Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - اردبیل: سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌ها و خاطرات خوب و بد به پایان رسید و جای خود را به سال ۱۴۰۰ داد. مثل همه سال‌ها، در سال ۹۹ نیز رویدادهای گوناگونی اتفاق افتاد که منجر به اخبار خوب یا بد شد و بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. قصد ما نگاهی به اخبار و اتفاقات خوب استان در سال گذشته است؛ در مطلب پیش رو برخی از اخبار خوب استان اردبیل را در اسفند‌ماه سال ۱۳۹۹ مرور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعه‌ای حیاتی برای خودرو که به‌دست جوانان اردبیلی ساخته شد

روز ۴ اسفند ۹۹ خبر رسید که جوانانی از این مرز و بوم وارد عمل شده و بدون توجه به تحریم‌ها و مسائل اقتصادی در جهت رفع مشکل تسمه تایم که خرابی‌اش باغث ایجاد مشکل اساسی برای موتور خودرو می‌شود، اقداماتی اساسی انجام داده‌اند.

نصب این سیستم بر روی خودروهای تولید داخل کشور و در نتیجه آن جلوگیری از هزینه‌های تعمیرات ناشی از پارگی تسمه تایم خودرو به اذعان خودروسازهای داخلی می‌تواند تا ۶۲ میلیون دلار از خروج ارز برای واردات قطعات یدکی جلوگیری کند.

افتتاح فاز اول کارخانه تولید کاغذ از سنگ در اردبیل

روز ۱۷ اسفند ۹۹ خبر رسید که کارخانه تولید کاغذ از سنگ با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری استان، استاندار اردبیل و برخی مسؤولان استانی در روستای اورونج شهرستان نمین افتتاح شد.

ساخت اولین کفش ورزشی میخی جهان توسط محققان بسیجی اردبیل

روز ۲۴ اسفند ۹۹ خبردار شدیم که محققان بسیجی اردبیل موفق به طراحی و ساخت اولین کفش ورزشی میخی در سطح کشور و جهان با قابلیت پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در ورزشکاران رشته دو و میدانی شدند.

کشف کانون فساد در منابع طبیعی بیله‌سوار و جعفرآباد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل روز ۱۰ اسفند ۹۹ اظهار کرد: کانون فساد در منابع طبیعی بیله‌سوار و جعفرآباد کشف گردید که در این زمینه چندین نفر دستگیر شدند.

اعطای ۳۷۰۰ تبلت به دانش‌آموزان محروم استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز ۶ اسفند ۹۹ از اعطای ۳ هزار و ۷۰۰ تبلت به دانش‌آموزان نقاط محروم استان اردبیل خبر داد.

اولین گام احداث موزه خاندان پرافتخار موذن‌زاده با تملک و احیاء منزل

علی نیکزاد، نماینده‌ی مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اخذ دستور تخصیص ۳ میلیارد تومانی برای تملک و احیای منزل شخصی مرحوم موذن‌زاده جهت احداث موزه‌ی این خاندان پرافتخار خبر داد.

بازگشت ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ملی اردبیل به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان اردبیل روز ۲۴ اسفند ۹۹ بیان کرد: طی سال‌جاری ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل به بیت‌المال بازگشت و برای ۳۲۰ هکتار از این اراضی سند تک‌برگی صادر شده است.

احیاء ۵۶ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال ۱۲۰۰ نفر در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل روز ۲۴ اسفند ۹۹ گفت: در سال جهش تولید، ۵۶ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به مدار تولید بازگشته است.

آغاز عملیات تولید ۷ میلیون اصله نهال در پارس‌آباد

روز ۱۹ اسفند ۹۹ خبر رسید که عملیات تولید ۷ میلیون اصله نهال برای سال ۱۴۰۰ در ایستگاه تولید بذر و نهال پارس‌آباد مغان آغاز شد.

بخشش ۲ محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم

رئیس کل دادگستری استان اردبیل روز ۲۸ اسفند ۹۹ اظهار کرد: مرد ۶۰ ساله‌ای که با ارتکاب قتل عمدی به قصاص محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم به زندگی دوباره برگشت.

وی همچنین بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع) با پیگیری‌های انجام یافته و کمک خیرین، محکوم علیه ۵۰ ساله که در زندان گرمی منتظر اجرای حکم قصاص بود با گذشت اولیای دم به زندگی برگشت.

افتتاح ۲ واحد صنعتی در اردبیل با اشتغال‌زایی برای ۱۲۲۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به اردبیل گفت: ۲ واحد تولیدی و صنعتی در اردبیل با میزان سرمایه ۱۳۸۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۱۲۲۰ نفر افتتاح شد.

وی افزود: یکی از این واحدها ریسندگی نخ‌های ظریف و تولید انواع پوشاک با حجم سرمایه ثابت ۱۸۰ میلیارد تومان و اشتغال ۸۰۰ نفری است.

افزایش چشمگیر کمک‌های مردم و خیرین به ستاد دیه و کمیته امداد اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل روز ۶ اسفند ۹۹ اظهار کرد: در سال ۹۹ علی‌رغم شرایط بد اقتصادی و شرایط خاص بیماری کرونا، خوشبختانه کمک‌های مردمی به ستاد دیه استان افزایش چشمگیری داشته که یک نمونه از آن کمک ۱۵ میلیارد ریالی یک خیر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل نیز روز ۱۲ اسفند ۹۹ بیان کرد: در سال ۹۹ با وجود شرایط سخت کرونایی که سبب به وجود آمدن مشکلات معیشتی شد، مشارکت مردم اردبیل در امور خیر نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافت.

رونمایی از اولین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی در اردبیل

روز ۲ اسفند ۹۹ از اولین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی با حضور مسؤولان استانی و اساتیدی از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان در نگارخانه خطائی اردبیل رونمایی شد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این مراسم گفت: تدوین این لغت‌نامه یک کار مهم و ماندگار جمهوری اسلامی ایران در خدمت به اقوام است و دشمنان روی تعدد اقوام در ایران حسابی ویژه باز کرده‌اند به طوری که برای برهم زدن اتحاد بین آنها، سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام می‌دهند.

کمک مومنانه با توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی و اهدای جهیزیه

استاندار اردبیل روز ۷ اسفند ۹۹ از توزیع ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی و ۶۹۰ بسته حمایتی و معیشتی بین خانواده‌ها توسط عوامل قرارگاه شهید سلیمانی در سطح استان خبر داد.

فرمانده تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز روز ۱۵ اسفند ۹۹ اظهار کرد: با حمایت قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه، ۳۵ سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند استان توزیع شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اخبار خوب اسفند 99 سال 1399 تولید کاغذ از سنگ اردبیل موذن زاده اردبیل روز ۲ لغت نامه ۹۹ خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: از گذشته تا کنون تجارب قیمت‌گذاری دستوری در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که این سیاست در هیچ دوره‌ای جواب نداده است. نه فقط برای خودرو بلکه برای شیر و ماست و لبنیات و لوازم خانگی نیز موضوع نرخ‌گذاری یک سیاست شکست خورده بوده و من تعجب می‌کنم چرا این سیاست درباره خودرو و دیگر کالاها که هزینه‌های ساخت مشخصی دارند ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: معتقدم تعیین قیمت ناشی از عدم تمرکز در سیاست‌گذاری صنعت خودرو است. صنعت خودرو متولی مشخصی ندارد که برای آن ریل‌گذاری کند، نقشه راه توسعه این صنعت را تدوین کند و در اجرا دخالت نداشته باشد. سیاست‌گذار فقط باید نظارت و هدایت کند و اجرا را به شرکت‌های خودروساز بسپارد.
محبی‌نژاد بیان کرد: قیمت کارخانه بعضا ۸۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار است اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل نداشتن گواهی‌نامه یا داشتن پلاک فعال از ثبت نام منع شده‌اند. در حالی که ممکن است فردی گواهی‌نامه نداشته باشد و بخواهد از راننده استفاده کند. با حذف این افراد حق مصرف‌کننده ضایع می شود. از آن طرف رانتی به عنوان یارانه سیاه در جامعه توزیع می‌کنیم که کم هم نیست.
وی تصریح کرد: تا زمانی که مساله قیمت‌گذاری دستوری حل نشود مشکلات صنعت خودرو حل نخواهد شد. فقط هر روز بر تعداد کسانی که از کیفیت و قیمت ناراضی هستند افزوده می‌شود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان، ضرر دیگر ناشی از قیمت‌گذاری را متوجه سهامداران بورس دانست و گفت: علاوه بر ضرر خودروسازان و مصرف کنندگان خودرو، مردمی هم که در بورس سرمایه‌گذاری تا در تولید مولد نقش داشته باشند ضرر می‌کتند؛ زیرا وقتی سهام خودروسازان می‌ریزد سهامداران بی‌تقصیر شرکتهای بورسی نیز متضرر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مطالبات معوق قطعه‌سازان سر به فلک کشیده است گفت: میانگین زمان مطالبات معوق قطعه‌سازان به بیش از 150 روز رسیده است. قطعه‌سازی که بتواند 120 روزه مطالباتش را بگیرد سراغ نداریم. خودروساز هم  پول ندارد و به شیوه‌های مختلف نقدینگی‌اش از دست می‌رود. در نهایت محصول این شیوه سیاست‌گذاری صنعت خودرو خسران است و بس.

دیگر خبرها

  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید