Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:55:42 GMT

امیدبخشی با افزایش سرانه ورزشی خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۲۲۵۸

امیدبخشی با افزایش سرانه ورزشی خراسان جنوبی

به گزارش ایرنا اهمیت ورزش با توجه به تاثیر آن بر سلامت و روحیه افراد هر جامعه‌ای به ویژه سلامت روحی و جسمی جوانان به عنوان نیروی اثرگذار کشور مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفت که نمود آن را در توسعه فضاهای ورزشی و گسترش آنها در نقاط مختلف شهری و روستایی به وضوح می‌توان دید.

وزیر ورزش و جوانان عصر چهارشنبه (۱۱ فروردین) در سفر ۲ روزه برای حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بررسی روند پیشرفت طرح‌های مختلف و افتتاح چند طرح‌ ورزشی چهارمین بار وارد خراسان جنوبی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در پایان این سفر گفت: اینکه وزیر ورزش و جوانان و خادمان مردم حتی در تعطیلات عید مانند امروز با افتخار در خدمت هموطنان عزیز هستند، قابل توجه است.

محمدجواد فلاحی افزود: اقدامات دولت و این افتتاح‌ها در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی و گرفتاری‌های ویژه، اهمیت دوچندان دارد.

همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان ۵۵ پروژه به مساحت ۱۱۹ هزار و ۹۶۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی افتتاح شد که از این تعداد ۱۲ پروژه در شهرستان طبس بود.

عملیات اجرایی ۱۱ پروژه نیز با مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتبار پیش بینی شده ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این استان آغاز شد که به گفته وزیر در آینده نزدیک حدود ۷۰ هزار متر مربع دیگر به فضاهای ورزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود.

مسعود سلطانی‌فر که وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان مرزی زیرکوه در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان شد و چهارشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان شرکت کرد.

احداث ۲ هزار زمین چمن مصنوعی در کشور

وزیر ورزش و جوانان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی گفت: تلاش‌های زیادی در دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق دورافتاده، محروم و مرزی انجام شده است.

سلطانی‌فر گسترش فضاهای ورزشی، توسعه ورزش همگانی، توسعه و موفقیت در ورزش قهرمانی، تقویت ورزش بانوان و توسعه ورزش روستایی را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: با فعال کردن جام خوشه چین تلاش کردیم رقابت‌های ورزشی را به سطح روستاها ببریم.

وی افزود: با اجرای سیاست توسعه زمین چمن مصنوعی که چهار سال قبل ۳۱۱ مورد بود اکنون به مرز ۲ هزار زمین چمن در سراسر کشور رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در شروع به کار دولت تدبیر و امید تعداد خانه‌های ورزش روستایی در کشور ۷۰۰ مورد بود که امروز هفت برابر شده و به حدود ۵ هزار خانه ورزش روستایی رسیده است.

وی از رشد ۴۰ برابری در ایجاد و تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان خبر داد و افزود: تا پیش از سال ۹۲ تعداد سمن‌های جوانان کمتر از ۸۰ مورد بود که امروز این تعداد به مرز سه هزار و ۴۰۰ رسیده است و این ارقام رشد ۴۰ برابری را نشان می‌دهد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچ خانه جوان فعالی وجود نداشت و امروز ۱۴۰‌ خانه جوان در کشور داریم گفت: با راه‌اندازی و توسعه خانه‌های جوان و سرمایه‌گذاری در این بخش به دنبال توانمندسازی جوانان، به عنوان کادر مدیریتی آینده کشور هستیم.

وی ادامه داد: با نگاه ویژه به استان‌هایی مثل خراسان جنوبی در تخصیص منابع سرعت پروژه‌ها را بالا خواهیم برد.

مباحث این نشست به حوزه ورزش و جوانان محدود نبود و با حضور وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی و مدیران استان موضوعات توسعه‌ای، روند اجرای طرح‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی نیز مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

آن طور که استاندار خراسان جنوبی در این نشست گزارش داد؛ در راستای مصوبات تیر سال گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان ۳۱ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی تصویب شد و درخصوص پروژه‌های جهش تولید هم ۷۵ پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

حمید ملانوری گفت: امیدواریم نواقص موجود در برخی پروژه‌ها برطرف شود و اگر این پروژه‌ها به نتیجه برسد بخشی از مشکلات توسعه‌ای در استان رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومتر وسعت سومین استان پهناور کشور و بیست و هشتمین استان از نظر جمعیت است برای پوشش جمعیت پراکنده خدمات‌رسانی سخت‌تر از دیگر استان‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برای مثال در بخش گیرنده دیجیتال برای پنج هزار نفر ۶ ایستگاه را افتتاح کردیم که شاید در استان دیگر با یک دکل ارتباطی ۵۰ هزار نفر زیر پوشش قرار گیرند و این روند برگرفته از وسعت استان است.

وی گفت: با برنامه‌های دولت در سال‌های گذشته استان خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده و اقدامات خوبی در حوزه‌های ورزشی استان انجام شده که قابل تقدیر است.

بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید

درخواست اعتبار ویژه برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان و انتقال آب به واحدهای صنعتی، تسهیل در پرداخت تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی، اخذ مصوبه برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای طرح توسعه کارخانه کویر تایر، قرار گرفتن پروژه احداث راه‌آهن بیرجند - یونسی در فهرست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و تسهیل استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از جانب مسوولان استانی مطرح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این نشست گفت: مهمترین معضلی که در زمینه طرح‌های صنعتی و معدنی استان داریم، تامین آب است و خرید چاه و انتقال آب با لوله، هزینه‌های سنگینی را بر واحدهای صنعتی ما تحمیل می‌کند.

وی افزود: پساب تصفیه خانه بیرجند را داریم و بخشی به صنعت استان اختصاص یافته و اعتبار زیادی برای انتقال این آب به واحدهای صنعتی نیاز داریم که در این خصوص اعتبار استانی لازم را هم نداریم و درخواست ما این است که اعتبار ملی ویژه برای اجرای این خط انتقال در نظر گرفته شود.

رییس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۹ پروژه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قبلی چهار پروژه ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۱ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال ۵۳۰ نفر نیز فراهم شده است.

پروژه احداث راه‌آهن بیرجند - یونسی در قطعه ۱۶ که مهر ۹۸ در سفر معاون اول رییس جمهوری به خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد، موضوع دیگر ستاد اقتصاد مقاومتی استان بود که مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این نشست گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد در دست اجرا است.

وحید داعی افزود: مشکل ما این است که این پروژه مهم در سال جاری در فهرست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار ندارد و درخواست ما این است که در فهرست قرار گیرد همچنین درخواست دیگر ما این است که از محل بند «و» تبصره پنج قانون بودجه که در اختیار مجلس شورای اسلامی است ۲۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یابد تا مطالبات پیمانکار را پرداخت و ۲ قطعه دیگر را شروع کنیم.

وی با اشاره به آنچه مشکل و مانع اصلی طرح راه‌آهن بیرجند - یونسی دانست، گفت: در بند پنج مصوبه دولت قید شده که شرکت راه‌آهن در دوره بهره‌برداری اصل و سود منابع مالی را در طرح تجاری پرداخت و در صورت عدم تکافوی درآمدهای مذکور از محل سایر منابع مالی خود پرداخت کند که این موضوع مانع اصلی پروژه ما است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه بهره‌برداری و نگهداری بالاست این موضوع برای شرکت امکان‌پذیر نیست و بانک‌های عامل خواهان تضمین سازمان برنامه و بودجه هستند که نیاز به حمایت و پشتیبانی وزیر معین استان در هیات دولت داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ما مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی برای ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فایناس برای راه‌آهن بیرجند را گرفتیم یک وجه کار صندوق توسعه ملی، یک وجه کار کنسرسیوم بانک و یک وجه کار سازمان برنامه بودجه است که درخواست داریم با حضور معاون اول رییس جمهوری جلسه‌ای برگزار شود تا با هماهنگی این سه ضلع تا پایان دولت بتوانیم قرارداد این تسهیلات را منعقد کنیم و این تسهیلات وارد بانک‌های عامل شود.

بازگشایی پایانه مرزی یزدان رفع یکی از موانع تولید است

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم که از فرودگاه بیرجند وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کرد، در فرمانداری زیرکوه گفت: درخواست داریم که پایانه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه بازگشایی و یکی از موانع تولید رفع شود.

سلمان اسحاقی افزود: بسته بودن گمرک یزدان یکی از موانع تولید است و اگر قصد بر این باشد که حمایت و پشتیبانی کنیم از شما استدعا داریم از این موضوع حمایت کنید تا رفع یکی از موانع تولید محقق شود.

وی گفت: حرکت‌های مدبرانه استاندار خراسان جنوبی را درک می‌کنیم که در مسیری قرار گرفته‌اند تا بتوانند پایانه گمرک یزدان ما را بعد از ۱۶ سال بازگشایی کنند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز شما در جاده‌ای حرکت کردید که سالیان گذشته دوبانده نبود و با مجاهدت‌های استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان این جاده دوبانده‌سازی شد و امروز آرامش‌بخش روح و روان مردم است.

وی افزود: شما به عنوان وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی هستید و به دلیل اینکه برخی طرح‌ها در زمره نظارت شماست اتفاقات مبارکی در استان به خصوص در زمینه راه و فولاد افتاده است.

وزیر ورزش و جوانان هم در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی گفت: روالی که در کلیات مختلف اقتصاد مقاومتی بوده، طرح ظرفیت‌ها و بیان مشکلات و تهیه گزارش‌ها و پیگیری آن در جلسه دولت در تعامل با مسوولان حوزه‌های مختلف است و تشکیل جلساتی که با حضور مدیران استانی در تهران برگزار می‌شود، بسیار موثر است.

سلطانی‌فر افزود: استان‌هایی که مثل خراسان جنوبی پرظرفیت است، در بخش‌هایی نیازمند سرمایه‌گذاری است و مردم در برخی عرصه‌ها با محرومیت مواجه هستند اما این ظرفیت‌ها و منابع خیلی سریع باید مشکلات را حل کند و سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود تا اشتغال ایجاد کند.

وی گفت: مواردی که به عنوان مشکلات استان مطرح شد را پیگیری خواهیم کرد و ورزش امروز ارزان‌ترین ابزار برای سلامت مردم است که در هیچ عرصه‌ای چنین ابزار قدرتمندی را نداریم که موجبات سلامت مردم را فراهم کند.

افزایش سرانه ورزشی خراسان جنوبی 

اقدامات انجام شده در بخش ورزش استان بخش دیگری از مباحث این نشست را به خود اختصاص داد و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در هشت سال خدمت دولت تدبیر و امید ۲۳۰ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری یکصد میلیارد تومان به فضاهای ورزشی استان افزوده شده که ارزش روز این سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان است.

حسن عزیزی افزود: سرانه فضای ورزشی استان از ۲۰ سانتیمتر مربع در قبل از دولت تدبیر و امید به ۴۸ سانتیمتر مربع در زمان حاضر افزایش یافته است و قریب ۱.۵ برابر افزایش سرانه داشته‌ایم.

وی بیان کرد: سال ۹۹ به رغم همه تحریم‌های ظالمانه، مشکلات درآمدی دولت و شیوع کرونا ۳۰ پروژه ورزشی شامل هفت سالن چند منظوره ورزشی، یک استخر سرپوشیده ورزشی و ۲۲ زمین چمن مصنوعی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۵۱ هزار متر مربع در سال گذشته به فضای ورزشی استان با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان افزوده شد.

وی عنوان کرد: در طلیعه بهار ۱۴۰۰ و در سفر وزیر ورزش و جوانان، ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۱ پروژه هم با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود.

عزیزی با اشاره به تجهیز خانه‌های ورزشی روستایی گفت: با همت دولت تدبیر و امید ۳۶۸ خانه ورزشی روستایی در استان تجهیز شد و تجهیز ۲۵ خانه ورزش روستایی هم در همین مقطع انجام خواهد شد.

وی افزود: هفته دولت امسال ۱۳ پروژه چمن مصنوعی از محل اعتبارات نفت و با مشارکت بنیادهای انقلابی در شهرستان‌های درمیان، نهبندان و سربیشه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی به شرایط شهرستان میزبان وزیر و هیات همراه اشاره کرد و گفت: زیرکوه شهرستانی با استعداد و جوان است که اگر کمی در زمینه ارتقای زیرساخت‌های ورزشی توجه شود، نقش موثری در مهاجرت معکوس و درخشش استعدادهای ورزشی دارد.

وی با بیان اینکه پنج سالن ورزشی سرپوشیده، پنج سالن چمن مصنوعی و یک گود باستانی در شهرستان زیرکوه داریم اضافه کرد: برخی از سالن‌هایی که در گذشته احداث شده، سالن‌های استانداردی نیست.

افتتاح چهار خانه جوان

همزمان با سفر سلطانی‌فر به شهرستان زیرکوه، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان در مرکز استان شامگاه چهارشنبه خانه جوانان شهرستان بیرجند را افتتاح کرد و به صورت همزمان خانه جوان در شهرستان‌های سربیشه، سرایان و طبس نیز بازگشایی شد.

"جمشید تقی‌زاده" با همراهی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از خانه جوانان بیرجند ضمن خداقوت به سمن‌های فعال در خانه جوانان، آغاز به کار این مجموعه را تبریک گفت.

مجموعه زمین‌های روباز گلف در منطقه گردشگری "بند دره" بیرجند نیز با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان افتتاح و عملیات اجرایی احداث زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی این منطقه آغاز شد.

افتتاح ۲ طرح ورزشی در سرایان

وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه (۱۲ فروردین) در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با حضور در شهرستان سرایان سالن ورزشی شهید طاهری نوری در روستای دوست آباد بخش سه قلعه را افتتاح کرد.

این سالن ورزشی به مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احداث شد.

سلطانی‌فر در شهر سرایان زمین چمن مصنوعی ملت این شهر را که سال گذشته کلنگ‌زنی شد، به متراژ ۱۰ هزار متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال افتتاح کرد.

همزمان با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان ‌جنوبی در مراسم افتتاح این طرح عمرانی، نخبگان ورزشی شهرستان سرایان نیز با استفاده از این فرصت به طرح مطالبات خود پرداختند که نتایج مطلوبی هم به همراه داشت.

بازدید از پروژه نیمه‌تمام در فردوس

وزیر ورزش و جوانان پس از افتتاح طرح‌های ورزشی سرایان به شهرستان فردوس رفت و از یک پروژه نیمه‌تمام بازدید کرد.

سالن ورزشی شهر فردوس با ۲ هزار متر مربع مساحت در سال ۸۸ کلنگ‌زنی شد و با هزینه کرد بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از آن زمان تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در بازدید وزیر ورزش و جوانان مقرر شد که ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این طرح توسط وزارت ورزش و جوانان و ۵۰ درصد اعتبار توسط استانداری خراسان جنوبی تامین شود تا این طرح نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

سالن ورزشی استاندارد فردوس، بزرگترین پروژه ورزشی استان بعد از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند است و در این سالن جایگاه مناسب برای هزار و ۲۰۰ نفر تماشاچی، فضای اداری و رختکن تعبیه شده، همچنین امکان انجام همه ورزش‌های سالنی در آن وجود دارد.

۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه است که در صورت تامین این سازه ورزشی در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح سالن ورزشی و بازدید از استخر سرپوشیده در بشرویه

وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه در ادامه سفر به خراسان جنوبی وارد شهرستان بُشرویه شد و از پروژه در حال ساخت استخر سرپوشیده شهر بشرویه بازدید کرد.

استخر شنای ورزش و جوانان بشرویه با مساحت حدود هزار و ۱۰۰ متر مربع در سال ۸۸ کلنگ‌زنی شد و با هزینه شدن بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حدود ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است تا در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

سلطانی‌فر روبان سالن چند منظوره ورزشی شهید حسین ثقفی‌فر روستای غنی‌آباد بشرویه را نیز قیچی زد.

عملیات اجرایی این سالن ورزشی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع سال ۱۳۹۰ آغاز و با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تکمیل شد.

افتتاح ۱۰ زمین چمن مصنوعی در خراسان جنوبی

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان در این سفر ۱۰ زمین چمن مصنوعی را در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و زیرکوه افتتاح کرد.

پنج قطعه از این زمین‌های چمن مصنوعی در شهرستان قاینات، ۲ قطعه در شهرستان زیرکوه و سه قطعه در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

مساحت هر یک از این زمین‌های چمن مصنوعی هزار و ۵۰۰ متر مربع است که در مجموع  ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به مجموع زیرساخت زمین‌های چمن مصنوعی خراسان جنوبی افزوده شد.

افتتاح ۱۲ پروژه ورزشی در طبس

وزیر ورزش و جوانان عصر پنجشنبه در آخرین ایستگاه از سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی، با حضور در شهرستان طبس ۱۲ پروژه مختلف ورزشی را به صورت همزمان افتتاح کرد.

سلطانی‌فر ابتدا در محل گود باستانی خیبر طبس حضور یافت و این مجموعه فرهنگی و ورزشی با حضور وی، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و محلی افتتاح شد.

احداث گود باستانی خیبر که در منطقه مسکن مهرشهر طبس واقع است از سال ۱۳۹۶ توسط بخش خصوصی آغاز شد و هزار متر مربع مساحت دارد و تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه هزینه شده است.

سلطانی‌فر به همراه هیات همراه همچنین در این مجموعه اجرای زیبای حرکات ورزشی توسط باستانی‌کاران را به تماشا نشست.

وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در این مجموعه ورزشی گفت: خراسان جنوبی همواره در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرین بوده و با افتتاح پروژه‌های مهم ورزشی که امروز تقدیم جوانان این استان شد، این افتخارآفرینی‌ها طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت و خبرهای خوش‌تری از ورزش خراسان جنوبی به گوش خواهد رسید.

سلطانی‌فر افزود: دولت تدبیر و امید تا آخرین روز کاری خود از خدمت به مردم و تلاش برای تکمیل تعداد بیشتری از پروژه‌های نیمه‌تمام، دست نخواهد کشید.

وی در ادامه سفر به طبس پس از زیارت آستان مبارک حضرت حسین ‌بن موسی‌ الکاظم (ع) به روستای جوخواه واقع در ۲۰ کیلومتری شهر طبس رفت و سالن ورزشی چندمنظوره این روستا را به نمایندگی از ۱۰ طرح ورزشی دیگر شهرستان طبس افتتاح کرد.

زمین چمن مصنوعی شهر دیهوک و روستاهای کریت، خسروآباد، اسفندیار و جمز که هر یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد با مجموع اعتبار ۳۵ میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح شد.

خانه جوانان شهرستان طبس، خانه تنیس روی میز، سالن ورزشی باشگاه نامی نو، مجموعه ورزشی کویران و مجموعه سوارکاری آراد با مجموع اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های ورزشی شهرستان طبس بود که وزیر ورزش و جوانان آن را به صورت همزمان افتتاح کرد.

ارتقای زیرساخت‌های ورزشی در سراسر کشور

وزیر ورزش و جوانان در آیین افتتاح ۵۵ پروژه ورزشی خراسان جنوبی در طبس گفت: با توجه ویژه دولت به حوزه ورزش و جوانان در هشت سال اخیر زیرساخت‌های ورزشی در سراسر کشور به ویژه مناطق روستایی و دورافتاده، ارتقا یافته است.

سلطانی‌فر، بخش ورزش خراسان جنوبی را رو به توسعه خواند و اظهار داشت: امروز در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی نیز ۵۵ پروژه با اعتبار بیش از ۵۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ‌۱۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های دیگری نیز در این سفر کلنگ‌زنی شد که امیدواریم ۷۰ هزار متر مربع فضای جدید را در آینده نزدیک برای استان محقق کنیم.

اقدامات امیدبخش و نشاط بخش در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: اقدامات وزارت ورزش و جوانان در استان از جمله اجرا و افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی، امیدبخش و نشاط بخش بوده است.

حمید ملانوری افزود: بهره‌برداری از ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان در سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان به استان، بخشی از این خدمات امیدبخش است که مبارک مردم عزیز باشد.

وی گفت: این پروژه‌ها با هدف پر کردن اوقات فراغت و ارتقای سلامت مردم در سراسر استان افتتاح و ۱۲۰ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی خراسان جنوبی افزوده شد که قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: علاوه بر این امروز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه ورزشی دیگر با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان در استان آغاز شد که در افزایش فضای ورزشی موجود استان موثر است. 

ملانوری با اشاره به اینکه وزیر ورزش و جوانان به عنوان وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته است افزود: در این حوزه هم ۳۱ پروژه برای استان مصوب شده است.

وی گفت: تحقق ۷۵ پروژه جهش تولید مصوب شده برای استان نیز بسیار امیدبخش است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اعتبارات وزارت ورزش و جوانان با همت مجلس انقلابی به دو برابر افزایش یافت که موجب جهش در فعالیت‌های این حوزه خواهد شد و باید استان‌های محروم مانند خراسان جنوبی به صورت خاص از این اعتبارات بهره‌مند شوند.

حجت‌ الاسلام مجید نصیرایی خواستار توجه بیشتر وزارت ورزش و جوانان به ساخت استخر و سالن‌های ورزشی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

۵۰ درصد سرانه فضاهای ورزشی و سرپوشیده خراسان جنوبی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان، ۳۵ درصد در اختیار دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است و ۱۵ درصد را بخش خصوصی در اختیار دارد.

برچسب‌ها توسعه ایران افتتاح طرح دولت تدبیر و امید مسعود سلطانی فر وزارت ورزش و جوانان خراسان جنوبی پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران افتتاح طرح دولت تدبیر و امید توسعه ایران افتتاح طرح دولت تدبیر و امید مسعود سلطانی فر وزارت ورزش و جوانان خراسان جنوبی اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی وزیر ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی مدیرکل راه و شهرسازی ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ورزش و جوانان اقتصاد مقاومتی ورزشی خراسان جنوبی اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی یکی از موانع تولید زیرساخت های ورزشی اقتصاد مقاومتی دولت تدبیر و امید خراسان جنوبی گفت خراسان جنوبی زمین چمن مصنوعی صندوق توسعه ملی خراسان جنوبی خراسان جنوبی خراسان جنوبی شهرستان زیرکوه بهره برداری راه آهن بیرجند صورت همزمان عملیات اجرایی میلیارد تومان هزار متر مربع چمن مصنوعی میلیارد ریال میلیون تومان فضاهای ورزشی نماینده مردم ورزش روستایی سرمایه گذاری پروژه ورزشی شهرستان طبس ورزشی استان خانه جوانان متر مربع کلنگ زنی شد سالن ورزشی ۵۴ میلیارد فضای ورزشی ۳۵ میلیارد متر مربع هزار و ۵۰۰ وزیر معین افزوده شد سلطانی فر نیمه تمام جهش تولید خانه جوان پروژه ها استان ها ۵۵ پروژه آغاز شد طرح ها ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در مدیریت شهری در سطح استان و کشور حائز اهمیت بوده، بازآفرینی نقاط هدف شهری است.

وی با بیان اینکه برای زیست بهتر مردم لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری بازآفرینی و آماده شوند افزود: در ۹ شهر استان از قبیل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس، خوسف، گزیک و قهستان طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم. اکنون بیش از ۳۳ درصد جمعیت شهری استان در بافت ناکارآمد و فرسوده ۹ شهر استان سکونت دارند.

عباس زاده با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ درصد مساحت شهر‌های خراسان جنوبی جزو محدوده هدف بازآفرینی شهری هستند، ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم را در این مناطق شهری و جمعیتی برای مردم فراهم کنیم. ستاد بازآفرینی پایدار شهری مأموریت دارد از محل اعتبارات گوناگون برای تأمین زیرساخت‌ها در مناطق هدف تصمیم‌گیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در چند سال اخیر ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات هدف تعریف شده اظهار کرد: عمده این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی باقی‌مانده که مصوب شد از محل اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده استان که به شهرداری‌های مربوطه اختصاص می‌یابد این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند. با این مصوبه، همه پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق هدف بازآفرینی پایدار شهری استان امسال به بهره‌برداری برسد و در ادامه، پروژه‌های جدیدی تعریف کنیم.

عباس‌زاده یادآور شد: برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند، طرح کلید به کلید توسط دولت اجرایی شده که مردم می‌توانند اطلاعات دقیق‌تر این طرح را از ادارات راه و شهرسازی و شهرداری‌ها دریافت کنند. باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کرد. سال گذشته مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای اجرای ۱۰ طرح در شهر‌های مختلف استان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهر‌های بیرجند و قاین دارای سکونتگاه‌های غیررسمی هستیم، بیان کرد: تاکنون در زمینه بهسازی معابر، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی، جایگاه خدمات اجتماعی، فرهنگسرا، اجرای کانال جمع آوری آب‌های سطحی، تکمیل فضا‌های سبز و خدمات به مردم اقداماتی شده که درمجموع ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس‌زاده با بیان اینکه سال‌های گذشته قیر رایگان به شهرداری‌های بیرجند و قاین اختصاص یافته، افزود: تاکنون درمجموع ۸۲ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده به طوری که در شهر بیرجند و منطقه مهرشهر تمام معابر آسفالت شده است.

مجموع مساحت هدف بازآفرینی در استان ۶۵۴ هکتار است

میرمحمد مودی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: در حال حاضر در ۹ شهر خراسان جنوبی با جمعیت ۳۳۳ هزار و ۵۱۱ نفر که شامل ۳۳ درصد از جمعیت استان می‌شود، محلات هدف مستقر هستند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی در استان ۶۵۴ هکتار است، افزود: ۷۹ طرح در محلات هدف در دست اقدام است که تاکنون ۶۵ طرح تحویل شده و تعداد ۸ طرح در حال انجام است که پیشرفت متوسط فیزیکی آن ۹۴ درصد است.

بررسی و تصویب پروژه‌های موضوع بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ارائه سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و گزارش عملکرد شهرداری بیرجند و قاین درباره عملکرد قیر رایگان تخصیصی در سال ۱۴۰۱ از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد