Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد دولت بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد، ایالات متحده امروز جمعه طی مذاکراتی، بازبینی طولانی‌ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره سیاست کره شمالی را به کره جنوبی و ژاپن گزارش خواهد داد.

 به نقل از رویترز، "جیک سالیوان"، مشاور امنیت ملی بایدن یک روز کامل مذاکرات را با "شیگرو کیتامورا"، همتای ژاپنی خود و "سوه هون"، مشاور امنیت ملی کره جنوبی در آکادمی نیروی دریایی آمریکا در آناپولیس، مریلند، برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عالی‌ترین سطح نشست بین این سه متحد (آمریکا، ژاپن و کره جنوبی) از زمان قدرت گرفتن بایدن در ۲۰ ژانویه است و پشت پرده آن، تنش‌هایی است که به دنبال پرتاب‌های موشکی کره شمالی در هفته گذشته، بالا گرفت.

سالیوان گفت مذاکرات آناپولیس شامل پرتاب‌های موشکی، میزان عفونت‌های ویروس کرونا در کره شمالی و دیپلماسی اخیر بین پیونگ‌یانگ و متحد اصلی آن، چین، را پوشش خواهد داد.

وی ضمن اشاره به برخی گزارش‌ها که حاکی از قرنطینه کامل کره شمالی به خاطر همه‌گیری کووید ۱۹ است، اظهار کرد: هدف اصلی، کسب اطمینان از این است که درک عمیق و مشترکی از شرایط جاری در شبه‌جزیره و داخل کره شمالی داریم.

کاخ سفید درباره بازبینی سیاست خود در قبال کره شمالی و اینکه آیا برای کشاندن پیونگ‌یانگ به میز مذاکره و صحبت درباره تسلیم تسلیحات هسته‌ای، به کره شمالی امتیازاتی خواهد داد یا خیر، اطلاعات کمی ارائه داده است.

با این وجود، "ند پرایس"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت خلع سلاح در محوریت سیاست ایالات متحده و هرگونه رویکردی در قبال پیونگ‌یانگ، باید "به آهستگی" و با همراهی متحدان نزدیک، شامل ژاپن و کره جنوبی اتخاذ شود.

انتظار می‌رود مشاوران امنیت ملی سه کشور همچنین درباره کمبود جهانی تراشه‌های نیمه‌هادی که خودروسازان آمریکایی و دیگر کارخانه‌داران را وادار به توقف تولید کرده، صحبت کنند.

این کمبود ناشی از تلاقی مجموعه‌ای از عوامل است، چرا که خودروسازان- که سال گذشته طی همه‌گیری کووید ۱۹ کارخانه‌ها را تعطیل کردند- با یکدیگر بر سر توزیع صنعت الکترونیک مصرفی برای تأمین تراشه، به رقابت می‌پردازند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد

ایسنا/زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

علی‌اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین‌های شمالی و جنوبی لکه‌گیری اساسی صورت گرفته است.

عطوفی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر_تاکستان نیز در لاین‌های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر_خرم‌دره اقدام خواهد شد.

او با توضیح اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه‌گیری جزیی محورهای آزادراه، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه