Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:39:58 GMT

تکریم ارباب رجوع در ادارات شهرستان دیر تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۵۶۸۸

تکریم ارباب رجوع در ادارات شهرستان دیر تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بندر دیر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره چهار هزار شهید استان یزد، اظهار داشت: انگیزه شهیدان و رزمندگان از حضور در میدان جنگ حفظ نظام و انقلاب و ارزش‌ها بود که ما نیز باید در این راستا تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندر دیر افزود: دشمن از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی در صدد مأیوس و منحرف کردن جوانان از خط انقلاب است که متأسفانه در داخل نیز کسی نسبت به هشدارهای رهبری در خصوص مدیریت فضای مجازی توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: امروز کسانی در سایه جمهوری اسلامی و ایثارگری رزمندگان و شهدا و ایثارگران زندگی می‌کنند اما خلاف اهداف انقلاب و شهدا حرکت می‌کنند.

حسینی گفت: بارها از همین تریبون شنیده‌اید بنده در سال‌های گذشته عرض کردم که حضور افرادی بی صلاحیت در بعضی از دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضائی خطرش از جنگ هشت ساله بیشتر است.

وی عنوان کرد: جنگ هشت ساله را مردم با دادن جان و فداکاری به پیروزی رساندند ولی این آدم‌های ناصالح در بعضی دستگاه‌ها با اعمال و رفتار و برخوردشان با مردم و ارباب رجوع، مردم را که پشتوانه اصلی نظام هستند از نظام می‌گیرند لذا خطر اینها از خطر جنگ برای نظام بیشتر است.

خطیب جمعه دیر یادآور شد: من بارها گفته‌ام که در دادگستری و جاهای دیگر دارند مردم را ناامید می‌کنند، تذکر دادیم گفتند ما قاضی را بدون رضایت خودش نمی‌توانیم جا به جا کنیم که من پشت همین تریبون عرض کردم اگر شما زورتان به قاضی نمی‌رسد جا به جا کنید من به مردم که اختیار خودشان را دارند بگویم که جا به جا شوند.

وی اضافه کرد: با وجود تأکیدات مکرر آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه و بخشنامه‌ها و سخنرانی‌های ایشان مبنی بر تکریم ارباب رجوع و رفتار با ادب اسلامی و انسانی با مردم، متأسفانه همان‌هایی که ما عرض کردیم هنوز به راه و کار خودشان ادامه می‌دهند.

حسینی ابراز کرد: اخیراً یکی از همین قضات دادگستری دیر با جانباز آزاده ما برخورد بسیار زننده و ناشایستی داشتند.

امام جمعه دیر اظهار کرد: بنده با ریاست دادگستری شهرستان دیر تماس گرفتم که گفتند من از ایشان عذرخواهی کردم، گفتم آن قاضی این گونه برخورد کرده عذرخواهی شما چه معنایی دارید این آدم روحیه و رویه و اخلاقش همین است شما چرا عذرخواهی بکنید.

وی تاکید کرد: ما خیلی امیدی به مسئولین قضائی استان نداریم چون بارها گفته‌ایم «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است» لذا از خود آیت الله رئیسی درخواست می‌کنیم بازرسی را اعزام بکنند و از نزدیک بیاید و درد دل این آزاده جانباز ما را بشنود.

امام جمعه دیر گفت: چندسال است که من گفته‌ام نمی‌خواستم دوباره بگویم ولی واقعاً برای ما مایه شرمندگی است که ما در این شهرستان باشیم و این گونه با رزمنده و ایثارگر و جانباز ما برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم اقدام لازم و سریع صورت گیرد، تصریح کرد: کمبود نیرو دارید داشته باشید، دادگاهی که این گونه با مردم، ارباب رجوع و یک آزاده برخورد می‌کند درش بسته و تعطیل شود بهتر است این چه وضعی است چرا حفاظت دادگستری استان نظارت نمی‌کند؛ من به احکامشان کاری ندارم که جای حرف دارد ولی چرا این گونه برخورد می‌کنند.

حسینی درباره امضا سند جامع و راهبردی همکاری ایران و چین، گفت: اولاً این قرارداد و توافق نیست بلکه یک سند جامع راهبردی و نقشه راه است که جنبه اجرایی ندارد و اعداد و ارقامی در آن نیست.

وی افزود: چون قرارداد نیست چیزی واگذار نشده است و کسانی که در زمان خودشان اربابشان محمدرضا بحرین را واگذار کرد و منافقینی که برای صدام جاسوسی کردند و بعد هم با توپ و تانک
صدام می‌خواستند ایران را بگیرند و فتنه گرانی که در سال ۸۸ اصل نظام را نشانه گرفتند حالا اینها با فکر استقلال کشور افتاده‌اند.

حسینی یادآور شد: بنابراین این یک سند است و در آینده که قرارداد نوشته و در مجلس تصویب شد باید به اطلاع مردم رسانده شود و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به دهه تکریم مساجد، اظهار داشت: ساخت مساجد و اماکن دینی باید بر اساس نیازسنجی و هماهنگی و هدفمند باشد.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه مساجد اصلی ترین پایگاه اخلاق، دین و عالی‌ترین مرکز بصیرت است، افزود: مسجد سنگر دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی و مبارزه با دشمنان اسلام بویژه در بعد فرهنگی است.

وی عنوان کرد: مسجد ظرفیت خوبی در حوزه کارکرد فرهنگی و اجتماعی است و محلات ما باید مسجدمحور باشند و اهالی محله باید از این مرکز دینی خط بگیرند و امام جماعت مسجد امام محله باشد.

حسینی با تبریک روز جمهوری اسلامی، بیان کرد: این مناسبت مظلوم واقع شده است در حالی که از اهمیت بسیاری برخوردار و باید این روز را جشن بگیریم.

وی افزود: معنای جمهوری اسلامی این است که خواست و رأی مردم در چارچوب ارزش‌های اسلامی باشد و نظام اسلامی بر پایه اسلام باشد نه اینکه هرکس هر چیز دلش خواست بگوید.

امام جمعه دیر گفت: در آستانه انتخابات دوباره عده‌ای می‌گویند محدودیت هست و نمی‌گذارند آن کسی که می‌خواهیم انتخاب کنیم، من به این جریانات سیاسی که این حرف‌ها می‌زنند عرض می‌کنم از اول انقلاب تا امروز بیشتر حضور را شما در مناصب اصلی حکومت داشتید.

حسینی خاطرنشان کرد: اهدافی که مردم در انقلاب داشتند در نظام اسلامی تحقق پیدا کرد و امروز در این کره خاکی تنها نظامی که روی پای خود ایستاده و مستقل است نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به روز طبیعت، ابراز داشت: گرچه مسئولین و مقامات کشور از مردم درخواست کردند با توجه به شیوع کرونا رعایت کنند متأسفانه مراعات نمی‌شود که ما توصیه می‌کنیم حداقل فاصله گذاری را رعایت کنید.

امام جمعه دیر با اشاره به روز جهانی کتاب کودک، افزود: زمان آموزش دوران کودکی است و نوشتن کتاب برای این قشر اهمیت دارد.

وی در خصوص روز سلامت گفت: اسلام به سلامت ما اهمیت داده است و ما خود نیز باید نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشیم.

حسینی با تقدیر از برگزارکنندگان جشن میلاد امام زمان (عج) در شهر دیر، گفت: به کسانی که به نام امام زمان (عج) در یکی از حسینیه‌های بردخون آهنگ‌های مبتذل پخش می‌کنند، تذکر بدهم که نباید با ارزش‌های اسلامی و مسائلی که مربوط به امام زمان (عج) است این گونه بازی شود.

کد خبر 5179561

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بوشهر حجت الاسلام سید علی حسینی بندر دیر ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت نیمه شعبان آمار کرونا کرمانشاه 12 فروردین بوشهر خرم آباد اراک گرگان سانحه تصادف تردد وسایل نقلیه محدودیت های کرونایی جمهوری اسلامی امام جمعه دیر ارباب رجوع ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان

علی اصغر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در رویکرد جدید طرح نور، وظیفه نظارت بر ادارات و مراکز آموزشی استان در خصوص وضعیت حجاب و عفاف به ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپرده شده است.

وی افزود: طلایه داران ستاد امر به معروف روزانه به صورت نامحسوس وضعیت حجاب و عفاف را در مراکز آموزشی رصد و پایش کرده و در قالب چک لیست‌های مشخص نتایج آن را به سمع و نظر دستگاه‌های مرتبط می‌رسانند.

حسینی بیان کرد: این ارزیابی‌ها در مدارس به ویژه حین خروج دانش‌آموزان از مدرسه انجام می‌شود و قرار است عواقب بی‌حجابی دانش‌آموزان در خارج از مدرسه متوجه والدین آنان نیز شود.

کد خبر 6094216

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد