Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:25:54 GMT

راستی از ماجرای عنابستانی و مامور راهور چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۲۱۴۰

راستی از ماجرای عنابستانی و مامور راهور چه خبر؟

با گذشت تقریبا دو ماه از ادعای عابد اکبری، سرباز وظیفه پلیس راهور مبنی بر سیلی خوردن از علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس هنوز پیگیری قضایی در مورد این ماجرا به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش ایسنا، چند روزی از بهمن ماه ۹۹ گذشته بود، که ادعای یک سرباز راهور به نقل محافل سیاسی بدل شد و توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعای عابد اکبری ۲۲ ساله، از این قرار بود که علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس به دلیل ممانعت سرباز وظیفه از عبور اتومبیلش از مسیر خط ویژه به صورت آن سرباز سیلی زده است. ادعایی که در فیلم منتشر شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران چندان قابل تشخیص نبود اما چندین شاهد عینی داشت.

انتشار فیلم اظهارات سرباز راهور به سرعت با واکنش منفی بسیاری از کاربران مردم و مسئولان مواجه شده و تقاضای برخورد با این نماینده مجلس مطرح شد.

تکذیب و شکایت از سرباز یا عذرخواهی و تشکر؟

اولین واکنش نماینده سبزوار به ادعای پلیس راهور یک توییت بود. توییتی که با هشتگ «شهید بهشتی» منتشر شد. عنابستانی با استناد به یک بخشی از یک آیه قرآن ماجرا را اینگونه بازنمایی کرد که «یه وظیفه برای منه که ایمان آوردنه، یکی هم برای خدا که دفاع کردنه!»

افزایش هجمه‌ها به سوی این نماینده مجلس، او را وادار به انتشار یک بیانیه کرد. بیانیه‌ای که ضمن ارائه روایت نماینده از ماجرا، سیلی زدن به صورت سرباز وظیفه را به جد تکذیب می‌کرد. ناگفته نماند که عنابستانی وجود هیچ گونه برخورد فیزیکی را رد نکرد و تصریح کرد که «فقط سرباز را هل داده‌ام و اساسا سیلی در کار نبوده است!»

علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم

این اظهارات در حالی مطرح شد که عنابستانی پیش از انتشار این بیانیه ادعا کرده بود که حتی از ماشین هم پیاده نشده است. این ادعا در بیانیه جدید نماینده سبزوار «کذب محض» نامیده شد. در بیانیه آمده بود: «ظاهرا خبری به نقل قول از بنده منتشر شده که من اصلاً از ماشین پیاده نشده‌ام. هیچ سخنی با چنین مضمونی نگفته‌ام.»

در بیانیه منتشر شده از سوی نماینده سبزوار انتقاداتی نسبت به سرباز راهور هم دیده می‌شد. انتقاداتی که البته در عرض کمتر از یک شبانه روز به تشکر از این سرباز و عذرخواهی از مردم ایران منجر شد. عنابستانی از کسی که آن را عامل تشنج عمومی در خیابان می‌دانست و او را به صحنه سازی متهم کرده بود، به خاطر رعایت قانون تشکر کرد. نماینده سبزوار ضمن عذرخواهی از مردم ایران به خاطر «احساسات جریحه دار شده» اظهار کرد: این اتفاق ممکن است برای هر کسی بیفتد که اگر توهینی بشنود، عصبانی بشود. ما همه انسان هستیم. ممکن است در مقابل توهین دچار خطا شویم. با این وجود، اینجانب باید بیشتر به خود مسلط می‌بودم و در همان حد عصبانیت نیز اشتباه کردم.

نیروی انتظامی ناجا با عنابستانی چه کار کرد؟

شاید بتوان گفت که اولین اقدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حمایت  رییس پلیس راهور تهران بزرگ از سرباز وظیفه بود. فرمانده ناجا عنوان کرده بود که اصل ماجرا با آنچه که علی اصغر عنابستانی عنوان کرده تفاوت‌ دارد. ناجا در قدم بعدی دست به انتشار ویدیویی از صحنه درگیری زد که واکنش افکارعمومی به نماینده را تشدید کرد. سرانجامش هم این شد که عنابستانی  با انتشار ویدیویی اقدام به عذرخواهی «بابت تمام کارهای کرده و نکرده» کند. با انتشار این ویدئو تا حدی از حجم اظهارات بعدی مسئولان کاسته و این قول داده شد که پرونده این اقدام در محاکم قضایی پیگیری شود.

آخرین پیگیری‌های ایسنا حاکی از آن است که شکایت از نماینده همچنان پابرجاست. سردار سیدکمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این موضوع هم اکنون ازطریق مقام قضایی دنبال می‌شود. ایشان یک بار دعوت شدند و موضوعات آنجا مطرح شد. ملاقات‌ها و جلسه‌های بعدی نیز انجام خواهد شد و ما منتظر اقدامات قضایی هستیم.

سردار حسین ذوالفقاری، معاون انتظامی وزیر کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع گفت: این مساله بین نیروی انتظامی، مجلس و قوه‌قضاییه است. ما هم در جلسه‌ای موضوع را مطرح کردیم و با توجه به اینکه دستگاه قضا و مجلس و ناجا موضوع را پیگیری می‌کنند، دیگر ما در وزارت کشور ورود جداگانه‌ای به مساله نداشتیم.

۲۴ اسفند ماه روزنامه همدلی طی انتشار مطلبی مدعی شد که عابد اکبری، مأمور راهور پلیس به خشک شویی نیروی انتظامی منتقل شده است. این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود:«سرباز اکبری از یگان عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی، جایی که مسئولیت کنترل رفت و آمد روی خطوط ویژه را به‌عهده دارد، جدا شده و به خشکشویی راهور در قرارگاه این سازمان منتقل شده است. مسئله‌ای که به‌نظر می‌رسد کمی عجیب باشد و باید این سوال پرسیده شود که چرا سربازی که قانون را به درستی اجرا کرده حالا باید به خشکشویی منتقل شود؟»

ماجرای انتقال این سرباز اما فردای همان روز از سوی رییس پلیس پایتخت تکذیب شد. سردار حسین رحیمی گفت: این سرباز نیروی عملیات پلیس راهور است و در همان بخش نیز فعال است و اخبار منتشر شده در مورد انتقال وی شایعه است. وی در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده و شکایت از عنابستانی نیز گفت: مسیر ما، مسیر قانون است و ما شکایتمان را به طور رسمی اعلام کردیم. ما علاوه بر قوه قضائیه با مجلس نیز مکاتبه کردیم و فیلم ایشان و تخلف ایشان را ارسال کردیم و از طریق مجاری قانونی به شکایتمان ادامه خواهیم داد.

اتفاق دیگری که از سوی پلیس راهور شایعه خوانده شد، ارائه مجوز برای تردد نمایندگان در خطوط ویژه بود. سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به اینکه آیا مجوز تردد در خط ویژه به نمایندگان مجلس داده شده است یا خیر گفت: بنده در چند رسانه این را دیدم که بعدا در همان جا هم تکذیب شد. این خبر مربوط به سال ٩٧ بود که درخواستی در آن مقطع انجام شد و اقدامی نیز صورت نگرفت، در حال حاضر نه درخواستی وجود دارد و نه مجوزی صادر شده است. 

مجلس چه برخوردی با عنابستانی کرد؟

در اولین ساعات رسانه‌ای شدن حواشی نماینده مردم سبزوار، شانزده نماینده مجلس در صفحات رسمی توییتر خود به این موضوع واکنش دادند. واکنش‌هایی در حمایت و محکومیت آقای نماینده! هم در حمله و هم در دفاع از سرباز وظیفه. از نماینده اسفراین که برخورد علی اصغر عنابستانی را باعث خجالت مجلس می‌دانست تا نماینده دیگری از خطه سبزوار که معتقد بود عنابستانی پرکارترین نماینده مجلس یازدهم است و در حمله‌ رسانه‌ای گسترده و معناداری قرار گرفته. از نماینده شیراز گرفته معتقد بود که عنابستانی به اعتبار و امید مجلس سیلی زده است تا سید مصطفی میرسلیم که نوشته بود:« جریان ⁧‫عنابستانی‬⁩ مشکوک به نظر می‌رسد. مبادا در ورای این جریان افرادی بخواهند ⁧‫مجلس‬⁩ را بدنام کنند.»

محمدباقر قالیباف نیز در صفحه رسمی تویتترش تأکید کرده بود که به محض شنیدن حادثۀ اخیر دستور بررسی دقیق ماوقع را صادر کرده است و درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه ماجرا را بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.

حدود یک هفته از ماجرا گذشت که سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد که پرونده نماینده سبزوار که به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شده و در این هیات مورد بررسی قرار می‌گیرد. این در حالی بود که موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از ارجاع این پرونده به هیات ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که بعضا اعضای هیات بعد از طرح پرونده‌ها در جلسه هیات در جریان آن قرار می‌گیرند.

با اختلاف یک روز و در دوازدهم بهمن ماه، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در نطق میان دستور خود خواستار عذرخواهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شد. 

حاجی دلیگانی تصریح کرد:«ضمن تحسین نماینده ای که یک سیلی به نفس اماره خودش و یکی سیلی به دشمنان نظام و مجلس زد به نیروی انتظامی هشدار می‌دهم که از عذرخواهی این نماینده عبرت بگیرد و اجازه ندهد که مامورانش در هنگام اعمال قانون از چهارچوب قانون تجاوز کنند.  نظام اسلامی مردم و قانون برایش فرقی نمی‌کند پس نیروی انتظامی پلیس هم باید به خاطر ادبیات مامور راهور از مجلس عذرخواهی کند. عذرخواهی بزرگتر ناجا نیز باید به خاطر حرف‌های غیرقانونی یک مسئول ناجا باشد که چندی پیش می‌خواست مجرمین را دست شکسته ببیند. امیدوارم رسانه ها و دادگاه‌ها در آینده نزدیک جلوی همه متخلفان و مستنکفان بایستند و نگذارند قانون شکنی رایج شود.»

آخرین گفت‌وگوی ایسنا با علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس در اسفند ماه انجام شد. گفت‌وگویی کوتاه که به صورت جداگانه روی سایت ایسنا منتشر نشده است. عنابستانی در پاسخ به این پرسش که نتیجه پرونده‌اش در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و در دادستانی چه شده است، گفت: علاقه‌ای به گفت‌وگو این خصوص ندارد. نماینده مردم سبزوار در عین حال گفت: زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. ماجرا آن طور که فضاسازی رسانه‌ای نشد نبود. من از نیروی انتظامی و از آن سرباز به علت توهین شکایت کردم و پرونده در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است. پرونده نیروی انتظامی علیه اینجانب نیز در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم در حال انجام دادن کار خودش است. تا آنجا که من اطلاع دارم نیروی انتظامی حاضر نشده پاسخ مجلس را بدهد اما هیئت نظارت بر نمایندگان رئیس و نایب رئیس و سخنگو دارد؛ می‌توانید از آنها در مورد پرونده‌ام سوال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هيات نظارت بر رفتار نمايندگان پلیس راهور تهران مجلس یازدهم علی اصغر عنابستانی پلیس راهور ناجا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نماینده مردم سبزوار در مجلس علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار نیروی انتظامی نماینده مجلس سرباز وظیفه پلیس راهور منتشر شده رسانه ای منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، در نشست علنی روز یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود با قرائت این بیت شعر «ما را به جرم آیینه بودن شکسته‌اند/ زیرا به روی رنگ تبسم نکرده‌ایم»، عنوان کرد: ملت بزرگ و شریف ایران در این مدت که به عنوان خادم شما در خانه ملت حضور داشتم، تمام تلاشم را به کار بستم تا صادقانه، شجاعانه و با حرّیت صدای شما ملت در خانه ملت باشم. نور امید را در دل‌های غم‌دیده و صبورتان روشن کنم، فریاد مظلومیت‌تان باشم و از حقوق اولیه شما دفاع کنم، در برابر پدرخوانده‌ها و اربابان زر و زور و تزویر که زندگی را بر شما سخت‌تر کرده در حد توان بایستم به این امید که زندگی زیباتر و آرام‌تری را برای شما رقم بزنم.

وی ادامه داد: از آنجایی که باور دارم با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد، لذا تلاش کردم با سخت گرفتن بر خودم، اطرافیان و دوستانم از امتیازات و فرصت‌ها استفاده نکرده که در دفاع از حق شما ملت زبان گویاتری باشم و همین امر موجب رنجیده شدن و بعضاً از دست دادن دوستان و نزدیکانم شد.

رشیدی کوچی در ادامه خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: خدا را گواه می‌گیرم در این مسیر سخت و گاهاً پرخطر و در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه -چه آن زمان که با طرح ضدمردمی صیانت مخالفت کردم، چه آن زمان که نسبت به عملکرد نامناسب گشت ارشاد تذکر دادم و شنیده نشد؛ چه آن زمان که برای واردات خودرو ایستادگی کردم و مورد غضب مافیای خودرو قرار گرفتم و چه آن زمان که با فیلترینگ و ممنوعیت واردات آیفون مخالفت کردم- لحظه‌ای شک و تردید و ترس به دل راه نداده و بارها مورد تهدید، عتاب، تطمیع، توهین، تخریب و تمسخر قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: در این مدت سعی کردم با شناسایی عامل اصلی آسیب به کشور، نظام، دین و ملت، خار در چشم و تیغ در گلوی جماعت متعصب خشگ‌مغز و پرمدعای سوپرانقلابی و انقلابی‌نماهای متهجر باشم. خوارج مسلکانی که سال‌ها با تمسّک به برخی ظواهر دین و با توهین و تهدید و تزویر و ریاکاری و تخریب، به اسم دین و انقلاب منافع حزبی و شخصی خود را پیش برده و حقوق ملت را پایمال و ملت و نظام را نسبت به شعائر دین، آرمان‌های امامین انقلاب و شهدا بدبین کرده و خون به دل دینداران و دلسوزان و وطن‌پرستان واقعی و رهبری کردند.

رشیدی کوچی تاکید کرد: به آن‌ها می‌گویم از من عصبانی باشید؛ عصبانیت شما از من برایم مقدس و یقیناً توشه آخرتم است. ایستادن در برابر این جماعت که در طول تاریخ بیشترین ضربه را به اسلام زده، وظیفه الهی، انسانی و انقلابی خود ‌می‌دانم.

نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس یازدهم بار دیگر خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: خدا را گواه می‌گیرم آنچه امروز از مال دنیا دارم همان است که قبل از ورود به مجلس داشتم و خدا را شاکرم در این مسیرذره‌ای از قوانین الهی، حکومتی، شرعی و عرفی خارج نشدم. در دفاع از حق شما مردم نه معامله‌ای کردم و نه سکوت کردم. اگر قصوری بوده خارج از توان و اختیار و اراده بوده که همین جا از همه شما حلالیت می‌طلبم و به دعای خیر شما نیاز مبرم دارم و از مردم شریف و عزیز حوزه انتخابیه خود تشکر می‌کنم که این فرصت را به این حقیر دادند.

شیدی کوچی در ادامه با اشاره به چند تذکر دلسوزانه از سوی کسی که با تقدیم پنج شهید، همه چیز خود را برای کشور و نظام داده خطاب به مسئولان گفت: دولت‌مردان گرامی؛ تکرار مسیرها و روش‌های غلط گذشته جز تکرار نتایج غلط و تحمیل هزینه‌های بیشتر عایدی برای کشور نخواهد داشت. حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید با روش‌های نرم و با ظرافت انجام گیرد؛ روش‌های سرهنگی کار را خراب‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: آقایان عزیز! حضور واقعی در بین آحاد مردم آگاهی از مشکلات آن‌ها و فهم و پذیرش مشکلات آن‌ها است و ارائه راهکار در گرو آن است، از ظرفیت جوانان خوش‌فکر و آگاه به جامعه استفاده کنید، تا فرصت باقی است به خواسته‌های به‌حق ملت اهمیت دهید و مسیر را اصلاح کنید.

رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه اگر حرفی زدم برای این کشور، دین، انقلاب و نظام دلسوزانه بود، سخنان خود را با قرائت سه بیت زیر به پایان برد
«باری سوار گرده مردم نکرده‌ایم/ خود را به نعمتی گذرا گم نکرده‌ایم
جنگل گواه باش اگر خانه سرد بود/ یک شاخه از درخت توهیزم نکرده‌ایم
گر درتنور دست تهی پیش برده‌ایم/ یک جو طمع به حرمت گندم نکرده‌ایم».

تقویت دستگاه دیپلماسی از جهت عِده و عُده ضروری است

از سوی دیگر، شبیب جویجری نماینده اهواز در مجلس یازدهم در جلسه علنی صبح امروز در نطق میان دستور، با سلام درود خدمت ملت شریف ایران؛ گفت:قال الله فی محکمه کتابه وقضیْنا إلی بنی إسْرائیل فی الْکتاب لتفْسدنّ فی الْأرْض مرّتیْن ولتعْلنّ علوًّا کبیرًا- فإذا جاء وعْد أولاهما بعثْنا علیْکمْ عبادًا لنا أولی بأْسٍ شدیدٍ فجاسوا خلال الدّیار ۚ وکان وعْدًا مفْعولًا ،آیات چهارم و پنجم سوره بنی اسرائیل به حول و قوه الهی این وعده خداوند متعال قطعا محقق خواهد شد، درود بر مردم، مجاهدان غزه و فلسطین که با عملیات طوفان الاقصی و مقاومت پس از آن تمامی معادلات صهیونیست‌ها را بر هم زدند و درود بر نیروهای مسلح کشورمان که وعده صادق را رقم زده‌ و صفحه نوینی در تاریخ مقابله با صهیونیست‌ها و مسلمان را ثبت نموده‌ و موجبات سرور و شادی مسلمان جهان را فراهم کرده‌اند.

نماینده اهواز در مجلس یازدهم با بیان اینکه نطق خود را در دوبخش به اختصار بیان می‌کنم اظهار داشت: در مقطع زمانی اخیر رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف تاکید فراوانی بر مقوله وحدت، همگرایی و پرهیز از واگرایی نموده‌اند، وحدت حول اصول مشترک و همزمان به رسمیت شناختن سلایق و اختلاف نظرها به دور از دشمنی و تقابل.
وی تصریح کرد: تاکید معظم له در این مقطع در مقابله با مشکلات داخلی و تهدیدهای خارجی باید سرلوحه گفتار و عمل همه قوا و نهادها باشد،در این راستا پیشنهاد می‌گردد دولت محترم و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مرکز یا شورایی در جهت ارائه راهکارهای عملی برای تحقق این مهم ایجاد نموده و همگرایی بیشتر جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی را بر اساس اصول مشترک متفق علیه و در عمل رقم بزند.

وی با بیان اینکه حمایت از دولت‌های مختلف آن هم به دلیل بر دوش کشیدن بار سنگین اداره اجرایی کشور مورد تاکید همیشگی رهبر معظم بوده است و دولت سیزدهم از این قاعده مستثنی نیست، تاکید کرد: اعطای مشورت عالمانه، نقد دلسوزانه و مشفقانه حکیمانه موجب تقویت دولت در جهت حل مشکلات عدیده خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود، جهت‌گیری دقیق دولت در حوزه بین الملل با اولویت همسایگان و کشورهای اسلامی و به ترتیب اولویت سایر کشورهای جهان آن هم بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت قطعا موفقیت‌های بسیاری به ارمغان خواهد آورد، به نظر می‌رسد تقویت دستگاه دیپلماسی از جهت عده و عده در این زمینه ضروری باشد.

این نماینده مجلس در خصوص مسائل استانی و حوزه انتخابیه خود افزود: همانطور که بارها به دلیل اهمیت موضوع تاکید نموده‌ایم مهم‌ترین مسئله در استان خوزستان دارا بودن مدیریت عالی، کلان نگر،برنامه محور ،کارآمد، عدالت محور و در عین حال با ثبات می‌باشد،در بررسی‌های به عمل آمده طی ۴۵ سال پس از انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ استاندار به غیر از مقاطع سرپرستی هدایت استان را به عهده داشتند، به عنوان مثال در مجلس یازدهم تا این لحظه ۴ استاندار، دو استاندار در دولت قبل و دو استاندار در دولت فعلی تغییر نموده‌اند، در این راستا توصیه می‌شود با توجه به همه شاخص‌های کارآمدی، کلان نگری و عدالت محوری دولت محترم اصل ثبات مدیریت را باید مد نظر قرار دهد،چرا که پیشرفت متناسب با استان با توجه به ظرفیت های آن بدون شاخص‌های پیش گفته و ثبات امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ضمن اشاره به بیکاری در استان خوزستان یادآور شد: در واقع بیکاری معضل اول این استان است که برای کاهش معنادار آن سه اقدام اساسی ضروری به نظر می‌رسد، نخست ثبیت فرصت‌های شغلی موجود در بخش‌های مختلف،ثانیا افزایش تعداد فرصت‌های شغلی در سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی، نکته سوم و از همه مهمتر که دغدغه همه مردم استان به ویژه حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه،باوی و کارون بوده توزیع عادلانه و منصفانه فرصت‌های شغلی بر اساس بومی گزینی با اولویت شهرستان محل اجرای پروژه‌ها است.

نماینده اهواز اظهار داشت: تکمیل و نهایی نمودن طرح عظیم ۵۵۰ هزار هکتاری که به فرموده مقام معظم رهبری اگر اجرایی می‌شد چهره خوزستان را دگرگون می‌کرد و با توجه به همین طرح جلوگیری از تمام طرح‌های انتقال آب از کرخه و کارون و رعایت حق آب‌های استان ضروری است.

شبیب جویجری در پایان ضمن تشکر و تقدیر از مردم غیور استان خوزستان ما حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد: به منتخبان جدید دوره دوازدهم مجلس بالاخص منتخبان استان خوزستان و حوزه انتخابیم بریک عرض می‌کنم آرزوی توفیقات روزافزون در جهت حل مشکلات برای آنان از خداوند متعال خواستارم وما توْفیقی إلّا باللّه علیْه توکّلْت وإلیْه أنیب.

دیگر خبرها

  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!