Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل کارخانه مس طارم گفت: با افتتاح کارخانه مس کاتدی در منطقه طارم سفلی قزوین زمینه اشتغال 450 نفر و تولید 10 هزار تن مس در سال مهیا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کرامت الله حسینی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کارخانه مس طارم که با حضور رئیس جمهور و وزیر صمت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهارداشت: پروژه صنعتی، معدنی مس طارم را در یک منطقه توسعه نیافته اجرا کردیم و با تولید 10 هزار تن مس کاتدی در دوره اول امیدواریم زمینه اشتغال 450 نفر به صورت مستقیم و تعداد 1500 تا 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی تصریح کرد: این طرح بزرگ معدنی در زمانی که زیرساخت های لازم در منطقه نبود شروع شد و امروز با کمک همه مسئولان استانی بویژه استانداران سابق از جمله آقایان نصری، دکتر همتی و دکتر جمالی پور توانستیم با پشتکار و پیگیری لازم آن را به مرحله تولید برسانیم.

مدیرعامل مس طارم گفت: در این طرح بیش از 265 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و با افتتاح فاز اول آن زمینه توسعه اقتصادی در پایین دست نیز مهیا خواهد شد.

ساخت کارخانه اسید آغاز شد

حسینی یادآورشد: با دستور رئیس جمهور محترم پس از افتتاح کارخانه مس کاتدی که امروز به میمنت سالروز استقرار جمهوری اسلامی آغاز می شود، کارخانه تولید اسید را که نیاز مجموعه صنعتی است کلید می زنیم و امیدواریم در شش ماه آن را به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: یکی از نیازهای اساسی ما به محصول اسید است که در حال حاضر از استان کرمان و با هزینه حمل و نقل زیاد آن را تامین می کنیم که این روش مخاطرات خاص خود را دارد لذا با احداث کارخانه تولید اسید با ظرفیت 226 تن در روز قادر خواهیم بود نیاز مواد اسیدی را در جوار کارخانه تهیه کنیم و ساخت این کارخانه هم اشتغال 40 نفر را محقق خواهد کرد.

حسینی اظهارداشت: کاتد مس یک محصول استراتژیک است که در صنایع پایین دستی از جمله تولید کابل، لوله، صنایع الکترونیک، مفتول و محصولات نانو و ایزوتوپ های مسی کاربرد دارد.

جاده دسترسی به معدن را هدیه دهید

مدیرعامل مس طارم همچنین ضمن درخواست از رئیس جمهور برای حمایت از معدن کاران خواستار کمک به احداث جاده دسترسی به معدن شد و گفت: 16 کیلومتر از جاده دسترسی نیازمند زیرسازی و روکش آسفالت است که از رئیس جمهور درخواست می کنیم آن را به عنوان هدیه روز جمهوری اسلامی به مجموعه همکاران ما در مس طارم اهدا کنند تا با انگیزه بیشتری برای توسعه کارخانه اقدام کنیم.

دکتر روحانی رئیس جمهور با این درخواست موافقت کرد و به وزیر صمت و استاندار قزوین دستور داد این موضوع را پیگیری و عملیاتی کنند.

در مراسم افتتاح کارخانه مس طارم در روستای ماهین استان قزوین، اسدالله کشاورز معاون معدنی وزارت صمت، جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، قبادی معاون اقتصادی استانداری،فرخزاد معاون عمرانی، افضلی رئیس سازمان صمت استان و شفیعی فرماندار قزوین نیز حضور داشتند.    

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان صمت قزوین کرامت الله حسینی افتتاح کارخانه مس کارخانه مس طارم رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان