Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز فدراسیون روسیه کارزاری برای سربازگیری در شهر سواستوپول و جمهوری خودمختار کریمه که به طور غیرقانونی ضمیمه شده است، آغاز کرد تا شهروندان در نیروهای مسلح این فدراسیون ثبت نام کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این یک اقدام دیگر در نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون روسیه موظف است که از حقوق بشر در شبه جزیره کریمه دفاع کند.

منطقه کریمه واقع در ساحل دریای سیاه ۲۷ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و بر اساس نتایج سرشماری سال ۲۰۱۴، یک میلیون و ۴۹۲ هزار روس، ۳۴۴ هزار اوکراین تبار و ۲۳۳ هزار تاتار تبار دارد.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی گسترده ای دارند از سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی‌یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس‌ها از آن به عنوان «کودتا» یاد می‌کنند، آغاز شد.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی‌یف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، کرملین امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می‌دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه را دادند که با موافقت پوتین اجرایی شد.

برچسب‌ها اوکراین مسکو شبه جزیره کریمه دریای سیاه روسیه اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مسکو شبه جزیره کریمه اوکراین مسکو شبه جزیره کریمه دریای سیاه روسیه اتحادیه اروپا اخبار کنکور شبه جزیره کریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت هفت سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است، به مدت هفت سال متواری شده بود و به همین دلیل از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 749220

دیگر خبرها

  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران