Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنین و حتی نوزاد تازه متولد شده از مادران باردار مبتلا به کرونا از گروه‌های حساس هستند، به گفته متخصصان امر آنتی‌بادی مادران بهبودیافته از طریق خون به جنین منتقل شده و جنین را در برابر کرونا مقاوم می‌کند اما آیا نوزاد تازه متولد شده نیز در برابر این ویروس مقاوم است؟.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهرداد روانشاد دکتری ویروس شناسی پزشکی در این زمینه به ایرنا می گوید: انتقال ویروس کرونا در مادران باردار از طریق خون و جفت هنوز به اثبات نرسیده است، اما براساس احتمالات، انتقال این بیماری در رحم مادر، قبل از تولد فرزند نزدیک به صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه می دهد: پس از تولد فرزند، به دلیل تماس نزدیک مادر با نوزاد می‌تواند، سبب انتقال قطرات تنفسی احتمالی آلوده به کرونا و طبیعتا بیماری به فرزند شود.

روانشاد تصریح می کند: براساس بررسی کشورهای پیشرفته مادر آلوده به ویروس کرونا در صورت عدم استفاده از ماسک و رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی ویروس را به فرزند خود منتقل می‌کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت رعایت این ضوابط می گوید: مادران به دلیل ارتباط نزدیک با فرزند البته در صورت ابتلا به کرونا باید از دو ماسک استفاده کنند؛ نوزاد را در اتاق مجزا نگهداری کرده و به طور مداوم دست‌های خود را بشویند و در صورت عطسه و سرفه باید از نوزاد فاصله بگیرند.

عوارض بالینی کرونا در نوزادان تا قبل از ۳ سالگی مشاهده نمی‌شود 

روانشاد ادامه می دهد: عوارض بالینی بیماری کووید-۱۹ عمدتا در کودکان زیر سه سال مشاهده نمی‌شود اما احتمال ابتلا به آلودگی در نوزادان نیز وجود داشته و نوزاد می‌تواند ناقل بیماری باشد.

وی می گوید: جنین تا تولد از طریق خون، آنتی‌بادی بدن مادر را دریافت و در برابر کرونا مقاوم می‌شود.  این آنتی‌بادی از طریق شیردهی مادر نیز به نوزاد منتقل می‌شود. به عنوان مثال، با گذشت دو ماه از بهبودی کرونا و تولد فرزند، شیر مادر را در برابر کووید-۱۹ مقاوم خواهد کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تاکید می کند: با بهبودی مادر در زمان های نزدیک به وضع حمل،  به دلیل سطح بالای آنتی‌بادی، بدن می‌تواند آلوده به کرونا بوده و مستلزم مراقبت است.

روانشاد می افزاید: اما در صورت ابتلاء به کرونا هم نباید نوزاد را از مادر جدا کرد؛ نگهداری و شیردهی به نوزاد باید توسط مادر انجام شود، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سختگیرانه توسط مادر ضروری است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا نوزاد آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند