Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روزنامه نداء الوطن، دورتی شیا روز پنجشنبه در گفت و گو با یک رسانه لبنانی مدعی شد: دولت «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا به دنبال مقابله با آنچه که او تجاوزات ایران خوانده در هر جایی از جهان از جمله در لبنان است.

وی با اشاره به سند راهبردی دولت آمریکا که در ماه مارس منتشر شد، ادعا کرد: با وجود اینکه در این سند به اقدام و همکاری با شرکا و همپیمانان در راستای حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران، اشاره شده، اما در عین حال در این سند به فعالیت‌های بی ثبات کننده تهران نیز پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیا تأکید کرد: برخی در لبنان نگران این هستند که دولت بایدن تمرکز خود را فقط بر روی پرونده هسته‌ای ایران بگذارد. اما سند راهبردی به همان میزان که به بلندپروازی‌های ایران می‌پردازد به اقدامات بی ثبات کننده این کشور در منطقه نیز توجه می‌کند.

سفیر آمریکا در لبنان درباره این مسأله که در صورت حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران، موضع واشنگتن در قبال جنبش حزب‌الله نیز تغییر می‌کند یا نه گفت که موضع ما در قبال حزب‌الله تغییر نکرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که تغییری در نحوه برخورد با مسائل در منطقه به وجود آید و افزود: نماینده آمریکا در امور ایران از نزدیک در این زمینه اقدام می‌کند و تأکید کرد که جامعه جهانی اقداماتی را که موجب بی ثباتی در منطقه شود را تحمل نمی‌کند.

شیا همچنین در خصوص تحریم‌ها علیه برخی شخصیت‌های لبنانی، اظهار داشت: تحریم‌ها ابزار قابل اعتمادی در سیاست خارجه و امنیت ملی آمریکاست.

وی مدعی شد که واشنگتن با اجرای این تحریم‌ها در پی هدف گرفتن سازمان‌های تروریستی و حامیان آنهاست و بسیاری از مردم لبنان نیز از این تحریم‌ها استقبال می‌کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که به دنبال دخالت‌ها و فشارهای آمریکا علیه لبنان و مقام‌های این کشور، شرایط اقتصادی مردم به وخامت گذاشته و تشکیل دولت در لبنان با مشکل مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سفیر امریکا لبنان انرژی هسته ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود

حسین مرتضی، تحلیلگر لبنانی و مطرح جهان عرب در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا انتفاضه دانشجویی اخیر در دانشگاه‌های آمریکا را که در اعتراض به سیاست‌های این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفته شوک بزرگی برای دولت واشنگتن دانست که به دنبال تطهیر این رژیم از جنایات شنیع آن در غزه است و این انتفاضه را نخستین سنگ بنا در مسیر آگاهی جوانان آمریکایی دانست.

دریافت 58 MB

خبرنگار و مترجم: منصوره حسنی / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی   

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود