Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نام ۲۸۸ داوطلب انتخابات میان دوره‌ای مجلس در تهران نهایی شد،رشته توییت های رضا نصری درباره‌ محرمانه بودن سند همکاری ایران و چین، دیدار سفیر ایران با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه برخی از اخبار سیاسی امروز خبرگزاری شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ثبت نام ۲۸۸ داوطلب انتخابات میان دوره‌ای مجلس در تهران نهایی شد،رشته توییت های رضا نصری درباره‌ محرمانه بودن سند همکاری ایران و چین، دیدار سفیر ایران با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۱۳ فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان ۲۲ فروردین برگزار می‌شود

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه‌ای زمان و مکان آزمون علمی، انتخابات دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
با توجه به شروع ثبت نام داوطلبان از روز جمعه ۱۴۰۰/۰۱/۱۳ تا روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۹، به اطلاع آن عده از داوطلبان نمایندگی انتخابات دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری می‌رساند: بر اساس ماده ۱۶ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری با موضوع رسیدگی به صلاحیت داوطلبان برگزاری آزمون علمی در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ساعت ۸ صبح در مصلای قدس شهر مقدس قم برگزار می‌گردد.

به واجدین شرایط در آزمون، پس از ثبت‌نام از طریق پیامک و شماره اعلام شده در پرسشنامه داوطلبی اطلاع رسانی خواهد شد.

داوطلبان مدعو می‌توانند در خصوص توزیع کارت ورود به جلسه، نحوه برگزاری آزمون و منابع آن از طریق شماره تماس ۶۴۳۶۳۶۳۶-۰۲۱ از ساعت ۸ تا ۱۵ به غیر از روزهای تعطیل با اداره کل امور انتخابات شورای نگهبان تماس حاصل نمایند.

 

رشته توییت های رضا نصری درباره‌ محرمانه بودن سند همکاری ایران و چین

کارشناس حقوق بین الملل درباره محرمانه بودن سند همکاری جامع ایران و چین در توییت هایی در مورد مقولهٔ «محرمانگی» توافقات بین‌المللی و وضعیت این توافق خاص میان دو کشور توضیحاتی را ذکر کرد وافکار عمومی رادعوت کرد فارغ از جوسازی‌های عوام‌فریبانه وبدون پیش‌قضاوت نسبت به آن تامل کنند. ‌

در رشته توییت های رضا نصری درباره‌ واقعیت‌ها درباره محرمانه بودن سند همکاری جامع ایران و چین آمده است: 

‌موج تبلیغات منفی علیه توافق‌نامه ایران و چین شدت گرفته است. از زمان اعلام توافق تا کنون، بعضی هنرپیشه‌های ایرانی مقیم خارج، رسانه‌های فارسی‌زبان و حتی برخی مقامات ارشد سابق - بعضاً بدون کوچک‌ترین اطلاع از کلیات توافق - برای ایجاد بدبینی نسبت به آن به تکاپو افتاده‌اند.

‌ محور اصلی حملات هم مستمسک «محرمانه» بودن توافق است. توضیح سخنگوی دولت مبنی بر اینکه توافق به درخواست چین محرمانه مانده نیز بهانه‌ای شده برای اینکه طرف چینی را طرف مسلط قرارداد جلوه دهند.

‌برخی در فضای مجازی این نکته را مطرح می‌کنند که قرارداد چنان استعماری است و چین را بر ایران مسلط کرده که از هم‌اکنون به ایران اجازه انتشار متن‌ را هم نمی‌دهد!

‌در اینجا به چند نکته در مورد مقولهٔ «محرمانگی» توافقات بین‌المللی و وضعیت این توافق خاص میان ایران و چین ذکر می‌گردد و از افکار عمومی دعوت می‌شود - فارغ از جوسازی‌های عوام‌فریبانه و  بدون پیش‌قضاوت - نسبت به آن‌ تأمل کنند.
‌اول اینکه در هر توافق بین‌المللی اصل بر این است که هر اقدام در مورد توافق‌ با رضایت طرفین اتخاذ شود. این یک عُرف و اصل مهم و جا افتاده است که در مورد توافقات دوجانبه (Bilateral agreement) موضوعیتی بیش‌تری دارد.

‌علاوه بر این، رعایت این اصل آزمونی هم برای سنجش استحکام و پایداری رابطهٔ پدید آمده است.

‌در واقع، اگر از همان ابتدای امر دو طرف نتوانند بر سر بدیهی‌ترین و رایج‌ترین مسائل شکلی (مانند انتشار یا عدم انتشار متن) با یکدیگر توافق و همکاری کنند، طبیعتاً بحث از همکاری‌های بلندمدت راهبردی و محتوایی بحث عبث و بلاموضوعی خواهد بود!

‌در مورد این توافق ۲۵ ساله نیز دولت چین - طبق الگوی قراردادهای مشابهی که با چندین کشور دیگر منعقد کرده - براساس دلایل محکم و قابل تأملی که مطرح نموده خواستار عدم انتشار متن شده و دولت ایران نیز درخواست چین را با ملاحظاتی پذیرفته است.

 

دیدار سفیر ایران با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه

سفیر ایران با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه دیدار و گفت وگو کرد. بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه در توییت هایی در باره این دیدار نوشت: در محل کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه با آقای ژان لویی بورلانژ رئیس جدید این کمیسیون دیداری طولانی داشتم. او در گذشته در سمت های مختلف عهده دار مسئولیت های بسیاری بوده و بر تحولات بین المللی و بخصوص مسایل منطقه ای و تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران اشراف کافی دارد.

 این خود موجب گردید تا پیرامون تحولات جهانی و آنچه در دوران ریاست جمهوری ترامپ بر آمریکا، اروپا و دیگر نقاط جهان بخصوص منطقه غرب آسیا گذشت و تحریم های خلاف موازین بین المللی و نیز اقدامات یکجانبه آمریکا که وخامت شرایط نابهنجار در اقصی نقاط جهان را رقم زد، گفتگویی صمیمانه و صریح صورت پذیرد.

 در این ملاقات پیرامون اهمیت همکاری های پارلمانی بعنوان گفتگوی بین ملت ها و بازوی مساعدت کننده به اخذ تصمیمات دولت ها و نیز شناخت متقابل ملل بدون هیچ واسطه ای، صحبت به میان آمد و تفاهم شد که بعد از فراهم شدن شرایط بهداشتی و رفع محدودیت های ناشی از کووید، تماس های طرفین مجددا آغاز گردد.  

 

ثبت نام ۲۸۸ داوطلب انتخابات میان دوره‌ای مجلس در تهران نهایی شد

شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران  با بیان اینکه ۱۲ فروردین پنجمین ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس انجام شد، اظهار کرد: امروز ۵۷ نفر داوطلب موفق شدند ثبت نام خود را نهایی کنند و در مجموع ثبت نام ۲۸۸ داوطلب برای حوزه انتخابیه تهران نهایی شده است.

وی ادامه داد: ۶۰۸ نفر دیگر نیز تاکنون از طریق موبایل یا کامپیوتر اقدام به ثبت نام کرده اند، ولی ثبت نام آن‌ها نهایی نشده است. آن‌ها باید در اسرع وقت به فرمانداری تهران یا ستاد انتخابات کشور مراجعه کنند تا ثبت نام شان نهایی شود.

 

وزیر خارجه روسیه ۲۴ فروردین به تهران سفر می‌کند

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تهران در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این سفر در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رایزنی در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای بویژه آخرین تحولات قفقاز، سوریه، یمن و افغانستان، همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین المللی و همچنین موضوعات مهمی از جمله برجام، مقابله با اقدامات یکجانبه و تحریم‌های غیر قانونی آمریکا از مهمترین محور‌های مذاکرات دو وزیر امور خارجه در این سفر خواهد بود.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مجلس خبرگان رهبری انتخابات مجلس بین المللی ایران و چین امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سعید ضیایی در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین «وعده صادق» با اشاره به حضور گسترده مردم به خصوص مردم ولایتمدار فیروزکوه در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که این حماسه بزرگ رقم خورد.

ضیایی با اشاره به کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین و تهران به دور دوم، گفت: خوشبختانه در دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوار هستیم که در مرحله دوم هم شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی عنوان کرد: در مرحله دوم برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس انتخابات به صورت تمام الکترونیک و در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا انتخابات به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک موجب تسریع و تسهیل در فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا می‌شود، افزود: امیدوار هستیم که در این خصوص با کسب تجربه‌ای مطلوب، برای برگزاری انتخابات‌های بعدی نیز از این امکان بهره‌مند شویم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص صحت انتخابات نیز اظهار کرد: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.

ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزد‌ها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل انتخابات استانداری تهران در پایان با بیان اینکه در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران بیش از ۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند، گفت: خداوند را شاکر هستیم که با وجود همه فشار‌ها توانستیم انتخابات مرحله اول را طبق چهار مؤلفه مورد تاکید مقام معظم رهبری اعم از «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» برگزار کنیم و انشاالله برای دوره دوم نیز از تمام ظرفیت‌ها جهت برگزاری باشکوه انتخابات بهره خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم