Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@00:28:12 GMT

۶ هزار معدن فعال در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۲۷۶۵

۶ هزار معدن فعال در کشور وجود دارد

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های استخراج معادن در کشور طی هشت سال گذشته نسبت به دوره قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، اسدالله کشاورز اظهار کرد: صنعت معدن کمترین وابستگی را به خاج از کشور دارد و در شرایط تحریم به چرخیدن چرخ‌های اقتصاد کشور کمک زیادی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: شش هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که ظرفیت تولید آنها تا سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی بوده است.

کشاورز با اشاره به افتتاح بزرگترین کارخانه معدن مس کاتدی بخش خصوصی کشور در شهرستان طارم سفلی اظهار کرد: ظرفیت تولید مس کاتدی تا قبل از این افتتاح ۵۱۲ هزار تن بود و پیش از این نیز سه کارخانه در این زمینه به فعالیت می‌پرداختند که با بهره برداری از مس کاتدی تعداد کارخانه‌ها به چهار واحد افزایش یافت.

وی نیاز صنایع پایین دستی کشور به مس کاتد را ۱۳۰ هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: مازاد تولیدات این بخش به کشورهای خارجی صادر می‌شود و از محل تولید این محصول معدنی ارزآوری خوبی نیز نصیب کشور شده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: در سالی که بنام تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها از سوی رهبری نامگذاری شده است یکی از بزرگترین اهداف وزارت صمت همزمان با رشد فعالیت‌های معدنی ایجاد صنایع پایین دستی و موضوع فرآوری است تا بتوانیم از خام فروشی در کشور جلوگیری کنیم.

کد خبر 484277

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع معدنی معدن وزارت صمت برداشت معادن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۴۵ معدن غیرفعال در لرستان

بهمن جعفری در گفت‌وگو خبرنگار مهر، اظهار داشت: استان لرستان دارای ۱۸ نوع ماده معدنی است.

وی عنوان کرد: از این تعداد، ۱۶ مورد ماده معدنی غیرفلزی و دو مورد هم به‌تازگی کشف شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در لرستان ۱۹۲ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر داریم، ادامه داد: این تعداد هم ذخیره قطعی آنها مشخص است و هم میزان استخراج سالانه آنها مشخص است.

جعفری، بیان داشت: از این تعداد معدن در استان، ۱۵۴ مورد فعال و مابقی هم غیرفعال هستند.

وی با اشاره به اینکه علت غیرفعال بودن این معادن این بوده که یا ذخیره آنها از خلوص لازم برخوردار نیست، یا مشکل مالی دارند، یا معارض محلی دارند، یا مشکلاتی را با منابع طبیعی و محیط‌زیست دارند، گفت: یکی از برنامه‌های وزارت صمت و همچنین در استان لرستان این بوده که این ۴۵ معدنی که غیرفعال بوده و دارای پروانه بهره‌برداری معتبر هستند را عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، افزود: در قالب شورای معادن استان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مسائل و مشکلات این معادن را احصا و در حدی که قانون در اختیار ما گذشته مسائل و مشکلاتشان را حل‌وفصل کنیم.

کد خبر 6101003

دیگر خبرها

  • وجود ۴۵ معدن غیرفعال در لرستان
  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • مس ظرفیت رسیدن به رتبه بالای تولید دنیا را دارد
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم