Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید موانع برداشته شود و دستگاه قضایی نیز مانع‌زدایی کند و دستگاه‌های اجرایی را تحت کنترل قرار دهد و موانعی وجود دارد که باید از میان برود و واردات و صادرات مدیریت شده و بر آنها نظارت شود.

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: غیبت و تهمت همسران به یکدیگر دو گناه محسوب می‌شود؛ یک گناه این است که تهمت زده شده و غیبت شده است و هیچ مرد و زنی این حق را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر این گناه کبیره، یک خیانت در کانون زندگی نیز محسوب می‌شود و در ارتباط خانوادگی این آقا و خانم یک خیانت بزرگی صورت داده و خداوند متعال در سوره بقره نسبت به این مسئله انذار داده و فرموده زن و شوهر در حکم لباس و پوشش یکدیگر هستند و اگر این عیب به دیگری منتقل شود حکم لباس بودن از میان رفته است.

آیت الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به بزرگداشت روز طبیعت بیان کرد: این روز از ابعاد مختلف قابل تعقل است؛ یک عده در مقام نقد این روز هستند؛ اتفاقا این درست نیست؛ مسئله روز طبیعت از بقایای فرهنگ این سرزمین و فرهنگ ایرانیان قدیم است.

وی بیان کرد: از برکات اسلام مقدس این است که در اسلام وقتی عقاید و فرهنگ و دین‌مداری اسلامی در میان ایرانیان ایجاد شد آنچه در فرهنگ ایران قدیم بود با گذشت چندین قرن باقی مانده و به دلیل غنای آن بوده است.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: در حکمت فرهنگی ایرانیان قدیم این مسئله یک نقطه فرصت بوده تا مردم به عنوان تفریح و نشاط بهاری یک تحولی در زندگی ایجاد کنند و از جریان زندگی عادی خارج شده و در وضعیت خاصی از نظر بهره‌برداری از نشاط بهاری واقع شوند.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: مسابقات اسب سواری و چوگان پیش از این در شمال خراسان در این روز مرسوم بوده و در این نشاط بهاری یک تحول ایجاد می‌شده است و دلیل آن این بوده که در این روز اصطلاحا شکوفه‌ها به گل تبدیل شده‌اند.

وی افزود: در طول تاریخ پیدایش اسلام در سرزمین ایرانیان در لابلای اصول فرهنگی اسلام و این فرهنگ غنی این روز به یادگار مانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی در این زمینه بیان کرد: در روایات آمده که با روزهای دشمنی نکنید برای مثال عدد 13 را «نحس» نخوانید و روزه سیزده بدر را نحس ندانید. دشمنی کردن با روزها در روایات به مثابه دشمنی با خدا آمده است. روزها بیانگر نعمت‌های الهی هستند.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: باید در مقابل این نعمات خداوند را شاکر بود و در روز طبیعت نیز باید این مصداق را رعایت کرد و در این روز گناه و معصیت خدا را انجام نداد.

وی در ادامه با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این شعار، اسراری برای حل تمام مشکلات ما وجود دارد. این صف مرغ و روغن چرا ایجاد شده است؟ این گرانی کالاهای اساسی از کجا شکل گرفته است؟ در این مملکت سرمایه‌های سرگردانی وجود دارد که سرمایه‌دار در حوزه دلالی و تجارت نامشروع به کار گرفته و احتکار می‌کند و نتیجه آن صف مرغ و روغن می‌شود و دودش به چشم مردم و قشر آسیب پذیر می‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: اگر بنا شد بازار تولید به راه افتاد و چرخ کارخانجات راه افتد مشکل حل می‌شود؛ نیروی مبتکر انسانی بالایی داریم که در جریان توسعه امکانات زندگی روزمره از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت. سد و زمین‌های هموار زیادی در عرصه کشاورزی داریم و مملکت ما چهارفصل است.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: یک چنین مملکتی اگر تولیدش به کار بیفتد و سرمایه‌های سرگردانش وارد عرصه تولید شود دیگر کسی برای سرمایه‌دار شدن به احتکار روغن و مرغ روی نمی‌آورد و کالای روزمره زندگی مردم احتکار نمی‌شود. راهکار مشکلات تولید است.

وی گفت: اگر تولید در این کشور در عرصه‌های کشاورزی و صنعت و دانش بنیان به کار بیفتد و تولید روزافزون شود و دستگاه‌های اجرایی و ادارات مسئول به پشتیبانی باشند، موانع تولید از میان می‌رود. وظیفه وزارت اقتصاد و صمت و دستگاه‌های قضایی و قانونگذاری در این زمینه روشن است.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: باید موانع برداشته شود و دستگاه قضایی نیز مانع‌زدایی کند و دستگاه‌های اجرایی را تحت کنترل قرار دهد. موانعی وجود دارد که باید از میان برود و واردات و صادرات مدیریت شده و بر آنها نظارت شود. مجلس نیز باید نظارتش کامل شود. اگر فعالیت دستگاه‌ها و نظارت‌ها جهادی شود تولید پشتیبانی و مانع‌زدایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام جمعه مشهد آیت الله علم الهدی آیت الله علم الهدی مانع زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان

رئیس قوه قضائیه گفت: بالغ بر ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحدهای قضایی استان هرمزگان از جمله سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی، تخصیص اعتبار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جلسه شورای قضایی استان هرمزگان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، اعضای شورای عالی دستگاه قضا و مسئولان قضایی استان هرمزگان برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان نسبت به سفر قبل در اسفند 1400 بسیار بهبود پیدا کرده و وضع امروز این انبارها با گذشته قابل مقایسه نیست؛ خودِ مقامات استان تاکید داشتند که علت این ارتقاء و بهبود وضعیت، سفرهای مقامات و بازدیدهای آنان است.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: در جریان سفر به استان هرمزگان، در نتیجه تلاش و پیگیری های مسئولان و دستگاه‌های ذیربط، مشکل بیش از پنجاه ساله‌ی بالغ بر 7 هزار و 142 سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: بالغ بر 419 میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحدهای قضایی استان هرمزگان از جمله سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی، تخصیص اعتبار شد.

رئیس عدلیه بیان داشت : همچنین در جریان این سفر در راستای رفع مشکل کمبود قاضی و نیروی اداری قضایی در دادگستری هرمزگان و واحد‌های قضایی تابعه، اتخاذ تدبیر صورت گرفت.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «موحدی آزاد» دادستان کل کشور طی سخنانی در این جلسه با اشاره به افتتاح سالن مانیتورینگ مقابله با قاچاق سوخت نیروی انتظامی در بندرعباس، ابراز امیدواری کرد که با این اقدام، گام مؤثری در راستای مقابله با قاچاق در استان هرمزگان برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این جلسه با اشاره به بازدید خود از پارکینگ خودروهای توقیفی در بندر جاسک‌ اظهار کرد: در این پارکینگ 245 خودرو و 105 دستگاه موتورسیکلت در وضعیت نامناسب جوی نگهداری می‌شوند و بعضی از این وسایل نقلیه از دهه 90 در این پارکینگ‌ها هستند؛ البته اخیراً به همت دستگاه قضایی 110 خودرو از این وسایل نقلیه از طریق مزایده‌ به فروش رفته اما هنوز به خریداران تحویل داده نشده است.

«کاظمی‌فرد» رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه با بیان اینکه تمامی مبادی ورودی مجتمع‌های قضایی استان هرمزگان مجهز به سامانه کنترل تردد هستند، گفت: با بکارگیری سامانه کنترل تردد در کلیه مراجع قضایی استان هرمزگان، «شهود حرفه‌ای» تحت رصد قرار گرفته‌اند و کسب و کار شاهدفروشی در این استان به شدت کاهش یافته است.

«محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این جلسه گفت: همزمان با سفر هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان، 50 زندانی این استان از محل کمک‌های خیرین توسط ستاد دیه و 105 زندانی از محل اعطای ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • کشف ۳۷ دستگاه گاز صفحه‌ای قاچاق در لرستان
  • آینده بورس در چند پرده
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی