Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@17:14:27 GMT

فراخوان علماي بحرين از مردم اين کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۴۷۰۲

فراخوان علماي بحرين از مردم اين کشور

خبرگزاری آریا- علمای بحرین در اطلاعیه‌ای از عموم مردم خواستند در حمایت از خانواده‌های اسیران امروز جمعه راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، علمای بحرین در اطلاعیه‌ای از عموم مردم خواستند یکپارچه از خانواده‌های اسیران حمایت و در روز جمعه (امروز) راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال فعالان بحرینی به منظور اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی و تاکید بر حق آنان برای آزادی فوری هشتگ #جمعة_غضب_الأسری (جمعه خشم اسیران) را ایجاد و همرسانی کردند.
این درحالی است که فعالان سیاسی در بحرین از وخامت وضعیت سلامتی و روانی زندانیان سیاسی در این کشور خبر می دهند؛ "محمد الصالح " فعال سیاسی بحرینی در برنامه "حدیث البحرین " از شبکه خبری العالم در استودیوی بیروت گفت: مقصد بیشتر زندانیان دربند زندان‌های رژیم آل خلیفه پس از زندان قبرستان است برخی نیز از زندان آزاد شده، اما با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند.
صالح تاکید کرد:بحران داخل زندان‌های آل خلیفه بحرانی برنامه ریزی شده است، زیرا مدیران زندان‌ها و امنیتی در مراکز امنیتی آمریکا و بریتانیا آموزش می‌بینند و روش برخورد با زندانیان و فرار از فشار‌های بین المللی و محکوم کردن‌های حقوق بشر را به خوبی آموخته اند.
وی افزود: مدیریت زندان‌های بحرین به هیچ گروهی اجازه بازدید از زندان مرکزی بدآواز ه جو را نمی‌دهد و این روش راهکار‌های حل بحران را مشکل می‌کند.
وی خواهان تلاش‌های بین المللی برای آزادی زندانیان سیاسی شد و تاکید کرد حق این زندانیان، آزادی بدون شرط است.
همچنین دیده بان حقوق بشری «هیومن رایتس ووچ» تصریح کرد که در حال حاضر زندان‌های بحرین در زمینه ارائه خدمات دچار اختلال پزشکی است و این موضوع می‌تواند خطر شیوع ویروس را تشدید می‌کند، زیرا بیشتر زندانیان به رغم داشتن مشکلات جدی سلامتی از جمله بیماری سرطان از توجه و مراقبت‌های پزشکی محروم هستند.  
افزون بر این، تعداد زیادی از زندانیان عقیدتی بحرین در سال 2019 دست به اعتصاب غذا زدند که موجب ضعف بدنی بسیاری از آن‌ها شده است و این موضوع می‌تواند آن‌ها را در مقابله با کرونا بسیار تهدید کند. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فراخوان علما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد

مدیر کل امور زندانهای استان البرز از مهیا شدن شرایط تحصیل زندانیان البرز در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اصغر فتحی مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: به همت اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان البرز شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی مهیا شد.

وی با اعلام این خبر افزود: در سال تحصیلی جاری 674 زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد 20 برابری داشته است.

فتحی افزود: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از 4 سال وقفه تعداد 30 زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که تام شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های استان البرز پرداخت می شود.

‌انتقاد رئیس قوه قضائیه از استقرار زندان‌های بزرگ ‌در استان البرز/ برخی زندان‌ها‌ جابه‌جا شوند‌ رئیس سازمان زندان‌ها: به دنبال اجرای راهبرد خوابگاه ـ کارگاه هستیم

مدیر کل زندان‌های استان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است و با هماهنگی‌های صورت گرفته نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می کنند.

وی در پایان افزود: تمام تلاش ما این است تا زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که خوشبختانه در یک سال گذشته با رشد قابل تاملی روبرو بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه