Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@08:51:58 GMT

سیلی ایران و چین بر صورت آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۶۹۷

سیلی ایران و چین بر صورت آمریکا

سنیه الحسینی نویسنده فلسطینی با انتشار مقاله ای در شماره امروز ( جمعه ) روزنامه فرامنطقه ای " رای الیوم " چاپ لندن تاکید کرد: سند جامع همکاری ، سیلی مستقیم ایران و چین به آمریکا بود.

به گزارش برنا، الحسینی از این سند به عنوان یک " خطر " برای رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه ای این رژیم نام برد و نوشت : آنها سعی دارند تا جایگاه ایران را در منطقه خاورمیانه متزلزل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند باعث می شود تا ایران بتواند نقش خود را نمایان کرده و از موقعیت راهبردی آن بهره برداری نماید.

نویسنده فلسطینی با اشاره به اینکه "سند همکاری برای ایران و چین" الزام آور نیست ، خاطرنشان کرد: اما این سند راه را بر روی مشارکت راهبردی از نوع خاص خواهد گشود و همچنین با توافقنامه های دوجانبه متعدد و متنوع در آینده زمینه را برای ترسیم مشارکت یاد شده و مشروعیت بخشیدن به آن فراهم می آورد.

الحسینی به سیاست علنی و تنش زای فزاینده آمریکا در مورد ایران و چین طی سالیان گذشته اشاره و خاطر نشان کرد : این سند چارچوب بندی شده میان ایران و چین در واکنش به سیاست های آمریکا در مورد دو کشور ظرف مدت اخیر شکل نگرفت بلکه برعکس روند آن زمانی شروع شد که آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اوایل سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که ایران بر اساس توافق هسته ای به تعهداتش وفا کرده است و به دنبال آن تحریم های اعمال شده علیه ایران نیز لغو گردید.

وی ادامه داد: " شی جین پینگ " رئیس جمهور چین در همان سال رهسپار تهران شد و در پایان سفر خود در کنفرانس مطبوعاتی این مطلب را ابراز داشت. بیانیه مشترک رؤسای جمهور ایران و چین تاکید کرد که دو کشور در زمینه تنظیم سندی جهت سازماندهی رابطه میان دو کشور بر اساس یک دیدگاه راهبردی گسترده با هم به توافق رسیده اند. همچنین در سال گذشته میلادی زمان امضای سند همکاری میان دو کشور اعلام گردید و طی آن محمود واعظی مدیر دفتر رئیس جمهور ایران جزئیات این سند و زمان امضای آن را اعلام کرد.

این نویسنده فلسطینی " اصرار و پافشاری ایران و چین به ادامه دادن تلاش های خود در زمینه این سند و ادامه تبلور و استحکام بخشیدن به آن را  نشات گرفته از سیاست های سخت گیرانه آمریکا نسبت به تهران و پکن" دانست و نوشت: دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا به لحن خود علیه چین شدت بخشید و به همراه شماری از کشورهای غربی علیه مقامات برجسته چین به اتهام نقض حقوق بشر تحریم هایی اعمال کرد. علاوه بر همه اینها آمریکا با صراحت اعلام کرد که در برابر جاه طلبی های توسعه طلبانه چین ایستادگی خواهد کرد و هیچ گونه زمینه مشترکی برای تفاهم میان دو کشور وجود ندارد.

مقاله نویس رأی الیوم با اشاره به اینکه " ایران اعتماد خود را به آمریکا و کشورهای غربی از دست داده " تاکید کرد: همین امر باعث شد تا ایران به سمت شرق رو آورد .

الحسینی در ادامه به رویکرد غرب به طور کلی و آمریکا به طور خاص نسبت به ایران اشاره کرده و توضیح داد : آمریکا و همپیمانانش ظرف پنج دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران نارو زدند و هیچ گونه آمادگی جهت دستیابی به تفاهم با ایران از خود نشان نداد. کشورهای غربی طی دهه اخیر علیرغم امضای توافق هسته ی سال ۲۰۱۵ از سوی ایران روی خوش به این کشور نشان ندادند و حاضر نشدند قراردادهای مهمی با آن منعقد کنند و به دنبال آن دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق از برجام به طور یک جانبه خارج شد و تحریم های آمریکایی سخت تر از مجازات های قبلی علیه ایران اعمال کرد .آمریکا حتی در سایه دولت جو بایدن رئیس جمهور فعلی همچنان در روابطش با ایران سخت می گیرد و از تهران می خواهد تا از تمامی اقدامات اتخاذ شده خود پس از خروج آمریکا از برجام صرف نظر کند آن هم قبل از آنکه بخواهد تحریم هایی را که بی دلیل علیه ایران اعمال کرده را لغو نماید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران و چین ایران و چین رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • سیلی مدیرعامل نود ارومیه به مربی اسپاد در حاشیه بازی؛ رسوایی در لیگ دو (+فیلم)
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود