Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در حالیکه صید ماهیان خاویاری دریای خزر با توافق ۵ کشور ساحلی سال‌ها ممنوع اعلام شده است، اما تصاویری از صید یک قطعه ماهی عظیم الجثه خاویاری در رستمرود نور در میان بهت و تعجب همگان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

وزن این ماهی خاویاری که ادعا شده توسط یکی از شرکت‌های تعاونی صیادی پره رستمرود نور صید شده ۵۰۰ کیلوگرم اعلام شد که با توجه به میانگین وزن ۱۰۰ کیلوگرم برای این دسته از ماهیان، می‌توان این ماهی صید شده را عظیم الجثه هم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 سرنوشت این ماهی صید شده چه شد؟
عباس زاده معاون شیلات مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  با تایید این اتفاق گفت: این فیل ماهی ۴۰۰ کیلوگرمی سه روز قبل به طور اتفاقی در تور صیادان رستمرود نور گرفتار و به محض اطلاع از این اتفاق کارشناسان مرکز تکثیر ماهیان شهید رجایی ساری به محل اعزام شدند.

او افزود: کارشناسان شیلات با بررسی این ماهی صید شده که به دلیل گرفتار شدن در تور صیادان و استرس ناشی از آن، نیمه جان شده بود اعلام کردند امکان تکثیر از این ماهی وجود ندارد و اگر دوباره در دریا رها شود به دلیل نیمه جان بودن احتمال دارد در تور صیادان غیرمجاز بیفتد.

عباس زاده ادامه داد: ماهی خاویاری صید شده به شرکت مادر تخصصی منتقل و  ۳۶ کیلوگرم خاویار از این ماهی استحصال شد.

معاون شیلات مازندران با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت شیلات به صورت منظم در صیدگاه‌ها حضور دارند، افزود: صیاداتی که به صورت اتفاقی ماهیان خاویاری در تور آن‌ها می‌افتد موظف هستند این اتفاق را به شیلات گزارش دهند.

او گفت: ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است و هرگونه صید تجاری این گونه در خطر انقراض ، قاچاق محسوب و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دریای خزر بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری جهان بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌کند و فیل‌ماهی، تاس‌ماهی ایرانی و روسی، ماهی شیب و ازون‌برون گونه‌های اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر هستند.

ماهیان خاویاری از پیشینه چندصدمیلیون ساله که به عصر کرتاسه بازمی‌گردد برخوردار هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماهی خاویاری صید قاچاق ماهیان خاویاری تور صیادان دریای خزر صید شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج کوتاه در دریای خزر

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز جمعه ۷ اردیبهشت با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۵ متر برآورد می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • ماهی که روی دو پا راه می‌رود!
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک