Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،نماز عبادی سیاسی جمعه، امروز سیزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ علاوه برپایی در مصلای شهر مقدس قم در بخش‌های شش گانه قنوات، جعفریه، فردو، سلفچگان، کهک و پردیسان  با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقامه شد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی ، امام جمعه کهک ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این بخش گفت:کسانی که داعیه جدایی دین از سیاست را دارند ائمه را نشناختند، ائمه دنبال حکومت بودند تا دین خدا را در جامعه پیاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  در ادامه با تبریک روز جمهوری اسلامی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که در کنار مشروعیت الهی برای حکومت، مقبولیت مردمی هم نیاز است .

امام جمعه کهک افزود: نظام جمهوری اسلامی  از ابتدا هر دو رکن مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی را داشته است و همین باعث دشمنی همیشگی نظام سلطه با انقلاب اسلامی  از ابتدا بوده است.

 


حجت الاسلام موقعی پور امام جمعه موقت منطقه فردو هم در خطبه های نماز جمعه فردو ضمن سفارش مومنین به تقوا بیان کرد: یکی از مکرهاو القائات شیطان که با آن درصدد فریب مومنین است این است که عمل به تقوا را کاری محال و غیر ممکن جلوه دهد تا روز به روز مومنین از عمل بر طبق تقوا نا امیدتر شوند.

او ادامه داد:وعده خداوند به مومنین مغفرت ورحمت است، امیدوارم در ماه رمضان  توفیق عبادت پیدا کنیم و خداوند بر دل‌های ما نور تقوا را حاکم کند.

خطاهای تاریخی نباید دوباره تکرار شوند


حجت الاسلام موقعی پور در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین در مورد لزوم مطالعه تاریخ وعبرت گیری از آن گفت: اگر چه تاریخ بشریت سراسر عبرت و تاریخ اسلام به طور خاص برای ما مسلمانان عبرت آموز است لکن ما تاریخ متراکم از حوادث و رویداد ها‌ی انقلاب را در دست داریم که بسیاری از وقایع آن به دست خودمان رقم خورده است.

او افزود:هر چند حوادث تاریخی امت‌های گذشته را ندیده ایم یا فراموش کرده ایم نباید آن چه در این چهل ساله برای خودمان رخ داده است  را فراموش کنیم و احیانا خطا‌های خود را مجدد تکرار کنیم تا ان شاءالله  بتوانیم در آینده با عملکرد بهتر و چشم بینا‌تر به سمت تعالی پیش برویم.

باید قدر دان نعمتهای الهی باشیم

حجت الاسلام یزدی، امام جمعه شهر دستجرد هم با تبریک روز طبیعت به حاضران در نماز جمعه با تاکید بر ضرورت حراست از طبیعت گفت: باید قدر دان نعمت های الهی باشیم و زیبایی های خلقت را حفط کنیم.

او در بخشی دیگری از سخنانش انتخابات سرافرازانه ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ را صعود بسیار با ارزش برشمرد و گفت :استکبار ستیزی ملت ایران صعود بالاتر و با ارزش تری است که نتیجه انتخاب آگاهانه بود که بیداری اسلامی و خواری استکبار و در تمامی جنگ های اقتصادی و سیاسی و نظامی و غیره پیروزی را به ارمغان آورد .

امام جمعه دستجرد  در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت:اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها را نباید دست کم گرفت و درسال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با انتخاب آگاهانه زمینه  تحقق شعار سال را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه انقلاب اسلامی حجت الاسلام امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در این دیدار گفت: معلمان ولی نعمتان ما هستند و اگر جامعه‌ای معلمان را فراموش کند بی رحم است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود