Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@00:07:25 GMT

شاهکار یک کشاورز برای ساخت یک جنگل! +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۲۲۵۷

شاهکار یک کشاورز برای ساخت یک جنگل! +فیلم

 باشگاه خبرنگاران: یک مرد اندونزیایی با پشتکاری کم نظیر تپه‌های بی آب و علف محل زندگی‌اش را به جنگلی انبوه تبدیل کرده است. «سادیمن» که زمانی از سوی ساکنان روستای محل زندگی‌اش با القابی مانند دیوانه شناخته می‌شد و مورد تمسخر قرار می‌گرفت حال به یک قهرمان محلی تبدیل شده است. این مرد محلی توانسته به تنهایی و بدون بهره گرفتن از کمترین امکانات ۲۵ هکتار از تپه‌های بی آب و علف محل زندگی‌اش را به تپه‌های جنگلی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درختانی که آقای سادیمن برای ایجاد جنگل دلخواه خود از آن‌ها کمک گرفته درخت انجیر هندی و فیوکس بنژامین (انجیر برگ ریز) بوده است.

پروژه ایجاد این جنگل عظیم در دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، اما ایده آن به دهه ۱۹۶۰ و زمانی باز می‌گردد که آتش سوزی‌هایی مهیب جنگل‌ شیب کوه لاوو در مرکز جاوا را به خاکستر تبدیل کرد. برای دهه‌ها ساکنان روستا‌های اطراف با قحطی دست و پنجه نرم می‌کردند تا یک قهرمان از راه رسید و تصمیم گرفت تا با برگرداندن شرایط به حالت قبل، زندگی بهتری را برای خود و مردم منطقه ایجاد کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: جنگل کشاورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رضا عقیلی شنبه شب افزود: بر اثر واژگونی تراکتور در مسیر روستای قزلقوپی به قره قشلاق بخش مرکزی مهاباد فوری موضوع در دستور کار قرار گرفت و اورژانس در محل حاضر شد.

وی اظهار کرد: در این حادثه راننده تراکتور از جاده منحرف شده و بر اثر واژگونی در کانال قدیمی آب جان خود را در صحنه از دست داد.

وی عنوان کرد: این حادثه نخستین فوت ناشی از واژگونی تراکتور است که در سال جاری برای روستاییان این شهرستان اتفاق افتاده است.

 به گفته کارشناسان راهنمایی و رانندگی تردد با سرعت مطمئنه، پرهیز از حضور در اراضی دارای شیب شدید برای شخم زمین و حرکت با سرعت پایین و مطمئنه در پیچ‌ها می‌تواند از بروز واژگونی تراکتور جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • مهم‌ترین مسئله حفظ حرمت معلمان در جامعه است/ ثبات در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد