Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@17:01:42 GMT

بیش از ۳۰ هزار حمله هوایی ائتلاف سعودی به مأرب

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۳۲۰۷

بیش از ۳۰ هزار حمله هوایی ائتلاف سعودی به مأرب

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مارب یمن، جنگنده‌ های ائتلاف سعودی از آغاز تجاوز به یمن تا کنون، بیش از ۳۰ هزار بار استان مأرب را هدف قرار دادند.

بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مارب یمن، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی طی تنها سال جاری میلادی (۲۰۲۱) بیش از دو هزار بار استان مأرب را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این آمار، حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان مأرب منجر به کشته یا زخمی شدن، ۷۹۶ غیرنظامی که بیش تر آنها زنان و کودکان هستند شده است.

این منبع افزوده است: حملات هوایی ائتلاف سعودی همچنین منجر به آوارگی بیش از ۵۴ هزار و ۱۴۷ خانواده شده که بیش از سه هزار و ۷۷۳ خانواده به صنعاء پایتخت یمن کوچ کردند.

در بخش زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان مأرب نیز، حملات ائتلاف سعودی منجر به تخریب سه بیمارستان و چهار مرکز بهداشتی شده است.

طبق این آمار ۵۹۲ منزل و ۱۸۳ مزرعه ویران شده یا آسیب دیده و تعداد مدارس ویران شده و آسیب دیده به ۲۹ مدرسه در مارب رسیده است.

این مرکز به تبعات محاصره یمن که سبب توقف مراکز درمانی به علت نبود سوخت شده شده و نیز نبود دارو و اقلام بهداشتی و پزشکی به علت محاصره یمن اشاره کرد.

مرکز مذکور از نابودی ۱۵ پل در استان مارب با هدف قطع ارتباط این استان با دیگر استانها و نیز انهدام ۸۰ خودرو و وسیله نقلیه در این استان و نیز هدف قرار گرفتن ۱۳ مسجد در این استان و هدف قرار گرفتن منابع آبی و محروم کردن هزاران خانواده از آب آشامیدنی، خبر داد.

بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مأرب یمن؛ هفت اثر باستانی و تاریخی از سوی جنگنده های دشمن سعودی هدف قرار گرفته است. همچنین زیان های زیادی به سد تاریخی مارب، معبد عرش بلقیس، شهرتاریخی براقش وارد شده است.

چهار بازار اصلی به همراه مراکز تجاری و رستوران و پمپ بنزین در مارب ویران شده است.

بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مأرب یمن، این روزها استان مارب در معرض بمباران جنون آمیز جنگنده های سعودی قرار دارد که رنج غیرنظامیان را بیشتر و آنها را از دریافت ساده ترین خدمات محروم می سازد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی و مزدوران آنها از میادین نفت و گاز صافر در استان مأرب طی ۶ سال گذشته ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سوخت استخراج و به به یغما برده اند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مارب یمن ائتلاف سعودی ائتلاف سعودی استان مارب استان مأرب هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه نیز به حمله‌های خود به مناطق مختلف غزه ادامه داد.

برپایه این گزارش، خبرنگار المیادین بامداد سه شنبه گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک دانشگاه اسلامی در منطقه «معن» در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند.

منابع محلی فلسطین همچنین گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه حمله کردند.

پیشتر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسیده است.

کد خبر 6092641

دیگر خبرها

  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران