Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: برای حفظ میراث غیرمنقول استان با تلاش‌های انجام شده در سال ۹۹ تعداد ۹ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید، با ثبت این آثار، تعداد آثار ثبت شده استان به ۲۳ اثر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: این ۹ اثر غیرمنقول شامل دو عدد گچ‌بری اسب بالدار منفرد و یک گچ‌بری اسب‌های بالدار کشف شده در محوطه جهانگیر ایوان، یک گچ‌بری با نقش گیاهی کشف شده در محوطه باستانی دره‌شهر، ظرف سفالی سه پایه، ظرف سفالی دهانه باز دسته‌دار، سفالینه کوچک منقوش و ظرف سفالی دو دسته سه پایه کشف شده در گورستان چم‌پاپی و سنگ قبر تاریخی کشف شده در گورستان سیاه خانی است که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: ثبت آثار منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در فهرست آثار ملی موجب حفاظت بیشتر، تخصیص اعتبار برای حفاظت، مرمت، بازسازی و نگهداری بهتر آثار است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار ملی میراث فرهنگی فهرست آثار ملی کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس

عبدالحسین روح الامینی، معاون احزاب شورای ائتلاف، آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس را اینگونه روایت کرد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس