Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان فارس گفت: این قرارگاه با هدف حل مشکلات کشور، در تلاش است با رویکردی علمی و تخصصی نیاز‌ها جامعه را بررسی کند.

علی گرامی‌دوست، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان فارس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره فعالیت‌های این قرارگاه گفت: در سال‌های گذشته جریان دانشجویی کشور تا حدودی از رسالت‌های اصلی خود و واقعیت‌های جامعه فاصله گرفته، و بر همین اساس قرارگاه احمدی روشن استان فارس باهدف احیای نقش دانشجویان به‌عنوان قشری موثر در راستای حل معضلات و پیشرفت کشور و پرداختن تخصصی‌تر به مشکلات کشور و جامعه؛ در تلاش است تا با رویکردی علمی و تخصصی و با اولویت اقتصاد، نیاز‌ها و مشکلات موجود در جامعه را بررسی و شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرامی‌دوست با اشاره به اهداف قرارگاه شهیداحمدی روشن استان فارس مطرح کرد: بررسی تخصصی و شناسایی چالش‌های استان و شهرستان‌ها و پیگیری مسائل موجود یکی از اهداف این قرار گاه است.


این فعال دانشجویی ادامه داد: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب بحث جنگ تمام عیار اقتصادی را مطرح کردند و در حال پیگیر هستند و در زمان‌ها و مکان‌های مختلف بر وظیفه جریان دانشجویی در جنگ اقتصادی تاکید می‌کنند طبق بیانات مقام معظم رهبری وظیفه جریان دانشجویی «مواجهه تخصصی با مسائل» است؛ یعنی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و مطالبه گری پیوسته از مسئولان جهت حل مسائل جامعه با توجه به معیار‌های اقتصاد مقاومتی، طبق بیانات رهبری قرارگاه شهید احمدی روشن استان هم با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود سعی می‌کند به بهترین شکل به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: سومین هدف ما پیگیری مطالبات رهبر انقلاب اسلامی از مسئولین و نهاد‌ها خواهد بود که این امر را مبتنی بر ظرفیت‌های موجود و از طریق هسته‌های تخصصی در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، آب و محیط زیست، سلامت و درمان، تعلیم و تربیت، آسیب‌های اجتماعی و شهری، مفاسد اقتصادی و... پیگیری خواهیم کرد.


گرامی دوست با اشاره به چهارمین هدف قرارگاه شهید احمدی روشن فارس اظهار داشت: حمایت و هدایت دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس در جهت نقش آفرینی تخصصی در شهرستان‌های خود که از طریق پشتیبانی محتوایی، برگزاری دوره جهت توانمند سازی هسته‌های تخصصی، تیم مستند ساز و... از اهداف دیگر ما است.


دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان فارس اظهار داشت: در یک سال گذشته توانستیم به اهداف تعیین شده تا حدودی برسیم. امروز پس از گذشته یکسال در حوزه‌ی عمرانی و زیر ساختی توانستیم نظام مسائل کل استان را احصاء کنیم.
این فعال دانشجویی بیان کرد: در حوزه پیگیری مشکلات مردم و الگوسازی تجربه‌های موفق مطالبه گری توانستیم بحث اخراج کارگران کارخانه سیمان استهبان، مشکل واگذاری کارخانه قند فسا و مسئله آب شرب بیرم به صورت تخصصی ورود کنیم.


وی با اشاره فعالیت دانشجویان در زمینه مطالبه گری گفت: بسیج دانشگاه آزاد نی ریز موضوع معادن بهرام گور و همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز مسئله دشت کربال را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند.


گرامی دوست با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه مطالبه گری گفت: در این راستا، با برگزاری دوره سه روزه «تربیت کنشگران دانشجو» در بستر فضای مجازی توانستیم ۳۰۰ دانشجو را در حوزه تخصصی آموزش دهیم تا بتوانند در دانشگاه‌های با هدف یکسان نقش آفرین باشند.


این فعال دانشجویی در خاتمه بیان کرد: قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس با درک درست از شرایط حساس کنونی، با برنامه‌ریزی دقیق و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به ویژه تأکیدات ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب و در سایه همت، جدیت و مشارکت جمعی به عزتمندی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی مشکلات اقتصادی قرارگاه شهید احمدی روشن استان گرامی دوست مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود