Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به وضعیت زرد آستارا محدودیت جدی در ورود مردم به نقاط گردشگری اعمال نشدو همین امر باعث دورهمی های مردم در روز طبیعت شده است و البته بیشتر خانواده ها بدون استفاده از ماسک و فاصله گذاری این روز را در طبیعت این شهرستان سپری می کنند.

جواد معیتی شهردار آستارا روز جمعه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: ورودی طرح سالمسازی سفیر امید و پارک جنگلی بی بی یانلو برای جلوگیری از شیوع کرونا بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونای شهرستان مسدود است و مردم از تجمع در مقابل این دو نقطه گردشگری پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی فرماندار آستارا هم افزود: وضعیت آستارا زرد است و بر همین اساس مناطقی نظیر گردنه حیران، روستاهایی نظیر خانه های آسیاب، عنبران، عباس آباد،  هودول و حاشیه تالاب استیل شاهد حضور مردم است و امیدواریم مردم نسبت به رعایت دستورالعمل ها همت کنند.

وی اضافه کرد: با همکاری نیروی انتظامی پارک ها و بوستان های شهر آستارا کنترل و از دورهمی در این مراکز خودداری می شود تا گامی در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا برداشته شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در پارک طبیعت گردی و اراضی پناهگاه حیات وحش حضور دارند و تاکیدات لازم پیرامون نریختن زباله در طبیعت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به شهروندان و گردشگران ارائه می شود.

وحید مصطفی دوست افزود: تعدادی کیسه های زباله به همراه بروشورهایی با محوریت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست آماده شده است و به شهروندان و گردشگران توزیع می شود.

در سیزدهمین روز از فصل بهار همچنین خودروهایی با پلاک های غیر بومی در روستاهای بخش مرکزی و لوندویل و جاده های منتهی به آستارا و به خصوص جاده های ورودی و خروجی این شهرستان مشاهده شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا آستارا روز طبیعت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آستارا روز طبیعت ویروس کرونا آستارا روز طبیعت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان
  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد