Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@20:31:04 GMT

دسترسی به درمان برای زنان معتاد آسان‌تر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۷۳۶

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ادغام مراکز درمانی ترک اعتیاد با مراکز بعداشتی مراجعه را برای زنان را آسان‌تر می‌کند. رضا تویسرکان منش، مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص اعتیاد زنان و دسترسی به موارد درمانی، در گفتگو با میزان اظهار کرد: یکی از مهمترین کاری که انجام می‌دهیم با کمک وزارت بهداشت این است که برنامه‌هایی است که با مراکز بهداشت ادغام کنیم بانوان بطور سنتی و بطور مداوم برای ارائه خدمات مختلفی از قبیل واکسیناسیون کودکانشان، تغذیه و موارد دیگری به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تویسرکان منش در خصوص ادغام مراکز بهداشتی با مراکز ترک اعتیاد، گفت: با ادغام مراکز درمان اعتیاد برای زنان با مراکز بهداشتی، مراجعه را برای زنان آسان‌تر کرده ایم و می‌توانند براحتی مراجعه کنند بدون آنکه انگ اجتماعی به آن‌ها زده شود و دور از قضاوت‌های دیگران اقدام به درمان کنند.

وی ادامه داد: این کار را فعلا در استان سیستان و بلوچستان شروع کرده ایم که در ۳۱ مرکز بهداری و خدمات درمانی را درمان را برای زنان آغاز کرده ایم با حضور پرستار، ماما در این حوزه‌ها خدمات رسانی را برای زنان معتاد جامعه ایجاد شده است. با افزایش این مراکز در استان‌های دیگر هم بتوانیم درمان را برای زنان معتاد دسترسی‌تر و هم بتوانیم این انگ اجتماعی را از روی زنان جامعه برداریم.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: طبق ماده ۱۶ معتادین متجاور، برای ترک اعتیاد و درمان زنان، بشدت در حال افزایش مراکز درمانی هستیم و در شهر تبریز مرکز درمان ترک اعتیاد برای زنان افتتاح شده است و همینطور بهزیستی هم در حال افزایش مراکز درمان اعتیاد زنان است و همینطور شهرداری هم در اینکار کمک‌هایی را کرده است.

تویسرکان منش تاکید کرد: به نوعی با افزایش دسترسی بانوان به درمان با کمک وزارت بهداشت و درمان کشور؛ پرتوکل‌های خاصی را در خصوص درمان زنان معتاد انجام می‌شود مواردی از قبیل درمان مادران، درمان زنان باردار، درمان و سم زدایی از نوزادانی که مادر آن‌ها معتاد هستند و موارد دیگری که در حال انجام آن هستیم تا بتوانیم بنیان خانواده را حفظ کنیم و زنان درمان شده را به جامعه برگردانیم.

بیشتر بخوانید:
همه آنچه که باید در مورد گروه‌های درمانی ترک اعتیاد بدانید
انتهای پیام/ برچسب ها: اعتیاد به مواد مخدر اعتیاد زنان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اعتیاد به مواد مخدر اعتیاد زنان برای زنان مراکز درمان زنان معتاد ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز

 احمدیان اظهار کرد: طی هفته گذشته در ادامه روند بازدید‌های نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان پنج مرکز غیرمجاز در سطح استان پلمب شد.

وی ادامه داد: در طی یک هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، همکاری دادستانی عمومی و انقلاب استان، پلیس اماکن استان و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم و محرز شدن غیر قانونی و غیر مجاز بودن فعالیت چهار مطب دندانپزشکی قلابی و غیر مجاز به دلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی در سطح شهر تبریز و یک مرکز زیبایی نیز که به‌ صورت زیر زمینی تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌داد پس از طی مراحل قانونی پملب شدند و پس از پلمب فعالیت غیرمجاز این مراکز مدارک موجود به مقامات قضایی همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

 احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
 
وی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسات غیرمجاز درمانی هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی