Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@23:17:57 GMT

انتخابات نباید سیاسی بلکه باید آگاهانه باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۵۸۵۶

انتخابات نباید سیاسی بلکه باید آگاهانه باشد

امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه، گفت: نباید در انتخابات های مختلف سیاسی بازی صورت بگیرد و صرفا به خاطر باند و جناح خاصی به فردی رای داد بلکه باید به افراد خبره، دردمند، کم هزینه و پر فایده رای داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های ۱۳ فروردین ماه، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: ان شا الله خداوند توفیق دهد بتوانیم از این ماه به خوبی استفاده کنیم تا ذخیره آخرت ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ان شا الله انتخابات میان دوره ای مجلس و خبرگان رهبری، شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری را در پیش خواهیم داشت که بسیار مهم هستند. در انتخابات خبرگان رهبری که استان مرکزی نیازی به رای گیری ندارد. در انتخابات مجلس هم فقط یک حوزه انتخابیه درگیر است ولی در انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی رای گیری پر شوری خواهیم داشت. ان شا الله در شوراهای شهری و روستایی با انتخاب درست در بهبود و پیشرفت شهرمان سهیم باشیم. نباید طوری انتخاب کنیم که چند صباحی بعد خبر بیاید که شهردار یا فلان عضو شورای شهر را دستگیر کردند.   نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گلایه از شهردار اراک در عدم توجه به تکمیل بلوار غدیر که در حوزه سنجان و ضامنجان قرار دارد، گفت: چندین بار جهت بهبود و تکمیل این بلوار تاکید داشته ام ولی مسئولین توجهی نداشته اند. بسیاری از اوقات برخی از پل هایی که در شورای شهری مصوب می شود اصلا ضرورتی ندارد و با احداث آن مشکل ترافیکی رفع نمی شود ولی شاهدیم که ده ها میلیارد تومان از عوارض و مالیات صرف احداث آن می شود.   آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: نباید در انتخابات های مختلف سیاسی بازی صورت بگیرد و صرفا به خاطر باند و جناح خاصی به فردی رای داد بلکه باید به افراد خبره، دردمند، کم هزینه و پر فایده رای داد. شیعه واقعی امیرالمومنین(ع) یعنی همین.   وی با اشاره به قرارداد جدید تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، گفت: مبلغ قرارداد جدید ۲۸۵میلیارد تومان و مدت قرارداد جهت تکمیل پروژه ۱۵ماهه است. البته اگر در قراردادهای قبلی دقت بیشتری می شد تا بحال شاهد افتتاح این بیمارستان بودیم ولی این اتفاق نیفتاد. اگر در فاز های قبلی دقت می شد می توانستیم با ۱۰۰ میلیارد تومان می شد پروژه را تکمیل کرد ولی الان باید این بودجه هزینه شود و معلوم هم نیست بتوان در ۱۵ ماه به نتیجه رسید. البته این مبلغ بغیر از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان است. در برابر مردم همه ما مسئولیم و باید پاسخ گوی آنان باشیم.   امام جمعه اراک، تصریح کرد: در سال جدید به شعاری که مقام معظم رهبری انتخاب کردند با تمام وجود لبیک می گوییم. باید همت بلند داشته باشیم تا بتوانیم به عزت و شوکت برسیم و بتوانیم روی پای خود بایستیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس آباد،اصلاندوز، بیله سوار هم‌مان با سراسر کشور در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل هم‌زمان با سراسر کشور در یازدهم اسفند سال ۱۴۰۲ در پنج حوزه انتخابیه استان برگزار شد و با اعلام نتایج رسمی منتخبان مردم در چهار حوزه انتخابیه استان به‌صورت رسمی و قطعی مشخص شد و فقط در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلان‌دوز، بیله سوار با کسب نکردن حد نصاب توسط نامزدهای انتخاباتی این دوره انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلان‌دوز، بیله‌سوار، ابراهیم فهیمی گیگلو با کسب ۱۸ هزار و ۴۷۲ رأی و امیدعلی رعنایی با کسب ۱۷ هزار و ۶۳۲ رأی در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با دیگر نقاط کشور به رقابت خواهند پرداخت.

امیدعلی رعنایی متولد سال ۱۳۴۶ بیله‌سوار و پاسدار بازنشسته با ۲۵ درصد جانبازی از سال ۱۳۶۰ با عضویت در بسیج و سپاه، از رزمندگان دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی که دانش‌آموخته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است، سه جلد کتاب تألیف کرده و در دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه فرهنگیان و پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی اردبیل و چند مرکز آموزش عالی سابقه تدریس دارد، مربی عقیدتی و هادی سیاسی سپاه استان در تدریس دروس سیاسی و تاریخ معاصر ایران و تحلیل سیاسی بوده و به عنوان کارشناس سیاسی و جنگ نرم در مرکز فرهنگی قفقاز فعالیت داشته است.

رعنایی، مسئول فرهنگی و اجتماعی سپاه بیله‌سوار، مسئول امور مربیان عقیدتی سیاسی سپاه کرج، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل، مسئول تأیید محتوای و نظارت بر امور فرهنگی سپاه استان، مسئول سیاسی تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) سپاه استان، سردبیر ماهنامه سبلان سپاه استان و دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل هم بوده است.

ابراهیم فهیمی گیگلو متولد ۱۳۴۴ در شهرستان اصلاندوز دانش آموخته مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دولتی و علوم پایه و مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی است.

وی از اعضای حزب جمهوری اسلامی ایران و حزب موتلفه اسلامی، قائم مقام شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی مناطق ۹ و ۱۴ تهران، عضو شورا و مسئول هماهنگی و سرناظر حوزه‌های انتخابیه مناطق تهران در شورای نگهبان بوده و فعالیت مستمر در بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور داوطلبانه در جبهه داشته است.

فهیمی گیگلو عضو فعال در انجمن اسلامی آموزش و پرورش استان تهران و اتحادیه انجمن‌های اسلامی آذربایجان شرقی و اردبیل بوده و فعالیت در بسیج دانشجویی، تشکل‌های جامعه اسلامی دانشگاه‌ها و بسیج عشایری را در سابقه خود دارد.

وی پیش از این، مدیر حقوقی اداره کل هماهنگی و نظارت بر هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و شهرداری‌های استان تهران، رئیس گروه هیأت تجدید نظر و رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران، مدیر دفتر وزیر آموزش پرورش در دولت نهم، مدیر هماهنگی امور هیأت‌های امنای وزارت آموزش و پرورش، مشاور نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سنوات متمادی و مدیر راه اندازی شرکت‌های تولید کشاورزی و دامپروری، عمرانی، بازرگانی بوده است.

به گزارش ایمنا، هیچ‌کدام از این دو نامزد انتخاباتی سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را نداشته است.

کد خبر 750695

دیگر خبرها

  • علی مطهری: حاندان مطهری همه به یک گونه فکر می‌کنند
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد