Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:25:06 GMT

نوروزی متفاوت با دانشجویان خراسان شمالی/ جهاد با طعم اخلاص

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۰۵۶۸

نوروزی متفاوت با دانشجویان خراسان شمالی/ جهاد با طعم اخلاص

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: ایام نوروز همواره فرصتی برای استراحت و دوری از کار بوده است. ایامی که بسیاری یا به مسافرت می روند و یا از تعطیلات خود در منزل و کنار خانواده لذت می‌برند؛ اما عده‌ای در این تعطیلات مسیر دیگری را طی می‌کنند. گویی خستگی برای آنان معنا ندارد و لذت و تفریحی نمی‌خواهند.

این گروه دانشجویان جهادی هستند که انگار قصد ندارند اندکی به خود استراحت دهند؛ در زمانی که بسیاری از اقشار مشغول تفریح هستند، آنها از خانواده خود می‌گذرند و به نقاط دور و محروم استان خود مسافرت کرده تا دردی را از محرومان بکاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان جهادی خراسان شمالی نیز همراه با سایر تیم های جهادی استان در ایام تعطیلات نوروز به اردوی جهادی رفتند. اردویی که از نظر خودشان کار و سختی نبوده بلکه همراه با لذت، عشق، خاطره، آرامش و عزت نفس است.

اعزام بیش از ۱۲۰ دانشجو به مناطق محروم

به منظور تشریح فعالیت‌های جهادی دانشجویان استان ابتدا به سراغ مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی رفتیم. داوود ناهیدی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: قرارگاه جهادی شهید محمد حسین محمد خانی متشکل از ۱۰ گروه جهادی از دانشگاه‌های بجنورد، در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، درسی، فرهنگی، خانواده، بهداشت و درمان و توانمند سازی سازی زنان سرپرست خانواده وارد منطقه غلامان شدند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی ادامه داد: این قرارگاه از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی بجنورد، پیام نور، دارالفنون، علوم پزشکی، فرهنگیان، کوثر، انقلاب، جهاد دانشگاهی و آزاد تشکیل شده است.

وی افزود: در این اردوی جهادی ۸۲ برادر و ۴۰ خواهر حضور دارند که بناست ۲ مدرسه ۳ کلاسه به مساحت ۲۰۰ متر مربع توسط آقایان ساخته شود. همچنین دیوارکشی ۳ خانه از محرومان در دستور کار است.

ناهیدی از حضور ۴۰ دانشجو معلم در این اردو خبر داد و گفت: این گروه ۴۰۰ بسته دروس خود خوان نیز به ارزش ۶۰ میلیون ریال آماده کرده و در اختیار دانش آموزان قرار خواهند داد؛ همچنین ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در اختیار دانش آموزان روستاها قرار خواهد گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی به فعالیت حوزه بهداشت و درمان اشاره داشت و بیان کرد: متخصص زنان و کارشناس مامایی در منطقه حضور دارند تا به صورت رایگان به زنان منطقه خدمات ارائه دهند؛ در این حوزه تا کنون ۴۰ میلیون ریال داروی رایگان توزیع شده است.

وی پایش سلامتی زنان و کودکان منطقه را دیگر خدمت گروه جهادی دانست و خاطرنشان کرد: بناست حداقل ۵۰۰ نفر از این خدمات بهره مند شوند.

ناهیدی در انتها گفت: هر یک از تیم‌های جهادی به روستاهای مختلف اعزام شده و با توجه به شناسایی‌های صورت گرفته، اقدامات مربوط را انجام می‌دهند.

به سراغ برخی از این تیم‌ها رفتیم تا فعالیت دقیق آنها را بررسی کنیم. دانشجویان تلاش می‌کردند متناسب با تخصص خود فعالیت‌های مربوط را انجام دهند. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشغول تدریس به دانش آموزان بودند و دانشجویان دختر و پسر علوم پزشکی به سراغ فعالیت‌های درمانی رفتند. تعدادی از دانشجویان نیز همراه با اقدامات فرهنگی، مشغول فعالیت‌های عمرانی بودند.

ساخت یک مدرسه در روستای پرسه سو

علی جعفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد که خود و تیمش در روستای پرسه سو حضور داشتند به خبرنگار مهر گفت: ۱۵ نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاه‌های پیام نور و دولتی بجنورد در قالب قرارگاه جهادی شهید محمدحسین محمدخانی، ساخت یک مدرسه را برعهده گرفتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد ادامه داد: از اواخر سال گذشته برنامه‌ریزی‌های این اردوی جهادی انجام شده بود و این فعالیت جهادی از ۴ فروردین ماه سال جدید شروع شد.

وی در انتها گفت: جهادگران به امید خدا این مدرسه را در روستای پرسه سو به اتمام خواهند رساند.

خودسازی در کنار مدرسه سازی

سید حسن مرتضوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیز به تشریح فعالیت‌های تیم تحت نظرش پرداخت و بیان داشت: دانشجویان جهادی دانشگاه آزاد بجنورد ساخت یک مدرسه ۳ کلاسه را در روستای سوخسو هاشم شهر غلامان برعهده گرفتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد ادامه داد: روستای سوخسو هاشم در ۱۰ کیلومتری اطراف شهر غلامان قرار دارد و از این روستا به عنوان نماد وحدت شیعه و سنی یاد می‌شود.

وی افزود: برادران گروه جهادی شهید فیروز حمیدی زاده از ۵ فروردین ماه پروژه ساخت مدرسه را شروع و به امید خدا قرار است تا انتهای تعطیلات عید این پروژه به اتمام برسد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در انتها خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات اردوهای جهادی به خصوص اردوی جهادی عمرانی، بحث خودسازی جهادگران است و هم باعث ارتباط جهادگران با مردم منطقه می‌شود که زمینه امید آفرینی در بین مردم را مهیا می‌کند.

کارگاه‌های رفع مشکلات درسی برگزار شد

محمد الهامی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز به خبرنگار مهر گفت: ۴۰ نفر از دانشجو معلمان گروه جهادی شهید حسن علی نیا دانشگاه فرهنگیان بجنورد به دانش آموزان محروم مقاطع اول تا ششم ابتدایی در ۴ روستای اطراف شهر غلامان آموزش می‌دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بجنورد ادامه داد: کارگاه‌های مشاوره و رفع اشکال درسی نیز در کنار کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روش‌های جدید آموزش گفت: تعداد ۴۰۰ بسته خودآموز به ارزش ۶ میلیون تومان و تعداد ۳۰۰ بسته فرهنگی و آموزشی بین دانش آموزان چهار روستا توزیع شد.

اما چرا دانشجویان وقت با ارزش خود را در روستاهای محروم صرف خدمت به محرومان می‌کنند؟ چرا باید یک فرد از تعطیلات خود بگذرد تا به عده‌ای که نمی‌شناسد کمک کند؟ پاسخ این سئوالات را باید از دانشجویان جهادی پرسید.

اردوی جهادی باعث رشد روحی انسان می‌شود

سید عقیل فاطمی، یکی از جهادگران حاضر در اردو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضور در اردوی جهادی حس و حال عجیبی دارد که فقط با حضور در آن می‌توان درکش کرد؛ اینکه بگوییم کمک به قشر محروم به انسان آرامش می‌دهد شاید برای کسی قابل درک نباشد.

وی افزود: برای سال سوم است که در اردوی جهادی نوروزی شرکت می‌کنم؛ در این سال‌ها چند روز اول در کنار خانواده بودم و سپس به اردوی جهادی می‌آمدم.

فاطمی تصریح کرد: حضور در کنار یک جمع دوستانه که هدفشان کمک به دیگران است باعث رشد روحی و معنوی افراد می‌شود.

این فعال دانشجویی بیان داشت: در صورتی می‌توانیم در آینده برای مردم کار کنیم که امروز درد آنها را چشیده باشیم و این مسئله فقط با حضور در اردوهای جهادی رقم می‌خورد.

مگر می‌شود رایگان برای کسی کار کرد؟

سینا کفاشیان دیگر فعال دانشجویی حاضر در اردوی جهادی است. وی با اشاره به اینکه نخستین تجربه حضور در اردوی جهادی را تجربه می‌کند، گفت: پیش از ورود به دانشگاه تصاویر و فیلم‌های زیادی را از فعالیت‌های جهادی دیده بودم اما فکر نمی‌کردم عده‌ای مجانی تن به این کارها دهند.

کفاشیان ادامه داد: وقتی تبلیغ برگزاری اردوی جهادی را در شبکه‌های مجازی دیدم به حضور در این جمع ترغیب شدم و خواستم هدف این دانشجویان را متوجه شوم.

این دانشجو بیان کرد: اینک که حدود یک هفته از اردوی جهادی می‌گذرد متوجه شدم تمام افراد صرفاً برای کمک به محرومان و محرومیت زدایی در اینجا حاضر هستند.

وی گفت: امیدوارم بتوانم سال‌های آینده نیز در این اردوهای جهادی شرکت کنم و از این طریق اراده و اخلاص خود را ارتقا دهم.

اردوهای جهادی یکی از برنامه‌های انسان سازی است؛ خصوصاً قشر جوان که با حضور در این مراسم سعی دارند خود را برای ایفای نقش در جامعه آماده کنند.

کد خبر 5179195

منبع: مهر

کلیدواژه: اردوی جهادی بسیج دانشجویی خراسان شمالی مدرسه سازی ویروس کرونا شیوع کرونا نیمه شعبان آمار کرونا کرمانشاه روز طبیعت بوشهر 12 فروردین تردد وسایل نقلیه گرگان خرم آباد سانحه تصادف امام زمان حضرت مهدی عج اراک مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دانشگاه فرهنگیان دانشجویان جهادی اردوی جهادی اردوهای جهادی دانشگاه آزاد خراسان شمالی دانش آموزان خبرنگار مهر گروه جهادی جهادی شهید پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود