Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@02:58:44 GMT

تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی ایران به ۴۶ رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۴۰۷۰

تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی ایران به ۴۶ رسید

فرارو- در جدیدترین اعلام وضعیت کرونا در ایران، تعداد شهرستان‌هایی که به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز هستند به ۴۶ شهرستان افزایش یافته است.

در همین حال ۱۱۹ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

شهر‌های تبریز، مشهد، سمنان، قم، سنندج، گرگان و ساری در وضعیت نارنجی قرار دارند و تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در تمامی استان‌های کشور بجز خوزستان با سرعت رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت استان مازندران نیز به سمت بحرانی شدن به لحاظ شیوع این بیماری پیش می‌رود.

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران هم اعلام کرد که "در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری باید به صورت دور کاری کار‌های محوله را انجام دهند و سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان خود به صورت دورکاری فعالیت کنند. "

به گفته وی "در شهر‌های قرمز، حضور کارمندان ادارات ارائه‌دهنده خدمات مهم به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دور کاری کار‌های مربوطه را انجام دهند".

منبع: فرارو

کلیدواژه: آزاده نامداری شهرهای قرمز کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • رونالدو؛ یک گوشه در حال رکوردزنی!
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد