Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@13:48:33 GMT

پیش‌بینی ثبات قیمت طلا و سکه در شش ماه اول 1400

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۴۸۸۴

پیش‌بینی ثبات قیمت طلا و سکه در شش ماه اول 1400

خبرگزاری آریا - نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به ثبات نسبی بازار ارز در کشور و کاهش اونس جهانی پیش‌بینی می‌شود در شش ماهه اول سال 1400 تغییرات خاصی در قیمت‌های طلا و سکه نداشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد کشتی آرای افزود: در سال گذشته شاهد افزایش شدید قیمت طلا نسبت به سال‌های قبل از آن بوده‌ایم به طوری که چنین افزایشی در بازار طلا و سکه بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: علت افزایش شدید قیمت طلا بیماری کرونا بود که اقتصاد جهانی را با نوسانات بسیار شدیدی روبرو کرد و باعث شد تا ارزش برابری ارزها کاهش پیدا کند و به نوعی اقتصاد جهانی با رشد منفی روبرو شد و همین مسئله عاملی شد برای افزایش قیمت طلا.
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: قیمت اونس جهانی در سال گذشته به حدود دو هزار دلار رسید و قیمت سکه در کشور تا مرز 16 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به اول سال 99 تقریبا دو ونیم برابر شد.
کشتی آرای گفت: در روزهای پایانی سال 99 و اسفندماه بازار مقداری با ثبات روبرو شد و قیمت اونس جهانی با توجه به تولید واکسن در سطح جهانی و بهتر شدن اوضاع اقتصادی جهان با کاهش روبرو شد.
وی افزود: یکی دیگر از عوامل ثبات قیمت در پایان سال 99 تمهیدات بانک مرکزی بود که باعث شد قیمت ارز کاهش پیدا کند و همین امر هم باعث شد تا قیمت طلا با کاهش روبرو شود.
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در اسفندماه با کاهش قیمت اونس جهانی روبرو بودیم و باید قیمت طلا هم در کشور ما پایین می‌آمد، اما به یکباره در پایان سال با افزایش خرید ارز روبرو شدیم و همین امر باعث شد تا قیمت ارز دوباره کمی بالا برود و ترمزی شد برای کاهش قیمت طلا در کشور.
کشتی آرای افزود: قیمت سکه در روزهای پایانی سال در محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان تا 11 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و صد هزار تومان بود.
وی گفت: در شروع و هفته اول سال 1400 قیمت‌ها همان روال گذشته را داشت و اونس جهانی هم بدون تغییر بود، ولی در هفته دوم سال که واحدهای صنفی شروع به کار کردند و داد و ستدها افزایش پیدا کرد مجددا قیمت سکه افزایش پیدا کرد.
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در همین مدت با کاهش قیمت اونس جهانی روبرو بودیم و اونس به محدوده هزار و 600 دلار رسید و این یعنی کاهش 50 دلاری قیمت اونس جهانی نسبت به سال 99.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر قیمت اونس جهانی روبرو شد قیمت طلا باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا در بازار امروز نسبت به دیروز ارزان شد.

آخرین نرخ اونس طلا

به گزارش اقتصادنیوز، هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۶ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱