم پشتیبانی مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند و نظام اسلامی از روز اول بر پایه اراده و خواست مردم شکل گرفته و تاکنون نیز به همین صورت ادامه پیداکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات‌ و مراجعاتی که در طول این 42 سال گذشته به آراء مردم شده، همه حاکی از این است که نظام جمهوری اسلامی همان‌طور که از جمهوریت آن فهمیده می‌شود به مردم توجه داشته و مردم سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته ممتاز این است که در کنار جمهوریت عنصر زیبای اسلام قرار گرفته و مردم اسلام را انتخاب کرده اند.

وی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، ولی‌فقیه که در رأس قرار دارد اسلامی بودن نظام را تضمین می کند ضمن اینکه خود، مظهر مردمی بودن و مدافع خواست مردم نیز است، بنابراین در این نظام، جلوه های مردمی بودن و اسلامی بودن را در کنار هم داریم و این نسخه ای بی بدیل است که نه تنها با هم منافات ندارند بلکه همواره به هم کمک می کنند.

مبلغی نظام جمهوری اسلامی را یک نوآوری بزرگ در تاریخ بشریت دانست و گفت: ملت ایران با پیروی از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) آن را به ثبت رسانده است و باید قدر آن را دانست و شهیدان گرانقدر ما نیز با تمام افتخار سرمایه وجودی خود را برای چنین ارزش عظیمی فدا کرده اند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: این نظام برای مردم برپا شده است و مردم در یوم‌الله 12 فروردین با اکثریت قاطع به آن رأی داده و پشتیبان و عنصر اصلی حمایت از آن هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، بیان کرد: مردم در واقع بایستی دقت کنند و با انتخاب اصلح و بهترین‌ها، امانت را به امانت‌دار بسپارند، چرا که همه ما در انتخاب خود مسئولیت داریم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات، تعیین سرنوشت مردم برای اداره جامعه است، افزود: کاستی‌هایی که احیانا وجود دارد، بخشی به دشمنان و بخشی به ضعف و سوء مدیریت برخی از مسئولان برمی‌گردد و نباید آن را به‌ پای اسلام و جمهوری اسلامی گذاشت، مسئولی که انتخاب می‌شود اگر اصلح و یا صالح نباشد و تعهد خدمت مطلوب به مردم را نداشته باشد، ضرر چنین انتخابی به خود مردم و به جامعه برمی‌گردد، بنابراین در انتخاب ها باید دقت کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است