Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۲۵ مورد حریق در مراتع و جنگل‌ها طی یک هفته اول سال جدید رخ داده که بسیاری از این حریق‌ها ریشه انسانی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن بیان اینکه متأسفانه طی یک هفته گذشته از سال جدید ۲۵ مورد حریق در سطح مراتع و جنگل‌های کشور به وقوع پیوسته، ابراز داشت: با توجه به حضور به‌موقع یگان منابع طبیعی این حریق‌ها خوشبختانه به‌موقع اطفا و از بروز خسارات بزرگ‌تر پیشگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ۹۵ درصد این حریق‌ها ریشه انسانی دارد و از بی‌احتیاطی این بشر دو پا حاصل‌شده، افزود: از شهروندان و هم‌وطنان درخواست می‌شود در روز طبیعت چنانچه پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نکردند و به دامن طبیعت رفتند، حتماً از برافروختن آتش خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه برخی گردشگران با فراموشی آتش را خاموش نمی‌کنند و این فاجعه خلق می‌کند، ابراز داشت: گاهی برخی گردشگران شیشه و پلاستیک در طبیعت رها می‌کنند که انعکاس نور نیز موجب حریق گسترده می‌شود.

عباس نژاد با بیان اینکه برخی افراد تصور می‌کنند توانند با خودروهای آفرود و موتورسیکلت در مناطق جنگلی، بیابانی و طبیعت جولان دهند، تصریح کرد: در صورت مشاهده موارد این‌چنین حتماً یگان حفاظت با آن‌ها برخوردهای لازم را انجام داده و موتور یا ماشین متخلفان توقیف می‌شود.

وی بابیان اینکه از مردم انتظار می‌رود در فصل بهار مراقب رستنی‌ها باشند و بااحتیاط در طبیعت گام بگذارند، اضافه کرد: هم‌وطنان در صورت مشاهده موارد تخلف و بروز آتش حتماً با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا موضوع رسیدگی شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه طی یک هفته گذشته ۲۰ مورد توقیف خودروهای حامل چوب قاچاق در استان‌های شمالی انجام شد، افزود: با این متخلفان برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: مهر


 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق چوب با پراید در تالش

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از کشف چوب آلات قاچاق و غیرمجاز توسط نیرو‌های یگان حفاظت جنوب تالش خبر داد.

در راستای تشدید اقدامات حفاظتی و مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی نیرو‌های یگان حفاظت جنوب شهرستان تالش واحدخاله سرا ۵۷ یک دستگاه پراید حامل چوب آلات غیرمجاز جنگلی را کشف و ضبط کردند.

بر اساس این گزارش؛ ۱۵ اصله کاتین از جنس توسکا و صنوبر و به حجم ۳۱۸ مترمکعب کشف شده است. 

شهرستان تالش در شمال غرب استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • توقیف کامیون حامل ۶۱۹ کارتن میوه قاچاق در کاشان
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد