Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، «سالواتور موندی» یا «نجات‌دهنده جهان» اثر لئوناردو داوینچی با ۴۵۰ میلیون دلار گران‌ترین اثر هنری و نقاشی تاریخ است. در نسخه اصلی حضرت مسیح(ع) یک دست خود را به نشانه دعا و تبرک بالا برده و در دست دیگرش یک گوی بلورین به نشانه جهان دارد.

اما در نسخه رمز معاوضه‌ناپذیر که بن لوییس از گران‌ترین نقاشی دنیا کشیده، حضرت مسیح در دست چپ خود یک مشت دلار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه اصلی سالواتور موندی نوامبر ۲۰۱۷ در حراجی کریستیز در نیویورک ۴۵۰ میلیون دلار چکش خورد و قرار است نسخه دیجیتالی موسوم به NFT در تعطیلی‌های عید پاک در بریتانیا حراج شود.

نویسنده کتاب «آخرین لئوناردو» می‌خواهد بخشی از درآمد فروش نسخه دیجیتال نقاشی نجات‌دهنده جهان را به خانواده هندری در لوییزیانا بدهد. این خانواده تابلو سالواتور موندی را سال ۲۰۰۵ در یک حراجی ۱۱۷۵ دلار فروختند و در نهایت هم پس از کم شدن موارد قانونی تنها ۷۰۰ دلار به آنها رسید.

لوییس در کتاب خود داستان گران‌ترین نقاشی دلوینچی را از زمان کشیده شدن تا فروخته شدن به بهای ۴۵۰ میلیون دلار روایت کرده است. او نسخه NFT سالواتور موندی را سالواتور متاورسی نام نهاده که به یک دنیای دیگر اشاره دارد؛ دنیایی که بلاکچین و رمزارزها بر آن چیره شده‌اند. کریستیز حدود یک دهه در اصالت نقاشی داوینچی تردید داشت اما سرانجام آن را تایید کرد.

برنامه و هدف لوییس فروختن سالواتور متاورسی به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار از رمزارز اتریوم است و اگر تابلو به این رکورد نرسد، دست‌کم می‌تواند توجه دنیا را به بی‌عدالتی موجود در بازار هنر جلب کند؛ بازاری پیچیده که حق دارندگان و صاحبان اصلی تابلوها و آثار هنری را به آسانی آب می‌خورد.

در روزهای اخیر یک نقاشی دیجیتالی از هنرمندی به نام بیپل حدود ۷۰ میلیون دلار چکش خورد و نشان داد دنیای رمزارزها هم می‌تواند در بازار آثار هنری حضور پررنگ و جدی داشته باشد. تفاوت آثار خلق‌شده در دنیای رمزهای معاوضه‌ناپذیر با آثار واقعی در این است که در فروش‌های بعدی هم بخشی از پول معامله به خالق ابتدایی می‌رسد.

کد خبر 592560 برچسب‌ها هنرهای تجسمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی ۴۵۰ میلیون دلار سالواتور موندی گران ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»