Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی فناوری هوش مصنوعی ابداع شده که با استفاده از آن می‌توان متن، صدا و جزئیات بصری فایل‌های ویدئویی را تشخیص داده و از آن استخراج کرد.  

فناوری یادشده که توسط فیس‌بوک عرضه شده با بررسی فایل‌های ویدئویی عادی و عرضه شده از طریق این شبکه اجتماعی می‌تواند محتوای آنها را به طور کامل درک و طبقه بندی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس‌بوک مدعی است هوش مصنوعی یادشده را با هدف ارتقای دقت ویدئوهای توصیه شده به دیگر کاربران طراحی کرده است. یکی دیگر از اهداف کاربرد این هوش مصنوعی تسریع در بررسی انبوه ویدئوهای آپلود شده در فیس‌بوک است تا مشخص شود آیا آنها با سیاست‌های این شبکه اجتماعی سازگاری دارند یا خیر.

فیس‌بوک می‌گوید از هوش مصنوعی یادشده برای ارتقای دقت ویدئوهای توصیه شده به کاربران در اینستاگرام استفاده کرده است. دقت این سیستم هوش مصنوعی در زمینه تشخیص حرکات و اصوات مختلف در ویدئوها بالا توصیف شده و ادعا شده که می‌تواند به خوبی کلمات و اصطلاحات مربوط به نفرت پراکنی را در هر ویدئو شناسایی کند.

قرار است فناوری یادشده با ویدئوهایی با زبان‌های مختلف کشورهای گوناگون سازگار شده و منحصر به چند زبان محدود باقی نماند. فیس‌بوک مدعی شده حریم شخصی و جزئیات اطلاعات استخراج شده از هر ویدئو محفوظ باقی خواهد ماند.

 

مهر/

برچسب ها: هوش مصنوعی ، فناوری ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NW5

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هوش مصنوعی فناوری بازارنیوز هوش مصنوعی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی از کنایه سنگین پلیس به اکثر رانندگان ایرانی

به راننده‌ها میگیم چرا موقع تغییر مسیر راهنما نمیزنید؛ میگن، چون برق زیاد مصرف میشه!   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • ویدئویی از کنایه سنگین پلیس به اکثر رانندگان ایرانی
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور