Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای عنوان کرده که سیاست فشار و تحریم آمریکا علیه کشورش شانسی برای موفقیت ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه یک روسیه سیاست فشار و تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را بی‌اثر و ناموفق ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «تاس»، لاوروف در این خصوص گفت: «سیاستی که ما شاهد اشکال مختلف آن هستیم هیچ شانسی برای موفقیت ندارند و این مسئله جدیدی نیست.»

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا افزود: «جو بایدن روی کار آمد و شروع به استفاده از تحریم‌ها علیه روسیه کرد، لفاظی‌ها را شدید‌تر کرد و به طور کلی در همه جبهه‌ها فشار اعمال کرد. این کار‌ها سالهاست که ادامه داشته‌اند.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه حتی قبلتر از «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا هم وجود داشته است.

لارورف دقایقی پیش همچنین با تأکید بر رسیدن روابط روسیه و آمریکا به پایین‌ترین سطح گفت: «چیز‌هایی که در مصاحبه [جو]بایدن رئیس جمهور آمریکا با شبکه اِی‌بی‌سی شنیدیم لفاظی‌هایی بی‌سابقه و شوکه‌کننده بود».

وزیر امور خارجه روسیه افزود، روابط روسیه و آمریکا از زمان روسای جمهور پیشین این کشور نیز رو به تیرگی گراییده بود.

لاوروف گفت: «گاهی گمانه‌زنی‌هایی درباره اتحاد نظامی روسیه و چین صورت می‌گیرد. اولاً، یکی از مهم‌ترین سند‌های [مشترک]ما تأکید دارد که اتحادمان جنبه نظامی نداشته و چنین هدفی را دنبال نمی‌کند».

او با اشاره به اینکه روسیه و چین به اتحادی نظامی مشابه ناتو نیازی ندارد، چنین اتحادی را برای دوره جنگ سرد مناسب دانست.

تنش‌های اخیر میان مسکو و واشنگتن پس از آن آغاز شد که بایدن در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز»، رئیس‌جمهور روسیه را «قاتل» خطاب کرد و با اتهام‌زنی به وی در خصوص مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد که اگر چنین چیزی ثابت شود، پوتین باید تاوان سنگینی بدهد.

بایدن پیشتر همچنین در مصاحبه تفصیلی با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» با اتهام‌زنی علیه رئیس‌جمهور روسیه، گفته بود پوتین برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد.

ادعا‌های جو بایدن بعد از انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مطرح شد. در آن گزارش ادعا شده روسیه از طریق نائبانش یک عملیات موفق را برای نفوذ به حلقه نزدیکان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا هدایت کرده است.

تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعا‌های دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرگئی لاوروف تحریم روسیه تحریم ایران فشار حداکثری دشمنی آمریکا جنگ افروزی آمریکا وزیر امور خارجه روسیه رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین