Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:30:42 GMT

مقررات‌گذاری و مقررات‌زدایی در تولید انجام شود

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۴۰۵۴

مقررات‌گذاری و مقررات‌زدایی در تولید انجام شود

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ایران یک کشور تحریم‌پذیر است و علت آن تک محصولی بودن تولیدات ایرانی و خام فروشی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فروش صرف یک کالا موجب می‌شود امکان رصد آن افزایش یابد، ادامه داد: با این شرایط امکان ضربه زدن به آن بیشتر می‌شود و افزایش و تنوع تولید موجب فلج کردن تحریم‌های اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ایران در 10 سال اخیر عقب افتادگی رشد اقتصادی داشته است، عنوان کرد: با وجود بالا و پایین بودن رشد اقتصادی در سال‌های مختلف این عقب افتادگی وجود دارد و با عمل به شعار سال می‌توان عقب ماندگی را جبران کرد.

طاهری با بیان اینکه اشتغال و بیکاری یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است، بیان کرد: بیشتر ‌آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، اعتیاد و دیر فرزندآوری ریشه در موضوعات و شرایط اقتصادی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته کرونا ضربه زیادی به اقتصاد وارد کرده است، ادامه داد: با مانع‌زدایی می‌توان تاحدودی از این خسارت‌ها را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق درآمدهای مالیاتی نیاز به اشتغال در کشور وجود دارد، اضافه کرد: با افزایش تولید می‌توان مانع ایجاد رکودی به عنوان رکودی تورمی شد.

طاهری با بیان اینکه نیاز ارزی کشور را با ایجاد اشتغال و صادرات می‌توان فراهم کرد، عنوان کرد: با تولید می‌توان ارزش پول ملی را حفظ کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موانع‌زدایی‌ها باید آسیب‌شناسی شود تا گرفتار رانت نشویم، تاکید کرد: پشتیبانی باید به افزایش بهره‌وری منجر و تبدیل به تولید شود و در این زمینه باید اهداف بلند مدت و سند استراتژیک برای حمایت داشته باشیم.

وی گفت: باید برای حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها مقررات‌گذاری و مقررات‌زدایی در بحث تولید اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید زنجان رشد اقتصادی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی موانع زدایی مصطفی طاهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر ، مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت:کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است