Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:04:16 GMT

کجای سند ۲۵ ساله برای کشور مشکل ایجاد می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۶۳۶۰

کجای سند ۲۵ ساله برای کشور مشکل ایجاد می‌کند؟

ایسنا/البرز نماینده ولی فقیه در استان البرز، گفت: ایران بنا دارد از ظرفیت‌های کشورهای جهان و همسایه‌هایش از هند و روسیه برای رشد و توسعه اقتصاد و فرهنگ و سیاست استفاده کند و سند ۲۵ ساله اولین قدم است.

آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ فروردین کرج، با قابل قبول نبودن و ضد و نقیض بودن برخی از تصمیم های مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا، بیان کرد: راجع به تعطیلی در زمان کرونا و دستور ستاد ملی کرونا اینکه تا امروز اهل ایمان و مسجدی‌ها به خوبی رعایت کرده‌اند و باز هم می‌کنند اما مسئولین محترم ستاد پاسخگو باشند که چرا وقتی به گفته خودتان، افرادی به مسافرت می روند و یا در صفوف متراکم و طولانی خرید و اماکن شلوغ حضور دارند، مساجد را که تمام قوانین را رعایت می کنند و اقل زمان و ازدحام را دارند تعطیل می‌شوند؟

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: نماز جمعه هم همینطور هفته‌ای یک بار است و فضای آن طبق نظر کار شناسان تهویه هوا و سقف بلند و فاصله گذاری مناسب دارد و مدت نماز محدود با افراد محدود چرا تعطیل باشد؟ به علاوه شارع مقدس در امر برگزاری نماز جمعه اقل افراد برای شرکت را با امام پنج نفر دانسته یعنی همه شرائط مد نظر بوده لذا با کمترین تعداد افراد می توان نماز را برقرار کرد و جالب است دستور بستن مساجد را وقتی می‌دهند که دستور باز کردن سینماها را می دهند و این پذیرفته نیست باید تجدید نظر جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهیت سند ۲۵ ساله، راهبردی و نقشه راه است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در رابطه با سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین،گفت: نکته‌ای راجع به سند همکاری ایران و چین عرض کنم که عده ای خیلی برافروخته شده‌اند و این اقدام را بر خلاف منافع ملی و وابستگی به شرق می‌دانند. اولاً خوب است رابطه ایران با چین را از قبل بررسی کنند که نوع تعاملات و مناسبات چگونه بوده.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه افزود: ثانیاً ایران بنا دارد از ظرفیت‌های کشورهای جهان و همسایه‌هایش از هند و روسیه برای رشد و توسعه اقتصاد و فرهنگ و سیاست استفاده کند و این سند اولین قدم است. ثالثاً آنچه در سند تا همین مقدار که مطرح شده با توجه به این که وسط جنگ اقتصادی هستیم و نمی‌شود مطالب را شفاف بیان کرد، را بررسی کنید و بگوئید کجای آن برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی فرق بین تعهد نامه و توافق نامه را نمی‌دانند و اظهار نظر می کنند، بیان کرد: بعضی‌ها که فرق تعهدنامه و توافق نامه و قرارداد و سند را نمی‌دانند اظهار نظر می‌کنند و نمی‌دانند ماهیت این سند، راهبردی و نقشه راه است. اسکلت همکاری دراز مدت طرفین را بر اساس منافع مشترک ترسیم می‌کند تا در زمان مشخص شده قراردادهای لازم را منعقد کنند به علاوه صلح و ثبات منطقه در آن لحاظ شده و مطلبی راجع به مداخله در امور کشورها که بعضی ادعا کرده‌اند را ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با بیان اینکه این سند در کم اثر شدن تحریم ها و انتقال دانش نقش دارد، بیان کرد: در این سند انتقال دانش انتقال فن آوری، کم اثر شدن تحریم‌ها و آورده‌های دیگر با توجه به عدم وابسته شدن لحاظ شده است. البته قطعاً عزیزان توجه دارند که نباید منفعلانه حرکت کنند و از تمام فرصت‌های همکاری به نفع ایران با دقت در چالش هائی که ممکن است وجود داشته باشد استفاده می‌کنند. به کوری چشم معاندان خارجی و داخلی، ایرانِ قوی به سرعت به سمت قوی تر شدن در حال حرکت است و آمریکای به گل نشسته و اذناب پلیدش توان جلوگیری از ایران را ندارند.

مسئولین صادقانه گزارش دهند که چه مقدار از وعده هایشان را عملی کرده اند

آیت الله حسینی همدانی با تذکر به مسئولین در ماه های پایانی خدمتشان،بیان کرد: مسئولین محترم در این ماه های پایانی بیشتر به فکر خدمت کردن مردم باشند و صادقانه و راست گزارش دهند وعده‌هائی که دادند را چه مقدار عملیاتی کردند و البته محل بیان مطلب را صدا و سیما و رسانه ملی انتخاب کنند تا همه مردم پاسخ آنان را بشنوند و قضاوت کنند. و الا مثل استعفاء دادن در فضای مجازی اقدام داشته باشید فرار از مسئولیت است.

بنده از هیچ فرد و لیستی حمایت نکرده و نمی کنم

وی در ادامه با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و شورا ها بیان کرد: راجع به انتخابات باید عرض کنم چه در رابطه با ریاست جمهوری و چه شوراها وظیفه ما این است که به دنبال انتخاب اصلح باشیم و برای این کار یا خودمان افراد را می شناسیم یا از افراد مطمئن و آگاه راهنمائی می گیریم.

امام جمعه کرج با اشاره به بیانی از مقام معظ رهبری، گفت: آقا در بیانی فرمودند: «مردم اگر خودشان نامزدهای انتخاباتی را نمی‌شناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینش‌های انتخاباتی استفاده کنند.»همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که در نظام اسلامی باید بر اساس حجت شرعی رای داد. یعنی باید طوری ضوابط شرعی و دینی را با عقل خود و مشاوره اهل خبره رعایت کرده باشیم که توان پاسخگوئی را داشته باشیم. و این به این معنا نیست که همه به یکسان رای بدهند، آنچه مهم است داشتن معیار و ملاک برای رای دادن است و الا همه یک شخص را که انتخاب نمی کنند تنوع انتخاب داریم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه از هیچ فردی حمایت نکرده و نمی کند، گفت: تذکر امروز من این است که از تخریب هم اجتناب کنید. تهمت و افتراء و غیبت برای از رده خارج کردن رقیب کار خلاف اخلاق و شرع است. آبروی دیگران را بردن موجب غضب الهی است. عده ای برای اینکه شناخته هم نشوند در فضای مجازی بدون نام مشخص لجن پراکنی می کنند حتی گاهی به بنده هم مطالبی نسبت می دهند. همانطور که در گذشته هم عرض کردم الان هم می گویم؛ بنده تا امروز از هیچ فرد و یا گروه و لیستی حمایت نکرده ام در آینده هم نخواهم کرد و این معیار را هم دادم که اگر کسی فرد و افراد را به بنده منتسب کرد به همان ها رای ندهید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حسینی همدانی آیت الله ۲۵ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ سال یک بار می‌شود؟

سرمربی پیشین تیم ملی ایران از احتمال ایجاد وقفه چهار ساله بین دوره‌های مهمترین رقابت‌های فوتسال قاره آسیا خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا روز یکشنبه با سیزدهمین قهرمانی تیم ملی ایران در بانکوک تایلند به پایان رسید.

این رقابت‌ها یکی از تورنمنت‌هایی است که پرچم ایران همیشه در آن به اهتزاز درمی‌آید و یکی از افتخارات تیم‌های زیرمجموعه فدراسیون فوتبال را به ارمغان می‌آورد. در سال‌هایی که با قهرمانی تیم ملی فوتسال همراه می‌شود، معمولاً کشورمان در بخش بهترین بازیکن فوتسال نماینده دارد و فدراسیون فوتبال ایران نیز نامزد فدراسیون برتر سال می‌شود.

ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

در این شرایط، شنیده می‌شود مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا از این پس به جای بازه دو ساله، قرار است در بازه چهار ساله برگزار شود. این تورنمنت از سال 1999 تا 2008 طی 10 سال متوالی برگزار شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از آن، جام ملت‌ها را به‌صورت یک سال در میان تدارک دید. به نظر می‌رسد AFC در این باره تغییر نظر داده است و کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی این کنفدراسیون تصمیم گرفته بازی‌ها با وقفه‌ای چهار ساله برگزار شود.

حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران که همراه وزیر ورزش و جوانان عازم تایلند شده بود، در این باره به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: تصمیم گرفته شد جام ملت‌های آسیا به جای دو سال، هر چهار سال یک بار برگزار شود که خبر بسیار بدی برای ایران خواهد بود. صرف‌نظر از بازی‌های تدارکاتی، از این به بعد باید تیم ملی را هر چهار سال یک بار تشکیل بدهیم. نمی‌دانم چرا چنین کاری کردند.

عراقی‌زاده: جام باشگاه‌های آسیا برگزار نشود، از لیگ برتر فوتسال انصراف می‌دهیم

وی در مورد وضعیت انتخاب سهمیه قاره کهن برای جام جهانی فوتسال خاطر نشان کرد: قرار است در فاصله یک سال تا جام جهانی فوتسال، تورنمنتی برای انتخاب سهمیه‌های آسیا برگزار شود. اگر تورنمنت‌های دیگری در این بازه چهار ساله برگزار شود، اشکالی ندارد. این وضعیت در شرایطی که جام باشگاه‌های آسیا هم برگزار نمی‌شود، فاجعه است. باشگاه‌ها دیگر با چه انگیزه‌ای وارد لیگ برتر شوند؟ برگزار نشدن بازی‌ها لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به باشگاه‌ها می‌زند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال با اشاره به احتمال انصراف گیتی‌پسند اصفهان از لیگ برتر عنوان کرد: گیتی‌پسند فصل گذشته با اختلاف قهرمان لیگ برتر شد، اما هیئت مدیره این باشگاه اعلام کرده است در شرایطی مجدداً برای فوتسال هزینه خواهند کرد که تیم در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند. باید تدبیری برای برگزاری جام باشگاه‌های آسیا بیندیشند. اگر می‌خواهند، رقابت‌ها را به‌صورت منطقه‌ای (با رقابت تیم‌های هر منطقه قاره آسیا) برگزار کنند، اما بازی‌ها نباید لغو شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ سال یک بار می‌شود؟
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟