Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@14:40:14 GMT

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پدیده غالب روز طبیعت است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۴۵۹۸

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پدیده غالب روز طبیعت است

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: در روز طبیعت در اکثر مناطق شاهد افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید و از بعدازظهر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک هستیم، البته احتمال رعد و برق و رگبار نیز دور از انتظار نیست، شنبه در اکثر مناطق تند باد لحظه‌ای را داریم.

مژگان امیرامجدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استقرار جوی ناپایدار تا روز شنبه در استان اصفهان، اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود، ناپایداری‌ها به شکل افزایش ابر و افزایش سرعت باد و بارش‌های پراکنده و رگباری بهاری به ویژه در نیمه غربی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اصفهان، تصریح کرد: در روز طبیعت در اکثر مناطق شاهد افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و از بعدازظهر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک هستیم، البته احتمال رعد و برق و رگبار نیز دور از انتظار نیست، شنبه در اکثر مناطق تند باد لحظه‌ای را داریم که در مناطق شرق، شمال، مرکز و جنوب استان همراه با طوفان گرد و خاک است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق بین ۲ تا ۳ درجه افزایش دارد، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 484304

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هواشناسی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گردو غبار وزش باد شدید افزایش ابر و وزش باد رعد و برق بارش های رگباری پیش بینی هوا افزایش دمای هوا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق درجه سانتی گراد بالای صفر اکثر مناطق استان اصفهان گرد و خاک پیش بینی تا شدید وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده از بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابر در آسمان نقاط مختلف استان خواهیم بود، افزود: این شرایط جوی حاکی از آن است که از بعد از ظهر امروز هوای زنجان برخلاف روزهای گذشته، شرایط ناپایداری را پشت سر خواهد گذاشت.

وی با یادآوری اینکه ناپایداری هوای استان زنجان از بعد از ظهر امروز آغاز شده و تا شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: وضعیت جوی استان طی روزهای آینده به گونه‌ای است که در ساعات بعد از ظهر شاهد وزش باد در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

این مسوول با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ها به واسطه ناپایداری هوای استان در هفته جاری مربوط به روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه خواهد بود، خاطرنشان کرد: قطع یقین در چنین شرایط جوی، وقوع رعد و برق و احتمال رگبارهای پراکنده باران به ویژه در ارتفاعات دور از ذهن نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه دمای هوای استان از فردا روند کاهشی داشته و مردم استان روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد، یادآور شد: در حال حاضر دمای هوای شهر زنجان با ۲ درجه افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

وی با بیان اینکه روستای خیرآباد با یک درجه سانتی‌گراد و آببر با ۳۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب کم‌ترین و بیشترین دمای هوای استان را طی شبانه‌روز گذشته به خود اختصاص داده‌اند، گفت: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۷ و ۲۸ درجه، ابهر ۶ و ۲۸ درجه، خرمدره ۸ و ۲۶ درجه، آب‌بر ۱۶ و ۳۱ درجه، قیدار ۹ و ۲۳ درجه، سلطانیه ۵ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6092828

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا